Píñar

conceyu de la provincia de Granada (España)

Píñar ye una llocalidá y conceyu español asitiáu na parte centro-sur de Los Montes, na provincia de Granada, comunidá d'Andalucía. Llenda colos conceyos d'Iznalloz, Domingo Pérez de Granada, Guadahortuna, Torre-Cardela, Gobernador, Morelábor y Darro. Pol so términu municipal escurre'l ríu Cubillas, ente otros.

Píñar
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Granada
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Píñar (es) Traducir Jerónimo Hurtado Alifa
Nome oficial Píñar (es)[1]
Códigu postal
Xeografía
Coordenaes 37°26′33″N 3°26′26″W / 37.4425°N 3.4405555555556°O / 37.4425; -3.4405555555556
Píñar alcuéntrase n'España
Píñar
Píñar
Píñar (España)
Superficie 122 km²
Altitú 950 m
Llenda con Iznalloz, Guadahortuna, Torre-Cardela, Gobernador, Morelábor y Darro
Demografía
Población 1099 hab. (2023)
- 623 homes (2019)

- 515 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Granada
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 9,01 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
turismopinar.com
Cambiar los datos en Wikidata
Términu municipal de Píñar al respective de la provincia de Granada.
Nuevos piñeros y bogarreños integrantes de la Agrupación Musical de los Dolores, de Píñar (marzu de 2011).

El conceyu piñero entiende los nucleos de Píñar y Bogarre, según los cortixos de Bular Bajo y Periate.

Hai de solliñar que Píñar ye'l conceyu con mayor porcentaxe de población rubia de tola provincia de Granada; la mayoría de los piñeros tamién se caractericen na so mayoría por tener los güeyos de tonalidad clares, principalmente verdosos y grises.[ensin referencies]

Historia editar

El monte de Píñar de forma cónica truncada tien les ruines d'un castiellu, declaráu Monumentu Nacional, amás de ser cúpula d'importantes cueves arqueolóxiques como la de la Carigüela y la de les Ventanes.

Los restos musterienses más importantes d'Europa correspuenden a la cueva de la Carigüela, seique l'enclave principal d'unes cultures que pervivieron hasta'l 20.000 e. C., venceyada a grupos humanos del tipu Neandertal.

La tradición data'l castiellu como fortificación romana, que más tarde sería reconstruyida polos árabes, motivu pol que dalgunos torrexones son cilíndricos y otros cuadraos. Este, yera un puntu defensivu que controlaba'l tránsito mercantil escontra Xaén, Murcia y Almería.

A partir de la cultura medieval apaecen documentos escritos de dómina califal (s. IX y X) y nazarí (s. XIII y XV), anque apaecieron piedres romanes llabraes, cerámica califal y de toles ocupaciones árabes.

Na dómina musulmana l'últimu alcalde qu'hubo foi al-Mandari, polo que se cree que'l castiellu foi de descansu y recréu utilizada por reis y nobles de Granada, yá que dichu alcalde yera partidariu de Boabdil. En 1485, tres la Reconquista cristiana, el castiellu ye abandonáu polos nazaríes, que nel so éxodu refundaron la ciudá marroquina de Tetuán, anguaño hermanada con Píñar.

El primer sellu del conceyu de Píñar tien el castiellu y data del añu 1850.

Política editar

Los resultaos en Píñar de les postreres eleiciones municipales, celebraes en mayu de 2011, son:

Eleiciones Municipales - Píñar (2011)
Partíu políticu Votos %Válidos Conceyales
Izquierda Xunida (IX)
440
47,93%
4
Partíu Socialista Obreru Español (PSOE)
373
40,63%
4
Partíu Popular (PP)
97
10,57%
1

Turismu editar

Ente los llugares d'interés de Píñar, destaquen:

  • La Cueva de les Ventanes, de sumu interés pa la espeleoloxía, pertenez al Paleolíticu Cimeru; pudo tener mientres la Prehistoria dos usos fundamentales: d'una parte, como llugar d'hábitat, concentráu nes zones más próximes a la entrada cuando les condiciones hídriques y de mugor del interior dexar y, d'otra, llugar d'enterramientu, qu'ocuparía zones más fondes onde nun llega la lluz natural. Anque la primer ocupación que se realizó foi per parte de grandes carnívoros cuaternarios, yá que s'atoparon restos paleontolóxicos d'osus y hienes. Anguaño ye la única cueva d'España con accesos pa minusválidos. Los bellos paisaxes soterraños, onde pueden aprendese los procesos de formación d'un cavernamiento, al traviés de maquetes, paneles interactivos y exemplos naturales a lo llargo del cuévanu, y la visualización a escala real a lo llargo del percorríu visitable d'especies de fauna estinguíes, y la presencia humana n'escenes de la vida cotidiana, faen esti percorríu interactivo bien interesante.
  • La "Cueva Meye", onde esisten delles pintures nel interior ensin formar grupos de los Confites con restos de la Edá del Bronce.
  • El Castiellu árabe, a mediaos del sieglu XIV, nel periodu de refortificación del Reinu Nazarí foi un baluarte bien importante, especialmente por ser la frontera ente los reinos cristianos y el país granadín. El perímetru d'aproximao 3.000 m², ye llixeramente ovaláu, con muralla de diverses factures. Les torres son fundamentalmente rectangulares anque hai dos semicirculares. Adosáu a la muralla noroeste ta'l barcal y xunto a este nel interior, atopáronse restos de viviendes.

Gastronomía editar

Son famosos munchos de los sos restoranes poles carnes al caricote. Pero amás pueden tastiase en Píñar les migues, el corderu a la llabradora, los felpeyos con llebre y la sopa de paninos, el choto al ajillo, les farrapes picantes y les maniyes de gochu, ente otros munchos platos.

Piñeros célebres editar

Hermanamientos editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. ideal.es (29 de xunu de 2010). «Píñar va estrechar llazos cola ciudá hermana de Tetuán» (castellanu).

Enllaces esternos editar


Noroeste: Iznalloz Norte: Guadahortuna y Torre-Cardela Nordeste: Torre-Cardela y Gobernador
Oeste: Iznalloz   Este: Morelábor
Suroeste: Iznalloz Sur: Iznalloz Sureste: Darro
El conteníu d'esti artículu incorpora material d'una entrada de Granadapedia, publicada en castellanu so la llicencia GFDL.