Na mitoloxía griega, Pegasu (en griegu, Πήγασος) yera un caballu aláu, esto ye, un caballu con ales. Pegasu foi'l primer caballu que llegó a tar ente los dioses. Pegasu yera'l caballu de Zeus, dios del Cielu y de la Tierra. Pegasu nació del sangre esparnao por Aguamala cuando Perseo cortó-y la cabeza. Esta era una de los trés hermanes Gorgones: les otres yeren Esteno y Euríale. Suel representase en blancu o negru y tien dos ales que-y dexen volar. Una carauterística del so vuelu ye que cuando lo realiza, mueve les pates como si en realidá tuviera corriendo pel aire.

Pegasu
Información
Sexu machu
Conexones Mitoloxía griega
Padres Poseidón Medusa
[editar datos en Wikidata]
Belerofonte y la Quimera (425–420 e. C.).

Según les fontes clásiques, Perseo nun llegó a volar montáu en Pegasu, yá que lo faía gracies a unes sandalies alaes; sicasí, munchos artistes renacentistes representar volando nesti caballu.

Pegasu apaez rellacionáu fundamentalmente col héroe Belerofonte, quien al llombu del equín aláu llogró dar muerte a la Quimera, bestia de múltiples cabeces (ente elles una de lleón y otra de cabra) qu'afaraba los territorios de Licia. Gracies a esti corcel Belerofonte pudo llograr igualmente una victoria sobre les amazones. Belerofonte encarna'l "defectu" de la "escesiva" ambición. Cuando por fin consigue montar a Pegasu, non contentu con esto oblíga-y a llevalo al Olimpu pa convertise nun dios, pero Zeus, cafiante pol so osadía, unvia a un insignificante mosquitu que pica'l llombu de Pegasu y bastia al vaciu a Belerofonte ensin matalo, quedando lisiado y condergáu a analayar apartáu del restu del mundu tou la so vida recordando la so gloria pasada.

La lleenda de Pegasu puede influyir la formación de la figura del buraq na tradición islámica. Ye unu de los equinos más célebres de la lliteratura xunto con Rocinante (caballu de Don Quixote de la Mancha), Babieca (el d'El Cid), Bucéfalo (el d'Alexandru Magnu) y el caballu de Troya.

Referencies contemporánees editar

Pegasu foi unu de los caballos mitolóxicos más llevaos al cine al igual que l'unicorniu, siendo seres estraordinarios qu'encaxen perfectamente nes películes de fantasía y ficción.

Na manga y anime Saint Seiya, el caballeru de la constelación de Pegasu ye'l protagonista de la hestoria, venceyáu principalmente a los dioses Atenea y Hades. Y nuevamente mentáu nel anime y manga "Sailor Moon" como'l proteutor de los suaños.

Tamién apaeció na película animada Hercules (1997), de Disney Pictures. Nella, Pegasu ye un regalu de Zeus al so fíu Hércules. Amás, puede apreciase na película Clash of the Titans, onde apaez al llau de Perseo y ayudar a tresportase.

Referencies editar

Enllaces esternos editar