Philips Sport Vereniging

(Redirixío dende PSV Eindhoven)

El Philips Sport Vereniging, tamién llamáu PSV Eindhoven o a cencielles PSV, el so abreviación más conocida, ye un club polideportivu de los Países Baxos, de la ciudá d'Eindhoven en Brabante Septentrional. El club ye conocíu principalmente pol so equipu profesional de fútbol. Foi fundáu'l 31 d'agostu de 1913 pa los emplegaos de la empresa d'aparatos llétricos Philips y xuega na Eredivisie de la lliga neerlandesa de fútbol.

Philips Sport Vereniging
PSV
Situación
Estáu Países Baxos
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en31 agostu 1913
Entrenador Bandera de Países Baxos Peter Bosz
Mascota Phoxy (en) Traducir
Categoría Eredivisie
Instalaciones
Estadiu Philips Stadion (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La historia del PSV contién dos époques doraes en redol a la conquista de la Copa de la UEFA de 1978 y la de la Copa d'Europa de 1988 como parte del triplete que consiguió esi añu. L'equipu ganó 23 lligues holandeses, la Copa KNVB nueve veces y la Johan Cruijff Schaal diez veces. A lo llargo de los años, pol PSV pasaron xugadores de clase mundial y futures estrelles como Ruud Gullit, Ronald Koeman, Romário, Ronaldo, Phillip Cocu, Jaap Stam, Ruud van Nistelrooy, Jefferson Farfán y Arjen Robben.

Los sos partíos xugar nel Philips Stadion, cortil inaugurada en 1913, y que cunta con una capacidá de 35 000 espectadores, siendo'l tercer estadiu con más capacidá nos Países Baxos. El colloráu y blancu son los colores tradicionales del club, los mesmos que los del Ajax y Feyenoord, los sos grandes rivales nel fútbol neerlandés.

Historia editar

Los primeros años editar

 
Equipu del PSV campeón de lliga en 1929.

La nacencia del PSV hai qu'asitialo nos años previos a la Primer Guerra Mundial, cuando la empresa Philips –dedicada entós na producción de llámpares incandescentes– decidió crear un club de fútbol por que xugaren los sos trabayadores. Anque los primeros partíos del Philips Sport Vereniging - Club de Deporte Philips en neerlandés - apostar en 1910, la fecha oficial de la so fundación estableció'l 31 d'agostu de 1913, cuando s'inauguró'l Philips Stadion, qu'inda güei sigue nel mesmu allugamientu. Esi día, el PSV entamó un tornéu pa conmemorar el centenariu de la victoria de la Séptima Coalición –de la que formaren parte los Países Baxos– sobre les tropes de Napoleón.

El so debú na máxima división data de 1921, pero en 1925 perdió la categoría; y al añu siguiente pudo tornar a la división d'honor, onde se caltuvo hasta la fecha. En 1929 consigue'l so primer títulu de lliga, empezando asina a cuestionar el dominiu d'Ajax, Feyenoord y Go Ahead Eagles. Dende 1939 el club empecipia un procesu de modernización pa convertise n'unu de los meyores d'Europa, gracies al trabayu del presidente Frans Otten, quien apostó pola ampliación del estadiu y la incorporación de fichaxes como'l de Coen Dillen, delanteru que marcaría 287 goles en 328 partíos y qu'inda caltién el récor de goles nuna sola temporada (43).

Dende 1955 a 1988 editar

El PSV llogró clasificase p'apostar la primer Copa d'Europa, na temporada 55/56. Pero la so aventura terminó foi fugaz al ser ganáu claramente pol Rapid Viena na primer ronda (6-1 en Viena y 1-0 en Eindhoven) En 1956 convertir n'unu de los nuevos participantes de la naciente lliga llamada Eredivisie, siendo unu de los cuatro equipos que sol nuevu sistema de lliga nun baxó. Na temporada inaugural del campeonatu, Coen Dillen, xugador del club, convertir nel primer máximu goliador del tornéu. El club caltener na primer plana holandesa hasta 1963, cola conquista de la so cuarta lliga. Pero la marcha de Frans Otten y Coen Dillen antemanaben l'entamu d'un cayente de dellos años nos que solo se consiguieron dos copes holandeses.

Los primeros síntomes de evidenciaban un cambéu d'enclín llegaron na temporada 1970/71, cuando'l PSV llegó a les semifinales de la Recopa d'Europa de la mano de Kurt Linder. Fueron esaniciaos pol Real Madrid, pero sentáronse les bases d'un equipu que llograría dos lligues consecutives (1975 y 1976). La so gran figura yera Willy van der Kuijlen, mediocampista que sigue siendo'l máximu goliador de la historia de la lliga holandesa (311 goles en 545 partíos) y el tercer centrocampista más goliador de tolos tiempos tres los brasilanos Rivaldo y Zico.

La racha ganadora caltener hasta 1978, añu en que'l PSV, amás de la lliga, sumó'l so primer tornéu internacional: la Copa de la UEFA. L'equipu de Eindhoven, entrenáu por Kees Rijvers, tuvo a puntu de ser esaniciaos en semifinales; a pesar de ganar na ida 3-0 al FC Barcelona. Pero a los 15 minutos de la vuelta'l Barça yá metiera dos goles. El PSV aguantó como pudo hasta'l descansu y, al entamu de la segunda parte, marcó por aciu del galés Nick Deacy. Rexach volvió meter na eliminatoria al Barça, pero'l PSV supo caltener la compostura.

Na final, el PSV imponer al SC Bastia. El partíu d'ida tuvo marcáu por una fuerte nube qu'a puntu tuvo de suspender el partíu. Los xugadores de dambos equipos fixeron lo que pudieron sobre un verde enllamorgáu y la resultancia foi de 0-0. Na vuelta, el PSV aprovechó la so superioridá como llocal pa imponese por 3-0 con goles de Van de Kerkhof, Deijkers y Van der Kuijlen.

Tres la Copa de la UEFA abrió un nuevu bache na trayeutoria del PSV, na que l'equipu namái tuvo actuaciones aceptables nel planu local hasta mediaos de los años 80. Surdieron enfrentamientos ente los meyores xugadores del equipu, empezar a cuestionar los métodos del entrenador y la plantía foise desintegrando. En 1982, Van der Kuijlen abandonó'l club al aldericar col nuevu téunicu, Thijs Libregts. Esta dómina de crisis terminó en 1985, cuando se confió la direición deportiva del club al ex xugador del Feyenoord Hans Kraay, quien empecipió un cambéu na política de fichaxes del PSV basada en dos pilastres: fichar a les estrelles de los equipos rivales y buscar a nuevos talentos tol mundu pa formalos na cantera. D'esta forma fichar a Ruud Gullit, procedente del Feyenoord, que foi la estrella del equipu que consiguió los títulos de lliga consiguíos en 1986 y 1987. Pero Gullit, enfrentáu con Kraay, forzó'l so fichaxe pol AC Milan –qu'estableció un récor, una y bones los italianos pagaron l'equivalente a 7,7 millones d'euros– y perdióse la meyor temporada de la historia del PSV.

El triplete de 1988 editar

Con Guus Hiddink como entrenador y xugadores calidable como'l porteru Hans Van Breukelen y el central Ronald Koeman, el PSV tuvo na temporada 87/88 la meyor de la so historia. Los granxeros facer cola Eredivisie a cuatro xornaes del final, marcando la increíble cifra de 117 goles y venciendo namái dos ganes. Na final de Copa, el PSV imponer na prórroga al Roda JC Kerkrade por 3-2.

Galatasaray, Rapid Viena y FC Girondins de Burdeos fueron los primeros rivales del PSV escontra la Copa d'Europa. En semifinales volvió cruciase con un equipu español, nesti casu'l Real Madrid. La ida apostar nel estadiu Santiago Bernabéu; Hugo Sánchez apenes tardó cuatro minutos en faer el 1-0, al tresformar un penalti que-y fixera Van Breukelen; pero un fallu de Paco Buyo dexó'l gol del empate, obra de Edward Linskens. Col 1-1, Hiddink realizó un planteamientu defensivu pa llegar cola ventaya del gol en campu contrario al partíu de vuelta. En Eindhoven anque Butragueño y Hugo Sánchez tuvieron ocasiones clares pa marcar, el PSV caltuvo'l 0-0 y aportó a la gran final. Na historia del Madrid esta eliminatoria ye recordada como unu de los golpes más duros recibíos pola mítica ‘Quinta de la Utre’.

La final apostar nel Neckarstadion de Stuttgart ante 70.000 espectadores. Nesti partíu'l PSV caltuvo'l dominiu del balón y foi quien esfrutó de les escases ocasiones de gol ante un Benfica que s'encamentó al so porteru, Silvino Louro. Hubo qu'esperar hasta la tanda de penaltis pa conocer al vencedor; los cinco primeros llanzamientos de dambos equipos fueron anotaos y, nel sestu, Anton Janssen marcó pal PSV y António Veloso erró pal Benfica.

Años 1990 a l'actualidá editar

Tres la consecución de la copa d'Europa, el club siguió nuna racha triunfal, llogrando nos años 90 otros trés títulos de lliga y una copa, pero n'Europa la so actuación nun foi del tou convincente, yá que nun volvió esllumar. La so capacidá económica ye llindada comparada colos grandes clubes de les grandes lligues (España, Italia, Alemaña o Inglaterra), lo que-y fizo que dende entós tuviera que vender a tolos futbolistes que destacaron como Koeman, Romário, Ronaldo, Cocu, Jaap Stam, Van Nistelrooy, Jefferson Farfán o Robben.

En 1999 empecipióse un periodu doráu nel equipu de Eindhoven cola consecución de siete títulos de lliga nos nueve temporaes siguientes, a los qu'hai que sumar dos copes y tres supercopes. Nestos años la estrella del equipu yera'l serbiu Mateja Kezman, el postreru gran goliador del PSV. Amás, na temporada 04/05 tuvo mui cerca de volver apostar la final de la Champions League, pero foi posáu en semifinales pol Milan tres una eliminatoria igualadísima:perdiendo 0-2 en San Siro y ganando 3-1 nel Philips Stadion siendo esaniciáu pola regla del gol de visitante. Naquel PSV semifinalista destacaba'l so centru del campu con Phillip Cocu, Mark van Bommel, Park Ji-sung, Johann Vogel, y los sos delanteros Jan Vennegoor of Hesselink y Dennis Rommedahl. Arjen Robben dexara'l club con destín al Chelsea la temporada anterior.

Nes temporaes 2014/15 y 2015/16, el club ganó la Eredivisie.

Uniforme editar

Provisores y patrocinadores editar

Periodu del alcuerdu Provisor deportivu oficial Patrocinador oficial
1913-70 Nengún Nengún
1970-74 Le Coq Sportif
1974-82  
Adidas AG
1982-95  
Philips
1995-15  
Nike
2015-16  
Umbro
2016-19 Energiedirect.nl
2019-20 Desconocíu
2020- Desconocíu

Estadiu editar

L'estadiu de PSV llamar en neerlandés Philips Stadion y tien capacidá pa 35.000 espectadores. Foi inauguráu'l 12 d'avientu de 1910 como Philips Sportpark.

Estadístiques en Competiciones Internacionales editar

 Actualizáu a la Temporada 2017-18.

Tornéu Temp. PX PG PE PP GF GC Dif. Meyor posición
Copa d'Europa / Lliga de Campeones de la UEFA 26 167 61 39 67 207 204 +3 Campeón
Recopa d'Europa de la UEFA 5 26 14 5 7 53 20 +33 Semifinal
Copa de la UEFA / Lliga Europa de la UEFA 23 145 71 33 41 239 147 +92 Campeón
Supercopa d'Europa 1 2 1 0 1 1 3 -2 Subcampeón
Copa Intercontinental 1 1 0 1 0 2 2 0 Subcampeón
Total 56 341 147 78 116 502 376 +126 2 títulos

Palmarés editar

 
La Copa de Campeones d'Europa 1987-88 ganada pol club.

Profesional editar

Torneos nacionales (45) editar

Torneos internacionales (2) editar

Torneos rexonales editar

  • Segunda Categoría (2): 1921, 1926.
  • División de primer Clase Sur (12): 1929, 1931, 1932, 1933, 1935, 1937, 1938, 1941, 1948, 1951, 1954, 1955.

Torneos amistosos editar

Xuveniles editar

Torneos nacionales xuveniles editar

  • Eredivisie xuvenil (4): 1997, 2000, 2010, 2011.
  • Eredivisie Junior A (4): 1987, 1990, 1991, 2013.
  • Eredivisie Junior B (2): 2003, 2004.
  • Copa xuvenil de los Países Baxos (3): 2001, 2005, 2008.

Torneos rexonales xuveniles editar

  • Campeonatu Interregional Junior A Sur I (8): 1974, 1975, 1977, 1978, 1979, 1980, 1984, 1985.[6]

Torneos internacionales xuveniles editar

  • PSV Otten Cup (19): 1955, 1965, 1966, 1967, 1971, 1976, 1977, 1978, 1981, 1983, 1984, 1987, 1988, 1990, 1991, 1994, 2002, 2003, 2009.[7]
  • Copa Europa Jugend sub-17 (Austria) (4): 1989, 1993, 1994, 1998.[8]
  • Eurovoetbal (2): 1989, 1991.
  • Tornéu esperances sub-20 Monthey (Suiza): 1984.[9]
  • Tornéu sub-16 Paul Nicolas - Bourgogne: 1992.[10]
  • Tornéu de Terborg: 2007.
  • Tornéu Internacional Wim Kuijper: 2008.[11]

Intereses editar

  • Delles fontes señalen que los colores del club (colloráu y blancu) débense a cencielles a que los fundadores taben axuntaos alredor d'una mesa, onde había un llibru coles tapes coloraes y un tiestu con llimonada.

Referencies editar

Enllaces esternos editar