Paradigma de programación

Un paradigma de programación ye una propuesta teunolóxica adoptada por una comunidá de programadores y desarrolladores que'l so nucleu central ye incuestionable en cuantes que namái trata de resolver unu o dellos problemes claramente delimitados; el resolución d'estos problemes tien de suponer consecuentemente una meyora significativa en siquier un parámetru qu'afecte a la inxeniería de software.

Ficha de softwareParadigma de programación
Etiqueta de Stack Exchange Stack Exchange
Cambiar los datos en Wikidata

Un paradigma de programación representa un enfoque particular o filosofía pa diseñar soluciones. Los paradigmes difieren unos d'otros, nos conceutos y la forma de abstraer los elementos arreyaos nun problema, según nos pasos qu'integren la so solución del problema, n'otres pallabres, el cómputu.

Tien una estrecha rellación cola formalización de determinaos llinguaxes nel so momentu de definición. Ye un estilu de programación emplegáu.

Un paradigma de programación ta delimitado nel tiempu tocantes a aceptación y usu, porque nuevos paradigmes apurren nueves o meyores soluciones que la sustitúin parcial o totalmente.

El paradigma de programación qu'anguaño ye'l más utilizáu ye la "orientación a oxetos" (OO). El nucleu central d'esti paradigma ye la unión de datos y procesamientu nuna entidá llamada "oxetu", relacionable de la mesma con otres entidaes "oxetu".

Tradicionalmente, datos y procesamientu dixebráronse n'árees distinta del diseñu y la implementación de software. Esto provocó que grandes desarrollos tuvieren problemes de fiabilidá, caltenimientu, adautación a los cambeos y escalabilidad. Cola OO y carauterístiques como'l encapsulado, polimorfismu o l'heriedu, dexóse una meyora significativa nel desenvolvimientu de software a cualquier escala de producción. La OO paez tar amestada nos sos oríxenes con llinguaxes como Lisp y Asemeya, anque'l primeru qu'acuñó'l títulu de "programación empobinada a oxetos" foi Smalltalk.

Tipos más comunes de paradigmes de programación editar

Polo xeneral la mayoría son variantes de los dos tipos principales, imperativa y declarativa:

Magar puede escoyese la forma pura d'estos paradigmes al momentu de programar, na práutica ye habitual que s'entemezan, dando llugar a la programación multiparadigma o llinguaxes de programación multiparadigma.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 «Functional Programming HOWTO — Python 3.5.3rc1 documentation». Consultáu'l 13 de xineru de 2017.