La pantera negra ye una variación negra (melanismu) de delles especies de grandes félidos, cuantimás del lleopardu (Panthera pardus) y del xaguar (Panthera onca).

250 lleopardu negra —un xaguar melánico—.
Pareya de xaguares, nesti casu reparar unu de los individuos ye un xaguar melanico

Usu históricu de la pallabra pantera editar

Esiste ciertu tracamundiu coles pallabres pantera y lleopardu. Per un sitiu, Panthera ye un xéneru taxonómicu de félidos qu'inclúi cinco especies: los mentaos leopar y xaguar, según el lleón (Panthera leo), el tigre (Panthera tigris) y el lleopardu de les nieves (Panthera uncia).


Finalmente, esiste la pallabra española pantera, que s'usa n'otru sentíu al nome científicu del xéneru Panthera, yá que, evidentemente, naide llama pantera al lleón o al tigre, a pesar de pertenecer a dichu xéneru.

Distintos usos del vocablu editar

Per otru llau, en Suramérica denominar pantera al xaguar (Panthera onca); n'América del Norte, la pallabra pantera ye comúnmente usada pa denominar al puma (xéneru Puma); y, pal restu del mundu, cuantimás n'África y Asia, el vocablu ye usáu pa denominar al lleopardu (Panthera pardus).

Exemplares n'esistencia editar

Según estudios de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu (UNAM), comprobóse qu'anguaño esisten solamente 64 mil exemplares alredor del mundu. D'estos, 57 mil habiten en Brasil, Perú, Ecuador y Colombia y solamente 7 mil habiten en Méxicu, el 10 per cientu. De los exemplares qu'habiten en Méxicu, mil ochocientos aproximao allúguense en Yucatán, Campeche, Quintana Roo, Oaxaca y Chiapas, en Sinaloa y Sonora hai 400, en Nayarit, Colima y Jalisco hai 300 y en Michoacán y Chiapas créese que 600.

Ver tamién editar

Referencies editar

Direición Xeneral de Comunicación Social. (6 de febreru de 2017). EL XAGUAR, EN MAYOR PELIGRU D'ESTINCIÓN DE LO QUE SE PENSABA: ACADÉMICOS DE LA UNAM. 20 de febreru de 2018, de Boletín UNAM-DGCS-085 Sitio web: http://www.dgcs.unam.mx/boletin/bdboletin/2017_085.html

Referencies editar

Enllaces esternos editar