Llinia travesando la Tierra
38°
38º paralelu norte

El paralelu de los 38º o a cencielles paralelu 38 ye una llinia paralela allugada nos 38º norte del planu ecuatorial de la Tierra. Dichu paralelu tuvo una especial importancia na historia moderna de Corea. Igualmente esiste'l so equivalente nel hemisferiu sur.

Empezando nel meridianu de Greenwich y siguiendo escontra l'oriente'l paralelu 38 pasa al traviés de:

El paralelu en Corea editar

El paralelu 38 foi propuestu per primer vegada como una llinia divisoria pa Corea en 1902. Rusia intentaba abasnar a Corea sol so control, ente que Xapón tenía reconocencia de los sos derechos en Corea per parte de los británicos. Nun intentu por prevenir cualquier conflictu Xapón propunxo a Rusia que s'estremara a Corea en dos partes d'alcuerdu al so esfera d'influencia a partir del paralelu 38. Comoquier nengún alcuerdu oficial foi alcanzáu y Xapón dempués tomó control total de Corea.

Dempués de la rindición de Xapón de la Segunda Guerra Mundial en 1945, el paralelu foi establecíu como la llende ente les zones d'ocupación soviética (norte) y d'Estaos Xuníos (sur), tal que Dean Rusk y Charles Bonesteel suxurieren enantes. El paralelu estremó a la península de Corea aproximao a la metá. En 1948 la llinia convertir na frontera ente les dos recién creaes naciones; Corea del Sur y Corea del Norte. Mientres la guerra de Corea el paralelu foi invadíu de primeres por fuercies de Norcorea. Ante esto la ONX avanzó pa combatir les llinies enemigues, trespasó dichu paralelu y abrióse pasu a la capital de Corea del Norte A la fin de la guerra de Corea una nueva frontera foi establecida al traviés de la metá de la Zona Desmilitarizada la cual corta'l paralelu 38 nun ángulu agudu de suroeste a nordés. El paralelu 38 foi tamién el llugar onde'l cese al fueu foi llamáu pa dar fin a la guerra.

Referencies editar

Enllaces esternos editar