Peter Sauber, nacíu en Zúrich, Suiza, el 13 d'ochobre de 1943, ye conocíu nel mundu del automovilismu de competición por ser propietariu del equipu Sauber.

Peter Sauber
Vida
Nacimientu Zúrich13 d'ochobre de 1943 (80 años)
Nacionalidá Suiza
Familia
Hermanos/es Werner Sauber
Oficiu
Oficiu entamador, pilotu de carrerespilotu d'automovilismu
IMDb nm3954934
Cambiar los datos en Wikidata

Carrera nel automovilismu editar

Entamos editar

Dempués de ser formáu como lletricista, Peter Sauber pasó a ocupar el trabayu de vendedor de coches en Hinwil, Suiza. Esta foi realmente primer asociación de Sauber col sector del automóvil, y demostró ser el catalizador pa la so participación nes carreres a motor.

La conexón de Sauber col automovilismu foi daqué paradóxica, yá que les carreres a motor nel so país fueren prohibíes dempués del Desastre de Le Mans en 1955. Anque, él pudo competir n'acontecimientos d'esguilar llombes con un Volkswagen Beetle que mercara, y asina punxo les bases pal so primer proyeutu como propietariu d'un equipu.

Dempués de decidise en nun dedicase al negociu familiar del allumáu, Peter construyó'l Sauber C1 nel suétanu de los sos padres. Ésti yera un coche de chásis tubular, impulsáu por un motor Ford Cosworth d'un llitru. Él darréu conducir en 1970 Suiza nel campeonatu de xubir llombes. Tamién dexó la carrera mientres diez años en manes d'otros conductores, ente los que destaca Friedrich Hürzeler, que consiguió en 1974 la corona del campeonatu col coche.

En 1971, Sauber apurrió l'asientu de pilotu a Hans Kunis, que condució'l nuevu Sauber C2 el mesmu modelu de serie, que'l mesmu Peter fixera asina l'añu antes.

Sauber empezara a ganar la so propia cartera de veceros y en 1973, Sauber construyó trés xasis tipu C3 pa veceros distintos. Diseñáu por Guy Boisson, el coche foi usáu predominantemente nel Campeonatu Automovilísticu suizu.

El C4 de 1975 anunció'l primer xasis d'aluminiu desenvueltu pol equipu, y Boisson gracies al diseñu de Edy Wiss, finalmente namái se produció un C4.

El más acertáu de los primeros coches de Sauber, foi'l C5 qu'utilizaba con grandes resultaos la conxunción del so motor BMW de 2 llitros; pilotáu per Herbert Muller en 1976 nel Campeonatu Interserie.

Siendo un grupu con seis coches de competición, participaron nes llexendaries 24 Hores de Le Mans, y Sauber utilizó la so C5 tantu en 1977 como 1978. Nel coche del 77 pudo pilotase con tola so clase antes d'abandonar, igual que pasó un años dempués.

L'añu 1979 marcó'l final de la primer incursión de Sauber la factoría del coche deportivu y l'entamu de preparar los xasis pa coches de Lola F2. Los conductores terminaron 1-2-4 nel campeonatu esi añu, a unu d'ellos tuvo Max Wietl, que darréu se xunió al equipu como xerente del mesmu.

En 1980, y 1981, Sauber y Wietl centraron les sos atenciones nel desenvolvimientu de los deportivos BMW M1, nési últimu añu ganó los 1000km Nürburgring.

En 1982, col patrociniu de BASF, Sauber volvió a la competición a motor. El C6 foi'l primer coche en ser probáu nun túnel de vientu por Sauber. Yera mientres estes pruebes que Sauber estrechó entá más la so rellación con Leo Ress, que más tarde sería esencial nel proyeutu de la F1.

En 1985, la rellación d'equipos empezó con Mercedes-Benz. Esta asociación de coches deportivos remató en payares de 1991 empecipiando la carrera del llexendariu Michael Schumacher y del protexíu de Sauber Karl Wendlinger.

Sauber na Fórmula 1 editar

Primer etapa (1993-2005) editar

Sauber empezó entós a tener como seriu oxetivu la creación d'un equipu de F1. Nel branu de 1991 Harvey Postlethwaite sumar al equipu pa diseñar un coche de F1 y Mercedes financió una enorme nueva fábrica en Hinwil.

En Payares de 1991 Mercedes nun taba del tou convencida col proyeutu, foi entós cuando Sauber entró na F1 por sigo mesmu en 1993, cuntando colos conductores Jyrki Järvilehto y Wendlinger, ya impulsáu por motores construyíos por Ilmor, pero rebautizados como motores Sauber. Sauber realmente convenció a Mercedes pa entrar na F1 en 1994 pero un añu más tarde la casa de Stuttgart acomuñóse con McLaren, abandonáu Sauber acomuñóse con Ford pa crear l'equipu de trabayu.

Esto foi siguíu con un alcuerdu cola compañía petrolera malaya Petronas en 1995, creando una compañía d'inxeniería llamada Sauber Petronas. Centrada en diseñar y construyir motores V10. La empresa empezó a mercar vieyos motores Ferrari y camudándolos a Sauber Petronas V10 pero'l programa de motor de la F1 refugar en 1998. Nos últimos años Sauber tuvo ciertu ésitu col so equipu terminando cuartu nel Mundial de 2001 y en quintu llugar en 2002 a pesar de tener un presupuestu muncho más pequeñu que munchos de los sos rivales.

Venta a BMW editar

A finales de 2005 Sauber vendió'l so equipu a BMW. L'equipu foi conocíu mientres los cuatro siguientes temporaes como BMW Sauber y Peter ocupó un papel como consultor dientro del mesmu.

La recompra editar

A mediaos de 2009 BMW anunció qu'abandonaba la F1, tres unos meses d'especulación llegóse entá alcuerdu de venta al grupu Qadbak que tres un tiempu de negociación nun consiguió convencer a BMW. Entós, Peter Sauber, que se sentía responsable de los que fueren los sos trabayadores (na dómina de Sauber Petronas), decidió quedase col equipu ya intentar consiguir una plaza pa correr en 2010.[1] Esti oxetivu consiguióse'l xueves 3 d'avientu de 2009, día en que la FIA dio a conocer la noticia de que Sauber sería'l 13º equipu de la temporada 2010, ocupando la plaza que dexaba vacante l'equipu Toyota Racing y renombrándolo a Sauber Motorsport.

Segunda etapa (2010-2012) editar

El 11 d'ochobre de 2012, Peter Sauber anunció'l so retiru de la Fórmula 1 con efeutu inmediatu, dexando'l so puestu a Monisha Kaltenborn.[2]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Axencia EFE (27 de payares de 2009). «BMW Sauber viende l'equipu a Peter Sauber». El Mundo.
  2. «Sauber dexa la direición del so equipu». Marca (11 d'ochobre de 2012). Consultáu'l 14 de payares de 2012.