Overijssel

provincia los Países Baxos

Overijssel (d'antiguo conocida pol nome llatín de Transisalania) ye una de les dolce provincies que conformen el Reinu de los Países Baxos. Ta allugada na parte central-este del país. El nome de la provincia significa Sobre'l ríu IJssel. La so capital ye la ciudá de Zwolle y la ciudá más grande ye Enschede. La provincia subdividir nes contornes de Twente, Salland y Kop van Overijssel.

Overijssel
flag of Overijssel (en) Traducir coat of arms of Overijssel (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos
PaísBandera de Países Baxos Países Baxos
ISO 3166-2 NL-OV
Tipu d'entidá provincia de los Países Baxos
Capital Zwolle
King's Commissioner of Overijssel (en) Traducir Andries Heidema
Nome llocal Overijssel (nl)
División
Xeografía
Coordenaes 52°30′N 6°30′E / 52.5°N 6.5°E / 52.5; 6.5
Superficie 3327 km²
Llenda con Flevoland, Drenthe, Gelderland, Baxa Saxonia, Renania del Norte-Westfalia, Fryslân y Distrito de Grafschaft Bentheim (es) Traducir
Puntu más altu Tankenberg (en) Traducir
Demografía
Población 1 142 360 hab. (1r agostu 2015)
Densidá 343,36 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
overijssel.nl
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

Overijssel llinda al este con Alemaña; al sur col Achterhoek (rexón de la provincia de Gelderland); al oeste cola rexón de Veluwe, tamién en Gelderland y cola provincia de Flevoland, y al norte con Frisia y los arenales de la provincia de Drenthe. De les trés rexones qu'integren esta provincia: Kop van Overijssel alcontrar al noroeste; Salland nel centru y Twente al este. Amás de la capital, Zwolle, otres ciudaes importantes son Almelo, Deventer, Enschede, Kampen y Hengelo.

Al sureste, la superficie de la provincia ye mayormente arenosa, entrepolada con pequeños ríos como'l ríu Regge, el ríu Dinkel y dalgunos regueros. Al noroeste la xeoloxía ta apoderada por sedimentu del ríu Overijsselse Vecht y magre. Les rexones del norte fueron dalguna vegada cubiertes por banzaos (veen) fueron ensugaos y fueron esplotaos en gran midida como combustible. Namái pequeñes partes persisten hasta güei (Engbertsdijksvenen, Witteveen, Aamsveen). L'estremu del noroeste ta apoderáu por un sistema de llagos formaos por antigües mines d'alteria, el Weerribben, ye un güelga de gran valía.

El puntu más altu de Overijssel ye'l cume del Tankenberg, una llomba nel conceyu de Losser, a 89 msnm. El puntu más baxu ta nel pólder de Mastenbroek, cerca de Kampen, con 2 metros debaxo del nivel del mar.

Historia editar

Enantes foi formalmente conocida como'l Oversticht, que tamién incluyía l'actual Drenthe. En 1336, foi parte de Gelderland hasta que'l territoriu foi cedíu al Obispáu d'Utrecht en 1347, conocíu entós como'l Sticht. L'obispu dexó'l Oversticht al emperador Carlos V en 1528, quien se proclamo Señor de Overijssel, dándo-y d'esta forma'l so actual nome. Los habitantes del señoríu xunir con otros neerlandeses na rebelión en contra del herederu de Carlos V, Felipe II. Dende entós Overijssel foi gobernada polos más poderosos alcaldes y señores de la provincia.

Dempués d'un curtiu periodu d'ocupación per parte del Obispu de Münster (1672-1674), Overijssel recibió una nueva forma de gobiernu que garantizaba más poderíu a los estátuderes (stathouder; llugarteniente, lliteralmente). Una resistencia xeneralizada en contra'l empoderamiento de les provincies eventualmente condució a la formación de la República de Batavia en 1795. Constituyóse un gobiernu centralista y los Países Baxos entamar nuna serie de departamentos, basaos nel modelu de la Revolución Francesa. Nun principiu alministróse con sigo mesmu, dempués fundióse con Drenthe en 1798 pa formar el Departamentu de Ouden Ijssel, renombráu Overijssel en 1801.

Los franceses amestaron la República de Batavia en 1810 y Overijssel foi entamada na forma del departamentu francés de Bouches-de-l'Yssel. Dempués de la derrota de Napoleón en 1814, el Reinu de los Países Baxos y l'antigua provincia de Overijssel fueron repuestos.

Overijssel foi ocupada pola Alemaña Nazi mientres la Segunda Guerra Mundial dende mayu de 1940 hasta la so lliberación en 1945. El Noordoostpolder, que dexaren ensugar en 1942, foi parte de Overijssel dende 1962 hasta 1986, cuando pasó a formar parte de l'acabante crear Provincia de Flevoland.

Gobiernu editar

Al igual que les demás provincies ta gobernada por un comisionado designáu pol monarca y una cámara llexislativa escoyida por aciu sufraxu universal.

Conceyos editar

 
Conceyos Overijssel
  1. Almelo
  2. Borne
  3. Dalfsen
  4. Dinkelland
  5. Deventer
  6. Enschede
  7. Haaksbergen
  8. Hardenberg
  9. Hellendoorn
  10. Hengelo
  11. Hof van Twente
  12. Kampen
  13. Losser
  14. Oldenzaal
  15. Olst-Wijhe
  16. Ommen
  17. Raalte
  18. Rijssen-Holten
  19. Staphorst
  20. Steenwijkerland
  21. Tubbergen
  22. Twenterand
  23. Wierden
  24. Zwartewaterland
  25. Zwolle

Referencies editar

Enllaces esternos editar