Piaggio ye una compañía con sede n'Italia que fabrica coches, motocicletes, scooters (vespas) y aviones.

Piaggio
Piaggio & C. SpA (it)
fabricante de motocicletes
Llocalización
Sede Pontedera
Direición Italia
Coordenaes 43°39′41″N 10°37′21″E / 43.6614°N 10.6225°E / 43.6614; 10.6225
Piaggio alcuéntrase n'Italia
Piaggio
Piaggio
Piaggio (Italia)
Forma xurídica sociedad por acciones (es) Traducir
Historia
Fundación1884
Fundador Rinaldo Piaggio
Sector
Industria industria del automóvil
inxeniería mecánica
Robótica
Productos destacaos Scooter
ciclomotor
Vespa
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Datos económicos
Parte de Bolsa d'Italia PIA
Emplegaos 5702 (31 avientu 2021)
Beneficiu netu 60 100 000 € (2021)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Fundada por Rinaldo Piaggio en 1884, Piaggio primeramente fabricaba llocomotores y vagones de tren. Mientres la Primer Guerra Mundial la compañía centrar na fabricación d'aviones.

Mientres la Segunda Guerra Mundial, la compañía fabricó aviones de combate, pero Piaggio remaneció del conflictu bélicu cola so planta de Pontedera dafechu baltada polos bombardeos. L'afectada economía italiana y el penosu estáu de les carreteres nun ayudar a la renacencia del mercáu del automóvil. Enrico Piaggio, el fíu del fundador de Piaggio, decidió abandonar el sector aeronáuticu col fin d'encarar la urxente necesidá italiana d'un mediu de tresporte modernu y al empar económicu. La idea yera la de diseñar un vehículu baratu pa les mases.

 
Vespa

El inxenieru aeronáuticu Corradino D'Ascanio, responsable del diseñu y la construcción del primer helicópteru modernu d'Agusta, foi l'escoyíu por Enrico Piaggio pa diseñar un vehículu simple, robezu y económicu. El vehículu tenía que ser bono de conducir tantu pa los homes como pa les muyeres, tenía que tener capacidá pa llevar un pasaxeru (amás del conductor), y nun dexar la suciedá na ropa del conductor. Arriendes d'ello, en 1946 Piaggio llanzó la Vespa scooter (Vespa = términu italianu pa “aviespa”), y en 10 años yá se fabricaron más d'un millón d'unidaes.

Desenvolvimientu editar

Piaggio empezó a tener un sólidu fluxu d'efectivu a partir del ésitu de la Vespa, y decidió desenvolver otros productos. En 1957, fabricaron la Vespa 400, un coche de pasaxeru diminutu.

En 1959, Piaggio pasó a ser controlada pola familia Agnelli, propietaria de la mesma del fabricante de coches Fiat. Como resultancia, los dos divisiones (aeronáutica y motocicletes) dixebrar pa constituyir dos compañíes independientes en 1964; la división aeronáutica foi denomada IAM Rinaldo Piaggio. Anguaño la compañía aéronautica Piaggio Aero ta controlada pola familia de Piero Ferrari, que tamién ye propietaria del 10% del famosu fabricante de coches Ferrari.

En 1969, la compañía de motocicletes mercó Gilera.

So un nuevu dueñu editar

En 1959, Piaggio pasó a ser controlada pola familia Agnelli , los dueños del fabricante de coches Fiat. La Vespa esperimentó una enorme crecedera hasta 1992, cuando Giovanni Alberto Agnelli convertir nel CEO de la firma (anque Agnelli por aquella dómina yá sufría de cáncer, y de fechu morrería en 1997). En 1999, la firma de Capital Priváu Morgan Grenfell adquirió Piaggio, pero un consorciu n'estáu de quiebra llanzó una opción pública de venta en China. N'Italia, Piaggio invirtió 15 millones d'euros (19.4 millones de dólares) na fabricación d'una nueva motocicleta pero tiró la toalla dempués de diseñar un prototipu. Pa finales de 2002, la compañía atropara una delda de 577 millones d'euros y 945 millones d'euros en conceutu d'ingresos, y contabilizó unes perdes en redol a los 129 millones d'euros.

Dempués vieno Roberto Colaninno,: “Muncha xente díxome que taba llocu, Piaggio nun se taba morriendo, a cencielles precisaba que lu trataren meyor”. La situación financiera de Piaggio taba nuna situación crítica, pero la so marca entá yera bien conocida y los sos productos siguíen apaeciendo en películes de Hollywood gracies a la Vespa ET4. En 1995, Colaninno llograra tomar de poder de mayores dimensiones enxamás exercida antes n'Europa col control de Telecom Italia SpA. N'ochobre de 2003, Colaninno fixo una inversión inicial de 100 millones d'euros al traviés del so holding Immsi SpA en cuenta de menos d'un terciu de Piaggio y l'obligación de xestionala.

El presidente Rocco Sabelli rediseñó la fábrica so principios empresariales xaponeses de forma que toles scooters de Piaggio pudieren ser fabricaes nuna cadena de montaxe. A diferencia de la fórmula aplicada polos fabricantes d'automóviles americanos, Colaninno nun despidió a nin un solu trabayador (un movimientu qu'ayudó a seducir a los sindicatos escépticos de la compañía). “Tol mundu nuna compañía forma parte de la cadena de valor”, dicía Colaninno. Toles gratificaciones pa los trabayadores manuales y la direición taben basaes nel mesmu criteriu: los márxenes de beneficiu y el prestu del veceru.

Colaninno tamién dio a los inxenieros de la compañía feches llende pa los sos proyeutos dempués d'un tiempu de paralización del so trabayu arriendes de la crisis financiera pola que travesara la compañía (llograron llanzar al mercáu dos nuevos ésitos en 2004: una scooter de gas llétrico híbridu; y una scooter con dos ruedes na parte delantera y una na parte trasera con una meyor adherencia al asfaltu).

Unu de los problemes de Piaggio que Colaninno nun pudo solucionar dende l'interior de la compañía foi'l so tamañu. Anque Piaggio yera'l líder européu nel so mercáu, rivales de la competencia como Honda o Yamaha habíen-y empequeñecido. Un añu dempués de rescatar a Piaggio, Colaninno decidió salvar otra marca italiana: la fabricante de scooters y motocicletes Aprilia.

 
Piaggio Ape

Marques y modelos editar

Marques del grupu editar

Modelos editar

 
Piaggio MP3

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar