Planificación familiar


La planificación familiar refierse davezu al conxuntu de práutiques que al ser utilizaes por una muyer, un home o una pareya de potenciales proxenitores empobinaes básicamente al control de la reproducción por aciu l'usu de métodos anticonceutivos na práutica de rellaciones sexuales.

Planificación familiar
especialidá médica
planiamientu
Cambiar los datos en Wikidata

El control o planificación familiar puede tener como oxetivu niciar o non descendientes[1][2] y, nel so casu, decidir sobre'l númberu de fíos,[3] el momentu y les circunstancies sociales, económiques y personales nes que se desea tenelos.

Tamién s'inclúi dientro de la planificación familiar la educación de la sexualidá,[2][4] la prevención y tratamientu de les infeiciones de tresmisión sexual,[2] l'asesoramientu antes de la fecundación, mientres l'embaranzu y el partu,[2] según el tratamientu de la infertilidad, por aciu téuniques de reproducción asistida como la fecundación in vitro.[1]

Servicios de planificación familiar editar

Los servicios de planificación defínense como'l conxuntu de prestaciones ufiertaes por profesionales sanitarios especializaos qu'inclúin actividaes y práutiques educatives, preventives, médiques y sociales que dexen a los individuos, incluyíos menores, determinar llibremente'l númberu y espaciamientu de los sos fíos y escoyer el mediu más fayadizu a les sos circunstancies.[4]

La planificación utilízase dacuando como un sinónimu de control de la natalidá. Nesti sentíu los servicios médicos de planificación familiar faciliten información sobre los distintos métodos anticonceutivos y ufierten asistencia médica especializada pa consiguir espaciar los embaranzos deseyaos según pa evitar los embaranzos ensin deseyar. Nesti sentíu la planificación familiar consiste nel usu de distintos métodos pa controlar el númberu y la cronoloxía de los embaranzos.

La finalidá última de la planificación familiar consiste n'ameyorar la salú de la madre, los sos fíos y la familia polo xeneral. Nesti sentíu, les midíes preventives de salú básiques reconocíes son:

  • Espaciamientu de los partos.
  • Llimitación del tamañu de la familia.
  • Programación de les nacencies.

Los oxetivos de la OBSTETRICIA na Planificación Familiar:[ensin referencies]

  1. Ser sensible a les necesidaes de control de la natalidá de la muyer o la pareya.
  2. Caltener la oxetividá al falar de los métodos de control de la natalidá, inclusive cuando se trate d'esterilización y albuertu.
  3. Empobinar a la muyer sobre tolos métodos de control de la natalidá.
  4. Ufiertar amplia información sobre'l métodu escoyíu pola muyer.
  5. Dexar a la paciente tomar una decisión informada.
  6. Animar a la paciente a buscar ayuda cuando se-y presenten duldes o problemes.
  7. Tar a disposición de la paciente cuando precise conseyu o ayuda.

Na población rural esiste mayor mortalidá materna y perinatal que na población urbana. Ello obedez, ente otres razones, a que na población rural les muyeres presenten factores de riesgu con mayor frecuencia. Polo tanto p'amenorgar la mortalidá materna y perinatal nel área rural ye bien importante promover l'usu más ampliu d'anticonceutivos, especialmente nes muyeres con altu riesgu reproductivo.[ensin referencies].

Métodos anticonceutivos editar

La Organización Mundial de la Salú (OMS) estableció encamientos en rellación a los criterios médicos pa escoyer l'usu d'unu o otru métodu anticonceutivu. Los criterios fueron desenvueltos pola OMS xunto con grupos, organizaciones ya individuos de tolos continentes del mundu. Estos criterios pretenden garantizar que les muyeres y los homes de tol mundu tengan accesu a servicios de planificación familiar seguros y d'alta calidá.[5][6][7][8]

Métodos de barrera editar

Métodos anticonceutivos físicu-biolóxicos editar

Métodos hormonales editar

Métodos químicos editar

  • Espermicida (químicu) - Sustancies químiques qu'alterien la movilidá o maten los espermatozoides.

Métodos anticonceutivos permanentes editar

Métodos anticonceutivos naturales editar

Anticonceutivos d'emerxencia editar

Albuertu inducíu editar

L'Albuertu inducíu o interrupción voluntaria o intencional del embaranzu consiste en provocar la finalización prematura del desenvolvimientu vital del embrión o fetu primero que la xestación avance, la so práutica llevar a cabu yá sía como albuertu con melecines o como albuertu quirúrxicu. Ye distintu, por tanto, del albuertu bonal, que se refier al fechu que se presenta de manera natural. La práutica del albuertu inducíu ta tipificada de manera bien distinta según los países yá que éstos dan un tratamientu xurídicu del albuertu bien distintu, dende l'albuertu llibre mientres un númberu de selmanes de xestación hasta la prohibición total.

Albuertu con melecines editar

Albuertu quirúrxicu editar

El albuertu quirúrxicu ye'l conxuntu de téuniques quirúrxiques que tienen el fin de provocar un albuertu inducíu o interrupción voluntaria del embaranzu (utilizando distintes téuniques dependiendo de les circunstancies, diagnósticu y tiempu de xestación: aspiración manual endouterina, succión o aspiración de vacíu llétrica, dilatación y curetaje, legrado uterina presea, dilatación y evacuación, histerectomía, inducción al partu prematuru, histerectomía y dilatación y estracción intacta.[10]

Infertilidad, reproducción asistida y fecundación in vitro editar

La infertilidad ye la imposibilidá de concebir un fíu naturalmente o de llevar un embaranzu a términu dempués d'un añu de vida sexual activa. La reproducción asistida o fecundación artificial ye la téunica de tratamientu de la esterilidá o infertilidad que trai una manipulación de los gametos. Puede llevase a cabu por aciu inseminación artificial y fecundación in vitro.

Servicios de Planificación por países editar

Méxicu editar

En Méxicu los sistemes de salú dientro de los sos programes prioritarios contemplen l'atención del programa de planificación familiar como unos de les sos pilastres de l'atención preventiva que s'otorga a la población polo xeneral, colo cual llogróse menguar los indicadores de la natalidá a númberos nunca antes vistos. Dichu programa enfocar n'aprovir de manera sistemática y con una vixilancia supervisada a los usuarios d'alternatives pal control de la natalidá. Coles mesmes delles instituciones dientro de los sos programes de loxística a l'atención en planificación familiar cunten con enfermeres especializaes que cola asesoría y supervisión de médicos aproven a población derechohabiente d'opciones en planificación familiar, tou esto cola base llegal de norma impuestes polos órganos rectores del sector salú.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

N'español
N'inglés




 
Artículu de traducción automática a partir de "Planificación familiar" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.