Patricia Ferreira

direutora y guionista de cine española (1958-2023)

Patricia Ferreira (1958Madrid – 27 d'avientu de 2023Madrid)[3] foi una direutora y guionista de cine española.

Patricia Ferreira
Vida
Nacimientu Madrid1958[1]
Nacionalidá España
Muerte Madrid[2]27 d'avientu de 2023[2] (64/65 años)
Causa de la muerte Tumor cerebral[2]
Familia
Casada con Fernando Lara
Estudios
Estudios Universidá Complutense de Madrid
Llingües falaes castellanu
Oficiu direutora de cine, guionistadireutora de televisión
IMDb nm0274407
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nacida en Madrid, darréu va trabayar tamién en Galicia, tierra de la so familia. Llicencióse en Ciencies de la Imaxe y Periodismu na Universidá Complutense de Madrid.[4] Empezó como crítica y periodista cinematográfica en TVE, Radio Nacional d'España y na revista Fotogramas, y más tarde trabayó en televisión como realizadora, direutora y guionista de, ente otres, TV movies como "El paraísu"; retrasmisiones, como la del Goya d'Honor a Ana Belén y, especialmente, series y programes culturales, informativos y documentales realizaos n'España, Europa y toa América Llatina.

Ente estes series y programes tán ente otres "Equinocciu", serie documental sobre temes llatinoamericanes producida por TVE; "Un día na vida de los nuesos antepasaos", serie documental que recrea la vida na prehistoria; dellos capítulos de "Un pais na mochila", la serie presentada por José Antonio Labordeta que percorría España; "Paraísos cercanos", serie documental de viaxes con guiones d'escritores como Rafael Chirbes o Javier Marías; o "Tol mundu ye música", serie de documentales dedicaos a los principales músicos de la "world music" en Llatinoamérica.

En 2000 debutó nel cine, como direutora de Sé quién yes, película que s'estrenó nel festival de Berlín, seición Panorama y valió-y la nominación a un Goya a la meyor direición novel, y otros dos nominaciones: al meyor actor (Miguel Ángel Solá) y a la meyor música (José Nieto), siendo ganadora de la postrera.[5]

En 2002 estrena El alquimista impaciente, adautación de la obra homónima de Lorenzo Silva, que-y val el premiu del Círculu d'Escritores Cinematográficos al meyor guión adautáu. La película tuvo, amás, dos nominaciones a los Premios Goya: al meyor actor revelación (Roberto Enríquez) y a la meyor direición artística (Rafael Palmeru). En 2004 estrénase la película de sketches Nel mundu a cada ratu onde realiza'l curtiumetraxe El secretu meyor guardáu rodáu n'India, sobre'l virus del Sida nel Tercer Mundu.[6] Un añu dempués estrenó un nuevu llargumetraxe, Por que nun m'escaezas, nel que Fernando Fernán Gómez interpreta unu de los sos últimos papeles. La película presentar nel festival de Berlin y foi nomada a trés Goyas: actriz protagonista, de repartu y direición artística.[7] En 2010 realizó'l documental Señora de, que se proyeutó na Seminci de Valladolid y consiguió el tercer premiu en tiempu d'historia. Tamién en 2010 realiza'l curtiumetraxe "L'amanecer de Misrak", rodáu n'Etiopía y que forma parte del proyeutu coleutivu "Elles son África". En 2012 estrenóse'l so llargumetraxe Los neños selvaxes, ganadora nel festival de Málaga de la biznaga d'oru a la meyor película y los premios a meyor guión y meyores actores secundarios: Aina Clotet y Alex Monner. En 2017 dirixe'l llargumetraxe "Thi Mai, camín de Vietnam".

Dende l'añu 2001 ye profesora de direición na Escuela de cine de Madrid (ECAM) y foi profesora de direición d'actores n'escueles, talleres y masters como'l master de direición del CEU, la ESCAC de Cataluña, el NIC-Institutu del cine de Madrid, la escuela de cine d'Uruguái o La Central de cine de Madrid. Foi miembru de la Xunta directiva de l'Academia de cine (2009-2015). Ye miembru de CREAR, asociación de realizadores de galicia y dende l'añu 2006 forma parte de la Xunta Directiva de VISU (Asociación de muyeres cineastes y de medios audiovisuales), asociación de la que ye co-fundadora.

Filmografía editar

Películes editar

Directora y guionista editar

Series editar

Gallardones y nominaciones editar

Medayes del Círculu d'Escritores Cinematográficos[10]
Añu Categoría Película Resultáu
2002 Meyor guión adautáu El alquimista impaciente Ganadora

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://gl.wikipedia.org/wiki/Patricia_Ferreira.
  2. 2,0 2,1 2,2 URL de la referencia: https://elpais.com/cultura/2023-12-27/muere-la-directora-y-guionista-patricia-ferreira-a-los-65-anos.html.
  3. Casares, E., Heredero, C.F., Rodríguez, E., Giroud, I., Mariña, J.B. da, Monterde, J.E., Fundación Autor, Sociedá Xeneral d'Autores y Editores (Eds.), 2011. Diccionariu del cine iberoamericanu: España, Portugal y América. SGAE : Fundación Autor, Madrid.
  4. Academia de cine. «Patricia Ferreira. Xunta directiva».
  5. «Sé quién yes » Premios Goya 2017». Consultáu'l 19 de xunu de 2017.
  6. Nel mundu a cada ratu (2004), https://www.filmaffinity.com/es/film931861.html, consultáu'l 19 de xunu de 2017 
  7. La direutora de cine Patricia Ferreira nel ciclu "Descrubre a…" - LaRepúblicaCultural.es - Revista Dixital. http://www.larepublicacultural.es/article1519.html. Consultáu'l 19 de xunu de 2017. 
  8. TVE emite seis documentales de Patricia Ferreira sobre músicas del mundo
  9. | Todo el mundo es música. TVE.
  10. «Medayes del CEC a la producción española de 2002». CEC. Consultáu'l 25 de xunu de 2018.

Enllaces esternos editar