Pedro Civera

actor y presentador de televisión asturianu

Pedro Civera (1941Mieres) ye un actor asturianu de teatru y televisión con puntuales apaiciones na gran pantalla.

Pedro Civera
Vida
Nacimientu Mieres1941 (82/83 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu presentador de televisiónactor
IMDb nm0163019
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació en Mieres (Asturies), en 1941, onde permanez hasta rematar el Bachiller.

Ente 1961 y 1963 cursó comunes de Filosofía y Lletres na Universidá d'Uviéu, onde tamién dirixó'l Teatru Español Universitariu de Lletres y la primer obra de Bertolt Brecht n'Asturies: La condena de Lucullus, pa dempués dende'l TEU del distritu dirixir delles obres como La lleición, Final de partida o Actu ensin pallabra, al empar que terminaba los sos estudios.

En 1963 treslladar a Madrid. Una vegada terminada la so llicenciatura, ingresó nel Teatru Español, dirixíu entós por Miguel Narros.

Mientres dos años, trabayó en Televisión Española como periodista y presentador d'espacio informativos. Formó parte del primer equipu de presentadores d'UHF, en Prado, y yá en 1967 pasó a los informativos de Televisión Española.

En 1968 presentó un programa llamáu Panorama d'actualidá y un añu dempués siguió faciendo reportaxes y demás, hasta 1970, cuando participó xunto a Jesús Álvarez nel concursu Tou, emitíu los domingos pela tarde, onde se regalaben llámpares. Arriendes del so matrimoniu con Nacha Benito, que darréu sería la esposa del músicu Augusto Algueró, dexar y volvió al teatru.

En 1971 integrar na Compañía Ruiz d'Alarcón, que dirixó Ángel García Moreno.

Cine editar

Na pantalla grande prodigóse menos, actuando siempres en papeles secundarios. En participando en dos curtiumetraxes (Y Murcia tuvo a Salzillo y El espadín), dambos en 1969, debutó cola película Madrid, Mariña Fleming (1976), de José María Forqué y nun volvería al cine hasta nueve años más tarde cola comedia de Manuel Summers, Faime falta un bigote.

Amás compartió cartelu con Verónica Forqué, Mercedes Sampietro y Carmen Maura en Reinas (2005), Pídele cuentas al rey, con Antonio Resines, Adriana Ozores... y tamién con José Sazatornil na comedia d'Antonio Mercero, Espérame en el cielo (1988). La so última participación foi con Pájaros de papel (2010), d'Emilio Aragón Álvarez.

Teatru editar

En teatru la so carrera foi más sólida, destacando El partíu, d'Alfredo Amestoy, Un soplíu de pasión, de Peter Nichols, y Alicia nel París de les maravíes (1978), de Miguel Sierra, montaxe col que realizó una llarga xira por más d'once países hispanoamericanos. Tamién destaca La barca ensin pescador, d'Alejandro Casona.[1]

La so interpretación teatral más recién foi Un adulteriu casi decente, comedia de Jaime Azpilicueta onde compartió escenariu con María Luisa Merlo y Juan Carlos Larrañaga, y cola que percorrió tola xeografía d'España mientres trés años. Hai de solliñar que María Luisa Merlo foi pareya artística de Pedro Civera mientres 30 años.[2]

Ente les obres que hs interpretáu cabo mentar:

Un espíritu burllón (1982), de Noël Coward.

Televisión editar

Amás de la so yá mentada faceta de presentador, intervieno en programes de teatru, como Estudiu 1, Teatru de siempre y otros espacios dramáticos de Televisión Española, y ye a partir d'equí, cuando la demanda actoral per parte de los productores españoles dedicaes a producciones de formatu televisivu, deságüen-y a un llargu historial d'interpretaciones como actor de repartu en series de les principales cadenes de televisión, como Brigada Central, Compañeros, Señor alcalde o 7 vidas.

Pero'l so papel más destacáu foi'l de Camilo en El internado, serie de televisión d'Antena 3, dende 2007 a 2010, y que nos sos siete temporaes cuntó cada selmana con daqué más de cuatro millones d'espectadores.[4]

Trayeutoria en televisión editar

Premios editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar