Papiroloxía ye l'estudiu de lliteratura, correspondencia, archivos llegales, etc. de documentos antiguos calteníos en papiru, pergamín o otres colos cualos son los soportes d'escritura más comunes nes antigües civilizaciones d'Exiptu, Grecia y l'antigua Roma. El papiru, ye'l nome col cual desígnase al soporte d'escritura que s'ellabora xustamente a partir de la planta acuática homónima (Cyperus papyrus) y que ye bien común nel Ríu Nilu, n'Exiptu y en dellos otros llugares de la cuenca mediterránea. El papiru foi'l soporte por excelencia de los manuscritos na antigüedá y sería l'antecedente del modernu papel. La ellaboración del soporte escritoriu (en formatu rollu) a partir de los tarmos de la planta foi descrita por Plinio. Darréu, el formatu códiz foi sustituyendo al rollu hasta cayer en desusu esti postreru.

La papiroloxía inclúi la trescripción, traducción ya interpretación de los documentos en distintos idiomes (griegu, llatín, coptu, etc), según la restauración y la preservación de los papiros orixinales.

Nacida nos sos entamos como ciencia auxiliar de la hestoria y la filoloxía, la papiroloxía dedicar al estudiu de los testos documentales o lliterarios tresmitíos polos papiros; el clima d'Exiptu caltuvo los papiros hasta'l so afayu arqueolóxicu. Papiros d'otres rexones solo atopáronse carbonizaos, como por casu los de Herculano, Derveni o Petra.

La papiroloxía como disciplina, data del los años 1890 cuando una gran cantidá de papiros bien calteníos fueron afayaos por arqueólogos en distintes llocalidaes del Exiptu grecorromanu como Arsinoe o Oxirrinco. Ente los primeros grandes cultivadores de la disciplina tienen de citase Frederic George Kenyon, Ulrich Wilcken, Bernard Pyne Grenfell, Arthur Surridge Hunt, Wilhelm Schubart, Girolamo Vitelli y Friedrich Presigke. Los centros más importantes d'estudiu de papiroloxía atopar na Universidá d'Oxford, Universidá de Columbia, Universidá de Heidelberg, ente otres. Les principales coleiciones topar en Ann Arbor, Berlín, Florencia, Oxford y Viena.



Referencies editar

Enllaces esternos editar