Pezuela de las Torres

conceyu de la Comunidá de Madrid (España)

La villa de Pezuela de las Torres ye un conceyu español de la provincia y Comunidá de Madrid, estremera cola Provincia de Guadalaxara, alcontrada na contorna natural de l'Alcarria de Alcalá.

Pezuela de las Torres
Alministración
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Pezuela de las Torres (es)[1]
Códigu postal 28812
Xeografía
Coordenaes 40°25′10″N 3°10′43″W / 40.419444444444°N 3.1786111111111°O / 40.419444444444; -3.1786111111111
Pezuela de las Torres alcuéntrase n'España
Pezuela de las Torres
Pezuela de las Torres
Pezuela de las Torres (España)
Superficie 41.44 km²
Altitú 900 m
Llenda con Santorcaz, Pioz, Loranca de Tajuña, Escariche, Fuentenovilla, Ambite, Olmeda de las Fuentes, Nuevo Baztán y Corpa
Demografía
Población 977 hab. (2023)
- 449 homes (2019)

- 393 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.01% de Comunidá de Madrid
0% de España
Densidá 23,58 hab/km²
pezueladelastorres.es
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

Asítiase nel estremu oriental de la provincia de Madrid, sobre un estensu pandorial, formando parte de la contorna de l'Alcarria de Alcalá. Ta a 50 km de la capital y a 30 km de la ciudá de Guadalaxara. Precisando, puede señalase que situación ye 40º 24´28" de latitud Norte y de 0º30´40" llatitú Esti, respectu al meridianu de Madrid Sobre un pandorial de 900 metros, álzase esti conceyu de 825 habitantes (datos INE 2008) y 41,44 km² de superficie.

Política y gobiernu editar

El poder municipal mora na asamblea municipal. La composición de l'asamblea ye la siguiente:

- CdP Ciudadanos de Pezuela 76 votos y 1 conceyal.

- PP Partíu Popular 173 votos y 3 conceyales.

- IX-P Izquierda Xunida (España)-Pezuela 155 votos y 3 conceyales.

- PSOE Partíu Socialista Obreru Español 41 votos y 0 conceyales.

L'actual alcalde ye D. José María Corral Fernández (PP), que foi investido colos votos de Ciudadanos de Pezuela sumaos a los del so grupu.

Patrimoniu editar

En Pezuela destaquen como edificios singulares la Ilesia Parroquial, les ermites de Santa Ana, de la Soledá y San Benitu. Tamién son de notar les abondoses fontes, según la picota y l'antigua posada. Hasta 1554 perteneció al conceyu d'Alcalá de Henares, como parte de la so alfoz, sol Fueru Viejo que promulgara'l Cardenal Cisneros en febreru de 1509.

Falta 20 km de la cabeza comarcal, Alcalá de Henares.

Descripción de la ilesia Enclaváu nel centru de la población, atópase l'edificiu de la Ilesia Parroquial de La nuesa Señora de l'Asunción. Empezó a construyise na Edá Media, baxu traces romániques. Nel so esterior presenta una estructura de planta basilical de tres naves; primeramente constaba tan solo de dos naves, siendo la tercera añadida nel sieglu XVI. Ensin transepto nel cruceru, teniendo l'ábside (sieglu XII) na zona de la capiya mayor.

La torre, construyida de lladriyu, foi recubierta de piedra llabrada nel sieglu XVI. Esbarrumbóse sobre la nave a principios del sieglu XX, riquiendo importantes obres de restauración.

La picota Según figura nes <<Rellaciones Topográfiques>> mandaes faer por Felipe II, nes contestaciones daes 'en 15 díes nel mes d'abril del añu 1578', lléese que la villa de Pezuela foi la primer aldega de la xurisdicción de Alcala de Henares que 'dirá ventidós años qu'a suplicación del ilustrísimo señor Don Juan Martín Siliciu, arzobispu de Toledo y señor de la dicha villa de la so maxestá l'emperador Don Carlos, se eximió de la xurisdicción de la villa de Alcalá y dio-yos el privilexu robláu por Doña Juana, gobernadora d'estos reinos por ausencia del Emperador el so padre, que toos tean en gloria, y por esta razón el títulu de villa. Pa conmemorar y por que tolos viaxeros saber, mandóse llevantar la picota'. Esta era grandiosa, de más de 7 metros d'altor, y una de les más belles y maxestoses de la zona.

Redolada natural editar

La flora Ta formada por especies típiques del monte supramediterráneo, como'l carbayu (Quercus faginea) y por otres como la enriba (Quercus ilex) y la coscoja (Quercus coccifera), mesmes del monte mediterraneu secu.

Cultivos Tradicionalmente cultivóse na secana cebera, dacuando alternando con delles lleguminoses, como'l garbanzu, la llenteya, la almorta. Tamién se cultivó la vide y la olivar.

Fauna La fauna de Pezuela ye bien rica y variada.

Mamíferos Suel atopara corzos, xabalinos, foinos.

Aves La avifauna de Pezuela ye bien variada, caltiénense poblaciones de chorlito, perdiz y delles aves de menor tamañu, como trigueros, calandries, azurragos, correderes y falpayares.

Clima editar

El clima de Pezuela defínese como continental-mediterraneu, típicu del territoriu. Esto significa que los iviernos son llargos y duros; los branos, bien templaos; anque pola situación del pueblu, n'alto, veanse daqué desaniciaos. Les serondes y primaveres nun abonden demasiáu n'agües, configurando una vexetación principalmente xerófila.

Fiestes llocales editar

A lo llargo del añu Pezuela de las Torres cuenta con diverses fiestes y celebraciones.

Fiestes llocales de Pezuela de las Torres
Nome Descripción Fecha
Santa Ana Mientres esi día tienen llugar (mientres la tarde) una misa nel so honor, col so respeutivu mercadín tradicional, repartida popular de rosquíes y una actuación y/o conciertu. 26 de xunetu
San Benitu Realízase una pelegrinación de madrugada a la Ermita consagrada al santu. Amás tien llugar un tradicional mercáu na ermita, pártese chocolate caliente y realízase una gran comida popular n'honor del santu. 11 de xunetu
La Cruz El día de la víspora realízase un miserere y faise o faía una foguera y al siguiente día tien llugar una procesión, un convidada y un baille. 3 de mayu
San Isidro Tien llugar una procesión nel so honor na que se bendicen los campos, por que dean bona collecha. 15 de mayu
Ponte del Pilar Amás de celebrase como fiesta nacional celébrase una procesión y una convidada nel so honor. Amás celébrense conciertos y actuaciones. La so celebración desenvolver a lo llargo de dos-tres díes. 12 d'ochobre
Santísimu Cristu del Socorru Son les fiestes patronales de Pezuela de las Torres, la so celebración consta de dellos díes nos que se lleven a cabu encierres, suelta de reses, bailles y demás actividaes. Les diverses peñes monten los sos respeutivos sitios, onde de nueche se bailla, bebe, cena, etc. 14 de setiembre

Retazos históricos editar

Al terminar reconquistar d'esti territoriu (finales del sieglu XI, sol rei Alfonsu VI), queda so la xurisdicción del arzobispáu de Toledo, por donación confirmada pol socesor Alfonsu VII, a principios del S.XII. Pasa darréu mientres unos años a la xurisdicción de Segovia, por donación real, en pagu de los servicios recibíos polos segovianos; pero darréu retorna a la mitra toledana. Les Rellaciones Topográfiques de Felipe II - añu 1576 - rellaten que Pezuela foi una de les aldegues de l'alfoz d'Alcalá de Henares.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar