Patriarca d'Antioquía

El títulu de patriarca d'Antioquía correspuende tradicionalmente al obispu de la ciudá d'Antioquía, na actual Turquía, una de les diócesis más antigües del mundu.

Por cuenta de los múltiples cismes habíos nel senu de la ilesia, seis xefes eclesiásticos llevaron tradicionalmente el títulu de patriarca d'Antioquía, de los cualos cinco llevar entá:

Divisiones del patriarcáu editar

D'alcuerdu a la tradición Simón Pedro foi'l primer obispu d'Antioquía y cuando partió escontra Roma asoceder Evodio. El Conceyu de Nicea I en 325 reconoció al obispu d'Antioquía especiales derechos como metropolitanu. Ente'l 330 y el 361 la mayoría de los arzobispos d'Antioquía xuntaron a les doctrines d'Arriu. Ente'l 361 y el 415 la sede sufrió'l cisma Meletiano ente 4 grupos reclamantes. A partir del Conceyu de Calcedonia en 451 el metropolitanu empezó a ser referíu como patriarca. Ente'l 469 y el 518 asocédense patriarques calcedonianos y monofisites. La deposición del patriarca Severu en 518 pol emperador Justino I marcó l'entamu de la cisma que dio orixe a la Ilesia ortodoxa siria. Severu empecipió la llista separada de patriarques d'Antioquía de los sirios ortodoxos (jacobitas) y de los sirios católicos. El so rival Pablo II el Xudíu foi reconocíu pol Imperiu bizantín y correspuende a la caña de patriarques d'Antioquía ortodoxos y católicos melquitas y maronites.

Referencies editar

Enllaces esternos editar