El peñáu o estilu del pelo ye la forma de cortase o #iguar el pelo. A diferencia d'otros animales, los seres humanos de munches cultures corten el so pelo, en cuenta de dexalo crecer naturalmente. Los estilos del pelo úsense frecuentemente como seña d'identidá cultural, social o étnica y pueden reflexar l'estatus social y l'individualidá. Los homes y les muyeres tienen naturalmente'l mesmu pelo, nel que la queratina ye'l so principal componente. La queratina ye una proteína formada por una llarga cadena d'aminoácidos. Xeneralmente, los estilos de pelo #afacer a influencies culturales asignaes al home y la muyer. Los enclinos de la moda tamién pueden tener una gran influyencia sobre la persona.

Peluqueru (tamién llamáu barberu), nuna cai de China.

Historia editar

L'usu de pelos llargos #remontar a los primeros tiempos de l'antigüedá. Los profetes d'Israel enxamás se cortaben los sos pelos nin la so barba.

Na Prehistoria, fonte perenal de mitos y lleendes, el pelo foi vistu como un potente elementu máxicu o ceremonial. La importancia máxicu-relixosa del pelo favoreció que yá en tiempos remotos el so cuidu tuviera una considerable importancia en munches de les sos sociedaes. Ye posible que la primer ferramienta usada pol home pa cortase'l pelo fueren les lascas desaxeradamente afilaes de piedra de xil. La corte de pelo debíase de xuru a cuestiones práutiques o ceremoniales y nada tenía que ver colos motivos namái estéticos de dómines posteriores.

Mitoloxía editar

  • El dios Apolo cinxía pelo normal los sos pelos con una vienda o con un ramu de lloréu. Na so estatua de Belvedere vése-y representáu colos sos pelos echaos faía tras y #colgar con neglixencia alredor del pescuezu. Una porción de pelo nel so área cimera del craniu ta enxareyáu ente sigo con un nuedu.
  • Los dioses Marte y Mercuriu tán representaos colos pelos #rizáu y #curtiu.
  • A la diosa Venus #representar casi siempres colos sos pelos anoyaos por detrás de la cabeza y sosteníos con una diadema, o vendados con un nuedu fechu colos sos propios pelos nel área cimera del so craniu. D'esta última manera puede apreciáse-y a la Venus de Médici.
  • A les dioses Diana y Juno #representar col pelo recoyíu por una diadema.
  • Los pelos del dios Vulcano y los del héroe Hércules represéntense curtios y rizaos.
  • Al dios Plutón represéntase-y colos pelos #trupu y #cayer sobre la frente.
  • Los del dios Xúpiter represéntense-yos ondulantes y majestuosamente alzaos sobre la frente, a la que dexen descubierta.
  • Los de Neptunu represéntense como solmenaos poles foles, como dios de los mares que yera.
  • Al ser mitolóxicu de l'Aguamala #representar con culiebres en llugar de pelos nel craniu, lo mesmo qu'a les Roxures.
  • Homero atribúi pelos rubios a les dioses Minerva y Venus, a Apolo y al dios Amor, igualmente qu'a los más distinguíos héroes, como Aquiles, Menelao, Paris, etc.
  • Macrobio cunta que los exipcios representaben al Sol cola cabeza rapada, sacante la so parte derecha onde-y dexaben #crecer dellos pelos.[1]

Referencies editar