Parque nacional de Matobo

El Parque Nacional de Matobo o Matopos, forma'l nucleu de les Llombes de Matobo (Matopos Hills), una área formada por cuetos testigu de granitu, roques equilibraes y valles montiegos asitiada a unos 35 quilómetros al sur de Bulawayo, en Zimbabue. El parque ye tamién una área de caltenimientu de la naturaleza, atópase incluyíu nes llombes de Matobo; toma una área de 205.000 ha y foi declaráu Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco nel añu 2003. Tien una estensión de 424 quilómetros cuadraos, ente que les llombes o montes de Matobo ocupen una área de más de 3.000 quilómetros cuadraos.

Parque Nacional de Matobo
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Roques equilibraes nel Parque Nacional Matopos conocíes como la Madre y el Neñu
Llugar  Zimbabue
Criterios Cultural: iii, v, vi
Referencia 306rev
Inscripción 2003 (XXVII Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata
Maleme, unu de los campings del parque.

Esta rexón tan singular formóse hai unos dos mil millones d'años, cuando'l granitu viose forzáu a xubir a la superficie y dio llugar a un paisaxe lleno de cuetos testigu formaos por grandes cantares rodaos. El puntu más altu del parque ye un puexu llamáu Gulati, de 1.549 m d'altitú, na esquina nordeste del parque.

El Parque Nacional de Matobo ye'l más vieyu de Zimbabue, establecíu en 1926 col nome de Rhodes Matopos National Park por Cecil Rhodes. Entós ocupaba una estensión mayor, pero renegociar pa dar asentamientu a la población llocal y dixebráronse les tierres comunales de Khumalo y Matobo. Más tarde, sicasí, amontar cola adquisición de les granxes World's View y Hazelside al norte.

Flora y fauna editar

El conxuntu de les llombes tien una vexetación bien variada; nel parque nacional reconociéronse doscientes especies d'árboles, especiamente acacies. La fauna entiende 175 especies d'aves, 88 de mamíferos, 39 de culiebres y 16 de peces. Ente los más destacables figuren el rinoceronte blancu, el antílope sable, el impala, la xirafa, la cebra, el ñu y el lleopardu. La bayura de lleopardos ye la mayor del mundu, por cuenta de la abondosa presencia d'hyrax, que representen el 50% de la so dieta. Ye bien abondosu tamién el águila negra. Al oeste del parque reintroducióse'l rinoceronte negru.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar