Los pinnípedos (Pinnipedia) son una superfamilia de mamíferos carnívoros del suborde Caniformia; xunto colos cetáceos y los sirenios, los únicos mamíferos afechos a la vida acuática. Son de cuerpu allargáu, pates curties, manes y pies palmotiaos en forma d'aleta. Suelen ser gregarios, alimentar de peces, moluscos y crustáceos. Tán presentes en tolos mares, menos nel mar Caribe, onde abondaba una especie yá estinguida: la foca monxu del Caribe, que probablemente escastar a mediaos del sieglu XX. Estremar en trés families, los otáridos (osos, llobos y lleones marinos), los fócidos (foques) y los odobénidos (morses).

Pinnipedia
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Subfilu: Vertebrata
Clas: Mammalia
Subclas: Theria
Infraclas: Placentalia
Orde: Carnivora
Suborde: Caniformia
Superfamilia: Pinnipedia
Families
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El mayor pinnípedu ye l'elefante marín, de la familia de los fócidos, que puede midir hasta 7 metros.

Descripción editar

El pabellón auditivu nun esiste o ye bien pequeñu (otáridos). Los güeyos tán afechos a la visión so l'agua. Pelame poca mestu. Presenten una capa adiposo so la piel, con funciones d'aislamientu térmicu, reserva enerxética y flotación.

Los dientes suelen ser pequeños a quitando la morsa y la foca tigre que los tienen mayores, más pa cavar no fondero que como defensa. El aparatu respiratoriu ta afechu pa les inmersiones enllargaes.

A diferencia de los cetáceos pueden movese per tierra más o menos torpemente. Y namái pueden parir en tierra. Nel partu naz polo xeneral una cría, que ye curiada pola madre mientres cuatro a cinco meses, y dempués d'esi periodu la nueva cría ye dexada sola por que se valga por sigo mesma.

Families editar

Los pinnípedos estremar en tres families actuales y dos estinguíes:

Nota de clasificación editar

Los pinnípedos antes clasificar nun orde separáu de los carnívoros. Pero estudio indiquen que comparten munches semeyances con estos y agora tán nel grupu de los carnívoros, estremándose nestes 3 families. Los lleones marinos y les morses tán bien emparentaes colos osos, ente que les foques tán más rellacionaes coles llondres.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar