Parque nacional Serengueti

El Parque nacional Serengueti ye un parque nacional de grandes proporciones (13.000 km²) en Tanzania, África. Ye famosu poles migraciones añales de miles de ñues.

Parque Nacional Serengueti
 Patrimoniu de la Humanidá UNESCO
Serengeti National Park (en)
Hifadhi ya Serengeti (sw)
transboundary protected area (en) Traducir y atraición turística
Llocalización
PaísBandera de Tanzania Tanzania
Rexón Región de Mara (es) Traducir
Llugar físicu Pradera volcánica del Serengueti (es) Traducir
Coordenaes 2°19′58″S 34°34′00″E / 2.3328°S 34.5667°E / -2.3328; 34.5667
Parque nacional Serengueti alcuéntrase en Tanzania
Parque nacional Serengueti
Parque nacional Serengueti
Parque nacional Serengueti (Tanzania)
Historia y usu
Apertura2020
Xestión Tanzania National Parks Authority (en) Traducir
Arquiteutura
Superficie 1 476 300 ha
Patrimoniu de la Humanidá
Criteriu (vii) y (x) (es) Traducir
Referencia 156
Rexón África
Inscripción 1960 (Xunta ?)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Parque Nacional Serengueti
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Elefantes nel parque
Llugar  Tanzania
Criterios Natural: vii, x
Referencia 156
Inscripción 1981 (V Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata
Acacies nel Parque nacional Serengueti.

Los cinco grandes animales del parque, asina llamaos polos cazadores dende va años son el lleón, el lleopardu, l'elefante, el rinoceronte y el búfalu cafre. El parque tamién ye llar d'hienes, guepardos, cebres, aves de presa y munches otres especies.

Cerca del parque atopa la Gargüelu d'Olduvai, onde s'atoparon munchos fósiles y artefautos d'homínidos. El parque ye estremeru cola Zona de caltenimientu de Ngorongoro, que forma parte del gran ecosistema del Serengueti.

Historia editar

El pueblu Masái yá criaba a los sos animales nes "planicies ensin fin" de la rexón 200 años antes de la llegada de los primeros esploradores europeos. El nome Serengueti ye un aproximamientu de la pronunciación de la pallabra usada polos masái pa describir la rexón. El xeógrafu y esplorador alemán Dr. Oscar Baumann llegó a la rexón en 1892.[1] Baumann mató trés rinocerontes mientres la so estadía nel cráter de Ngorongoro.

El primer británicu en visitar el Serengueti, Stewart Edward White, empezó les sos esploraciones nel norte del Serengueti en 1913. Volvió a la rexón mientres los años 1920, y acampó cerca de Seronera mientres tres meses. Nesti tiempu, él y los miembros del so equipu mataron 50 lleones.[2] Por cuenta de la caza intensiva, el númberu de lleones amenorgóse, y los británicos decidieron crear una reserva parcial de caza de 800 acres (3,2 km²) na rexón en 1921 y establecer una más completa en 1929. Estes reserves fueron la base pa la creación del Parque nacional Serengueti,[3][4] que foi establecíu en 1951. El Serengueti adquirió fama dempués del trabayu de Bernhard Grzimek y el so fíu Michael nos años 1950. Xuntos producieron el llibru y película Serengeti Shall Not Die, siendo aclamáu como unu de los primeros y más importantes documentales alrodiu del caltenimientu de rexones naturales.

Como parte de la creación del parque, y con mires a caltener la vida selvaxe, los masái qu'habitaben na rexón fueron tresferíos a les tierres altes del Ngorongoro. Entá esisten considerables discutinios alrodiu de esta tresferencia, habiendo denuncies de qu'hubo coerción per parte de les autoridaes coloniales.

Serengueti ye'l más antiguu parque nacional de Tanzania y ye la principal atraición turística del país, siendo anguaño parte del circuitu “Northern Safari”, que toma'l llagu Manyara, y los parques nacionales de Tarangire y Arusha, bien asina la zona de caltenimientu de Ngorongoro. El Parque nacional Serengueti foi declaráu Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco en 1981.

Vida selvaxe editar

 
Impala nel Parque nacional del Serengueti.

Amás de la migración de los ungulaos, el parque ye bien conocíu pola so rica fauna xavaz, particularmente los "cinco grandes", los cinco principales "trofeos de caza":

Los cinco grandes editar

  • Llión: créese que Serengueti tenga la más grande población de lleones d'África, en parte por cuenta de la gran cantidá d'animales que los sirven de presa. Anguaño hai más de 3.000 lleones viviendo nel ecosistema del parque.
  • Lleopardu africanu: estos predadores son frecuentemente columbraos na rexón de Seronera, pero esisten en tol parque nacional, y la so población actual ye aproximao de 1000.
  • Elefante africanu: les menaes recuperar de la gran mortalidá de los años 1980, causada pola caza furtiva, y concéntrense nel norte del parque.
  • Rinoceronte negru: son atopaos próximos a los cuetos testigos nel centru del parque. Queden pocos individuos, por cuenta de la caza furtiva. Delles vegaes, animales de la Reserva Masái Mara traviesen les llendes del parque ya ingresen nel territoriu del Serengueti, dende'l norte.
  • Búfalu africanu: entá abondosu y con munches especies, pero'l so númberu menguó por cuenta d'enfermedaes.

Aves editar

Ente les aves más importantes tán:

Mamíferos editar

Otres especies animales editar

El parque tamién ye llar de munches otres especies:

Amás atópense animales como'l damán, el toco de picu coloráu, el cálao terrestre, delles especies de caparines y guxanos, el colobo, el ratel, la pitón de Seba, el secretariu, la tortuga leopardo, el águila culebrera, el camaleón, el alcelafo, el cercopiteco de cara negra, el marabú, la palombu zenaida, el texedor mazcaráu, el duiker coloráu, el indixebrable, el bisbita gorgirrojo, la mangosta nana, la garceta común, el dik dik, el cocodrilu del Nilo, la mamba verde, la termita, el caracal, el nectarina variable, el topi, el licaón, el texedor de picu coloráu, el jaribú de Senegal, el tántalo africanu, el saltarrocas, la calandria y el serval.

Poblaciones d'animales editar

Les poblaciones inclúin grandes cantidaes d'animales: 1.500.000 ñus, 1.000.000 de gaceles, ente la gacela de Grant y la gacela de Thomson, 200.000 cebres, 75.000 impales, 74.000 búfalos, 65.000 topis, 18.000 eláns, 9.250 alcelafos, 9.000 xirafes, 5.000 elefantes, 4.000 hienes, ente la hiena enllordiada y la hiena rayada, 3.000 lleones y 500 guepardos.

El licaón y el rinoceronte negru sufrieron grandes baxes: el primeru viose bien amenorgáu por una epidemia canina y el segundu sufrió un drásticu amenorgamientu dende los 700 exemplares de la década de los 70 a los 20 sobrevivientes actuales.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar