Polyommatus bellargus

especie d'inseutu

La neña celeste (Polyommatus bellargus) ye una especie de caparina de la familia Lycaenidae natural de la Rexón Paleártica.[1] [2] [3] Vuela n'Asturies.

Polyommatus bellargus
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Subfilu: Hexapoda
Clas: Insecta
Orde: Lepidoptera
Suborde: Glossata
Infraorde: Heteroneura
(ensin clasif.): Ditrysia
Superfamilia: Papilionoidea
Familia: Lycaenidae
Subfamilia: Polyommatinae
Tribu: Polyommatini
Xéneru: Polyommatus
Especie: Polyommatus bellargus
Rottemburg, 1775
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Distribución y hábitat editar

El so área de distribución inclúi Europa (occidente, centru y sur), Turquía, Iraq, Irán, el sur de Rusia, Cáucasu, y Transcaucasia.[4]

Descripción editar

Ye una caparina pequeña, con un balumbo d'unos 17 mm. El cuerpu ye peludu y firme. Esta especie de caparina tien un dimorfismu sexual bien evidente, cuidau que, ente que les ales de los machos son de coloración azul cielu con reflexos metálicos, les de les femes son marrones. A la cara inferior, la coloración, de un color beige claro con manches pequeñes, ye bien paecida nos dos sexos.

Bioloxía editar

La canesba d'esta especie ye bien pequeña y namái fai 14 mm de llargor máximu. Aliméntase principalmente de les fueyes de plantes herbales del del xéneru Hippocrepis, de la familia de les papilionácies, de fueyes pinnaticompostes, flores marielles y frutu constituyíu por segmentos en forma de ferradura y con entós curves, mesma de los pandoriales y de los praos secos.

Les canesbes tienen una carauterística bien interesada, la mirmecofília, fenómenu de rellación simbiótica con formigues, nesti casu, de los xéneros Myrmica, Lasius, Tapinoma y Plagiolepis.

Referencies editar

  1. «Polyommatus bellargus (Rottemburg, 1775)». Catalogue of Life (30 de xunetu de 2015). Consultáu'l 20 d'agostu de 2015.
  2. http://www.asturnatura.com/especie/polyommatus-bellargus.html Distribución
  3. http://guadarramistas.com/2011/02/11/polyommatus-bellargus-nina-celeste/ Polyommatus bellargus
  4. «Polyommatus Latreille, 1804; Polyommatus bellargus (Rottemburg, 1775)». Lepidoptera and some other life forms. Consultáu'l 20 d'agostu de 2015.