Plaza de Tiananmén

La plaza de Tiananmén o plaza de la Puerta de la Paz Celestial (chinu simplificáu: 天安门广场, chinu tradicional: 天安門廣場, pinyin: Tiān'ānmén Guǎngchǎng), en Beixín, foi construyida y escurrida dientro del plan urbanísticu de la capital de China, cola creación de la República Popular de China en 1949, convirtiéndose en símbolu de la nueva China.

Plaza de Tiananmén
天安門廣場 (zh)
plaza
Llocalización
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Ciudá Beixín
Distritu Dongcheng (es) Traducir
Subdistrito (es) Traducir Donghuamen Subdistricto (es) Traducir
Coordenaes 39°54′16″N 116°23′29″E / 39.90457°N 116.39139°E / 39.90457; 116.39139
Plaza de Tiananmén alcuéntrase en República Popular China
Plaza de Tiananmén
Plaza de Tiananmén
Plaza de Tiananmén (República Popular China)
Historia y usu
Apertura1417
Orixe del nome Puerta de Tian'anmen (es) Traducir
Arquiteutura
Superficie 39,6 ha
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Plaza de Tiananmén vista dende la Puerta de Tiananmén.
Guardia na plaza frente a Puerta de la Paz Celestial.

Cola so construcción pretendió crease una gran escampada na que pudieren desenvolvese masivos actos d'adhesión política, que la so tradición yera inesistente en China, al estilu de los que se realizaben na Plaza Roja de Moscú na Xunión Soviética. El cuadriláteru de la plaza ta construyíu siguiendo la exa sur-norte de la Ciudá Prohibida. Ta flanqueada por dos importantes edificios, d'estilu soviéticu: al oriente'l Muséu Nacional d'Historia y de la Revolución y al occidente'l Gran Palaciu del Pueblu, sede de l'Asamblea Popular Nacional, y cerca d'ellí'l nuevu Gran Teatru Nacional de China.

Allugar nel centru xeográficu y políticu de la capital china, sobre la Pandu de Loess, la plaza de Tiananmén ye una de les más grandes del mundu, con 880 metros de norte a sur y 500 metros d'este a oeste, con una área total de 440 000 metros cuadraos.

Fora de China la plaza ye más conocida pola alcordanza de ser el centru de les Protestes de la Plaza de Tiananmén de 1989, un movimientu pro democracia que remató'l 4 de xunu de 1989 cola declaración de la llei marcial en Beixín per parte del gobiernu y la muerte de siquier cientos de manifestantes.[1][2][3][4]

Monumentos editar

 
Monumentu a los Héroes del pueblu.
 
Puerta de Zhengyangmen.
  • Torre de Tiananmén. En tiempos de la dinastía Ming (1368 - 1644), ente 1417 y 1420, construyóse la torre Chengtianmen (puerta de socesión celestial), que s'atopa nel estremu norte de la plaza. En 1651, octavu añu del emperador Shunzhi, de la dinastía Qing, foi reconstruyida y dióse-y el nome actual.
  • Los Cercos. Curien la Puerta Tiananmén dos pareyes de sobeyosos lleones y engalanar dos pares (unu interior, otru esterior) de cercos de mármol. Los cercos, de 10 tonelaes caúna, finalmente esculpíes con dragones que dancien ente les nubes del espaciu, rematen con un lleón que mira o bien al norte (nos cercos interiores, de cara a los palacios), o bien al sur (nos cercos esteriores, de llombu a los palacios).
Según la lleenda, nestos cercos, los lleones que miren al sur "reparen al cielu", esto ye, reparaben los actos del emperador una vegada qu'ésti salía del Palaciu como pa inducilo a que nun cayera na lluxuria y la corrupción. Los lleones que miren los palacios xixilaben la vida del soberanu, inducir a escaecese de los sos concubinas con mires a que conociera les penalidaes del pueblu".
  • Puerta de Zhengyangmen. Conforma la llende sur de la plaza. A'l so bandes estendía la muralla de la ciudá, construyida mientres la dinastía Ming.
  • Pontes y Ríu d'agües doraes. Frente a la puerta de Tiananmén, siete puente salven la corriente del "Ríu de les Agües Doraes" nome dau a los fosos interiores y esteriores de la Ciudá imperial. "La ponte central llamáu Yulu, más anchu que los otros y decoráu con dragones tallaos nel mármol, yera d'usu esclusivu del emperador. Socesivamente a los sos llaos, los dos pontes Wanggong pa serviciu de los príncipes. Los dos pontes Pinji p'altos funcionarios civiles y militares, y los dos pontes Gongsheng pa funcionarios de baxu rangu, soldaos y sirvientes. Estos seis pontes namái tán decoraos con motivos de lotos. La decoración de pontes y la so distribución ye un reflexu del sistema feudal de categoríes. Los cinco bóvedes d'accesu so la Tribuna, obedecíen tamién a esti sistema de categoríes".[5]
  • Tribunes populares. Col fin d'allugar a miles d'espectadores chinos, construyéronse les graderías que se confunden con el color del muriu esterior de la Puerta Tiananmén.
 
Ponte sobre'l Ríu de les Agües Doraes. Al llau les tribunes populares y al fondu la Puerta de la Paz Celestial.

Historia editar

 
Manifestación pública del Movimientu del 4 de mayu de 1919, na Plaza de Tiananmen.

Mientres les dinastíes Ming (1368-1644) y Qing (1616-1911), taba destinada a la celebración de ceremonies públiques. Nesti llugar proclamábense los nuevos emperadores. Col advenimiento de la República en 1911, sufrió dellos cambeos. Nesa dómina asitiáronse les cercos de nubes y lleones, provenientes del Yuangmingyuan, antiguu palaciu imperial de branu, destruyíu poles tropes ingleses y franceses a finales del sieglu XIX. Col trunfu de la revolución, en 1949, viose la necesidá de cuntar con un espaciu apropiáu pa celebrar la fundación de la República Popular China y empecipióse la baltadera de les vieyes construcciones.

La plaza foi un escenariu mudu de numberosos acontecimientos históricos, como'l Movimientu del 4 de mayu de 1919 (fotografía de la derecha), antes de la so reconstrucción y otres manifestaciones populares na muerte de líderes como Zhou Enlai o Mao Zedong, desfiles militares y la llamada Revuelta de la Plaza de Tiananmén en 1989, na que foi asesináu un númberu indetermináu de persones, mayoritariamente nueves estudiantes y miembros del orde.[ensin referencies]

Vista panorámica. (Bandes occidental, norte y oriental, a finales del añu 2004).

Galería editar

Referencies editar

  1. Miles, James (2 de xunu de 2009). «Tiananmen killings: Were the media right?». BBC News. Consultáu'l 3 de payares de 2010.
  2. «Protesta de Tiananmen: momentos clave». BBC Mundu (3 de xunu de 2009).
  3. Jan Wong, Red China Blues, Random House 1997, p.278
  4. «22 aniversariu de la masacre de Tiananmen». ABC (3 de xunu de 2011).
  5. Tian'anmen. Puerta de paz celestial

Enllaces esternos editar