Pontevedra Club de Fútbol

El Pontevedra CF SAD ye un club de fútbol de Galicia (España), de la ciudá de Pontevedra, na provincia de Pontevedra. Foi fundáu en 1941 y xuega na Segunda División B d'España. Apuesta los sos partíos nel Estadiu de Pasarón, con capacidá pa 12.000 espectadores y ye, estadísticamente, el cuartu club de Galicia, ocupando la 43º posición na Clasificación histórica de la Primer División d'España, namái por detrás del Real Club Deportivo de La Coruña (11º clasificáu), el Real Club Celta de Vigo (12º clasificáu) y la Sociedad Deportiva Compostela (40º clasificáu). Tuvo la so dómina dorada nos años 60, cuando s'asitió en Primer División y aportó a el meyor equipu gallegu del momentu, siendo líder de primera y cocampeón d'Iviernu na temporada 1965-1966. Ta consideráu'l tercer club de Galicia, por afición y historia.

Pontevedra Club de Fútbol
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1941
Entrenador Antonio Fernández Rivadulla
Categoría Segunda División B d'España
Instalaciones
Estadiu Estadio de Pasarón (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El 16 d'ochobre de 1941 fundóse'l Pontevedra Club de Fútbol gracies a la unión de los dos clubes más importantes d'aquella dómina de la ciudá, el Eiriña CF y l'Alfonsu XIII CF Nesa dómina, los aficionaos taben estremaos ente "alfonsistas" y "eiriñistas", abrasando asina les fuercies d'una pequeña capital con escasa demografía. El Paséu de les Palmeres foi testigu d'esti alcuerdu históricu. El so primer presidente foi Fernando Ponte Conde. El 28 d'avientu del mesmu añu fixo la so presentación oficial enfrentándose al Celta de Vigo nel Estadiu Municipal de Pasarón. El partíu acabó 3-3, y esta foi la primer alliniación de la historia del equipu: Domínguez, Ruibal, Botones, Hermida, Calviño, "Masito", Ernesto, Pinocho, Foru, Corbacho, Besada ya Iglesias.

Años 50 editar

Los sos primeros pasos oficiales dar na Tercer división, categoría na que militó mientres 18 años, apuesto tamién una temporada na "A" rexonal, precisamente a la fin de la 1956-57. Foi esti unu de los momentos más complicaos de la entidá, yá que tuvo a puntu de sumir. Pasó un solu añu na rexonal, y con nueves ilusiones, entamó la nueva singladura na Tercer división, con una idea concreta: L'ascensu a Segunda división. Esto llegó na temporada 1959-60. El club presidíu por Ángel Agrasar Vidal contrató los servicios d'un téunicu que trunfara nel Club Deportivo Ourense, Cuqui Bienzobas, hermanu del famosu ex-internacional Paco Bienzobas que depués foi árbitru de fútbol.

Años 60 editar

Empecipióse la temporada 1960-61 y el primer alcuentru qu'apostaba l'equipu en Segunda División facer en Pasarón frente a la Real Sociedad. Hubo empate a un gol, y la formación del equipu pontevedrés foi la siguiente: Gato, Kaki, San Martín, Cholo, Trujillo, Rebeca, Colloráu, Ribada, Iglesias, Ferrada y Ferreira. Al rematar la primer vuelta, el Ponteveda ocupaba'l tercer llugar de la tabla, y al concluyir la competición un brillante quintu puestu con 11 partíos ganaos, 9 empataos y 10 perdíos. Na copa foi esaniciáu pol Castellón na primer ronda, anque los gallegos forzaron un tercer partíu pa desfaer la igualada de los dos primeros (0-3;4-1). Al añu siguiente, con Cuqui Bienzobas inda al mandu del equipu, el Pontevedra terminó en novenu llugar. En copa salvó la primer ronda esaniciando al Levante, pero na siguiente foi posáu pol Mallorca.

Llegamos a la temporada na que'l Pontevedra algamó'l so suañu doráu; l'ascensu a Primer División. El club presidir Miguel Domínguez Rodríguez y llográronse los servicios de Rafael Yunta Navarro "Rafa" pal cargu d'entrenador. Serios adversarios oponer a que se remate la fazaña. Escuadres como'l Espanyol de Barcelona, Racing de Santander, Real Sociedad de San Sebastian, Celta de Vigo, Real Sporting de Xixón, Burgos CF, UD Salamanca etc taben integraos tamién nel primer grupu ónde militaba'l cuadru pontevedrés. La plantía yera la siguiente: Gato, Estevéz, Dobarán, Fito, Firi, Deza, Calleja, Cholo, Pastor, Marcelino, Bea, Guillermo, Recalde, La Morena, Vallina, Ceresuela, Bolina, Ferreiro y Carlos. La mayoría d'ellos yeren gallegos, solo un vascu (Dobarán), un castellán (Calleja), un navarru (Recalde), un asturianu (José Jorge), y un aragonés (Ceresuela) integraben el cuadru a les órdenes de Rafa. El Pontevedra llegaba a Barcelona pa midise al Espanyol na antepenúltima xornada. A pesar de la so condición de líder en solitariu, y que yá tenía garantizáu'l segundu puestu (que daba opción a xugar una promoción) nun cuntaba como candidatu al ascensu pa casi nengunu de los críticos deportivos de los diarios y radios nacionales. Namás inicado l'alcuentru, l'Espanyol adelantrar con gol de Castañal, pero yá antes del descansu'l Pontevedra consiguió empatar per mediu de Vallina. El segundu tiempu empezó col gol que daba ventaya al equipu pontevedrés, y a partir d'ende'l Espanyol llanzar en tromba escontra la portería granate, con un Pontevedra replegáu con orde y un Gato (un auténticu felín so los palos diiríen les cróniques de la dómina) insuperable so los palos. Escontra falta polo tanto solo un puntu nos dos última xornaes pa ser campeón del grupu Norte, y consiguir l'ascensu. Yá que el postreru partíu xugar en Santander, nun yera cuestión de dir al Sardineru a xugase l'ascensu, asina que l'afición granate señaló como fecha principal el partíu que tenía llugar el 14 d'abril contra'l Celta de Vigo en Pasarón.

L'equipu vigués nun se xugaba nada, pero nun taben dispuestos a regala-y nada a los sos vecinos. A los siete minutos de partíu, Polito punxo per delantre al equipu celeste, que s'amosaba dominador y superior al conxuntu llocal (depués súpose que veníen primaos con 30.000 pesetes de la dómina pol Espanyol). La congoxa y el mieu taben presentes nes graes de Pasarón, ónde'l Pontevedra solo perdiera un partíu en tola temporada. Pocos confiaben yá nun gol milagrosu cuando a falta d'apenes ocho minutos pal final del partíu'l Celta de Vigo dexó un saque d'esquina que diba camudar a fiesta lo que paecía un veloriu. Intres antes, Rafael Ceresuela, retirárase fora del campu p'arreyar una bota, y al paecer sentóse sobre una cabeza d'ayu ensin dase cuenta, lo que nun pasó desapercibíu pa un policía armáu, qu'avisara a los sos compañeros de bancu que Rafa diba meter gol na siguiente xugada. Y asina foi. Rafa reincorporar pa tratar de rematar el saque d'esquina que sacó Recalde. Canteiro, el porteru vigués, estenó de puños, y la pelota llegó a la frontera del área hasta Ferreiro, que venció en curtiu a Ceresuela, qu'asitió'l balón na escuadra esquierda. El gol foi conocíu como "gol del ayu". Pasarón y la ciudá entera esplotó d'allegría. Dempués de trés años na categoría de plata, y solo un llustru dempués de salir de Rexonal, el Pontevedra algamaba l'ascensu a Primer División. Remató la temporada con 41 puntos, dos más que l'Espanyol.

Rafa Yuste siguió al frente del equipu, y reestructura la plantía. Causen baja Marcelino, Bolina, Guillermo y Tucho, y lleguen Múgica (Vergara), Azcueta (Uviéu), Batalla (Ourense), Martín-Esperanza (Betis), Falu (Puerto Cruz), Norat (Portonovo), Sosa (Montevideo)y Ribada (Osasuna). La lliga empezó'l 15 d'avientu, y el Pontevedra recibió al Zaragoza qu'entrenaba Ramallets. La resultancia final foi de 1-1, y Martín Esperanza tuvo l'honor de marcar el primer gol pontevedrés na División d'Honor. Hasta la quinta xornada nun se llogra la primer victoria, 4-1 ante'l Uviéu en Pasarón. El primer puntu alcanzáu fora de casa foi ante'l Espanyol en Sarriá el 10 d'avientu. Los granates acabaron la primer vuelta na metá de la tabla. Na segunda vuelta, pierde nel so feudu ante'l FC Barcelona, pero consigue ganar al Real Madrid o al Athletic Club. Sicasí, tien un final de lliga desastrosu nel que nun llogren nin un solu puntu, lo que los acaba condergando al descensu.

La perda de la categoría produz el lóxicu malestar y desencantu de los aficionaos. El presidente Miguel Rodríguez Domínguez dimite, y asume el mandu de la entidá Miguel Otero Domínguez, que contrata como téunicu a Marcel Domingo. Pocos son los fichaxes d'esta temporada 1964-65. El porteru Rodri, Neme y Odriozola son les altes del equipu que con nueves brengues apuesta retornar a la élite del fútbol nacional. La marcha del equipu en competición ye fabolusa. Nel so estadiu naide sáca-y un puntu y encaxa solu cuatro goles, asegurándose l'ascensu matemáticu a tres xornaes del final. Solo'l Sabadell esmolió-y mientres la temporada, pero a la fin los granates acabaron seis puntos per delantre del conxuntu arlequinado.

3.000 socios, y 12.000 espectadores d'una ciudá que cuntaba con 60.000 habitantes, diben encarar una categoría na que pasaren como un meteoru na temporada 1963-64, y con un presupuestu de pocu más de dos millones de pesetes. Juanito Ochoa releva a Marcel Domingo, y la plantía queda compuesta d'esta manera: Celdrán, Cobo y Martín como porteros, Azcueta, Batalla, Cholo, Irulegui, defenses, Calleja, Vallina, Norat, Roldán I, medios, y Fuertes, Martín Esperanza, Ceresuela, Neme, Odriozola, José Jorge, Quiroga, Roldán II, Plaza ya Iglesias como delanteros. "El hai que roelo" popularizar por tolos campos de la xeografía hispana, y el Pontevedra resultó l'equipu revelación de la competición. Los equipos más poderosos llegaron a tarrecelo, el so cuartetu defensivu yera práuticamente inexpugnable: Celdrán, Irulegui, Batalla y Cholo formen una muralla ónde s'estrellen les meyores delanteres, siendo l'equipu menos goliáu hasta la xornada 18 na que van escapase los dos puntos, al perder contra'l Real Madrid. El Pontevedra esta temporada llegó a ocupar el primer puestu mientres dos xornaes, y foi campeón d'Iviernu. Los granates inclusive aportaron a portada del Pravda, al traviés del so capitán Cholo, el xugador más representativu d'aquel equipu, conductor d'autobús, y de los 11 titulares l'únicu que naciera na ciudá. Cuando'l Pontevedra consiguió'l lideralgu, en payares de 1965, Pravda resaltaba na so portada que na aburguesada y millonaria lliga española, el líder yera un equipu de proletarios que'l so capitán conducía un autobús.

Ente otres anécdotes, destaca que'l Rei Xuan Carlos I asistió a dellos partíos en Pasarón, concidiendo cola so estancia na Escuela Naval de Marín, o l'escándalu de la Romareda. El 3 de payares de 1968, el Pontevedra, segundu clasificáu, xugaba ante'l Real Zaragoza de "los cinco magníficos". Yera un partíu televisáu, y polo tanto xugar de postreru, una vegada acabaos tolos demás. Manolo Batalla, capitán del Pontevedra, tenía 13 aciertos na quiniela, y púnxo-y una X al Real Zaragoza-Pontevedra. Nel descansu, con victoria de los granates por 0-1, el xugador coménta-y la historia de la quiniela al periodista Matías Prats. A falta de 5 minutos, el Pontevedra fai'l 0-2, pero de golpe nesos últimos minutos que resten de partíu, el Zaragoza marca dos goles tres dos cantaes de Batalla y empata el partíu. Hubo pocos acertantes, y el xugador llevó l'equivalente a cuatro o cinco años de ficha. Matías Prats, al acabar el partíu, recordó l'anécdota de Batalla, que provocó nes selmanes siguientes una gran polémica y alderique en tol estáu, con artículos d'opinión qu'apostaben por prohibir -y a los xugadores cubrir quinieles.

Mientres esos años Pasarón convertir nun estadiu casi inexpugnable, y el Pontevedra consiguía caltenese siendo de los equipos menos goliaos. Na campaña 1968-69, Héctor Rial dirixía al equipu qu'iguala la meyor defensa en campu propio, al recibir namái 2 goles en 15 partíos (el Córdoba CF consiguir cuatro años antes), que sigue siendo anguaño récor de la competición.

Años 70 editar

Na campaña 1969-70 por cuenta de problemes económicos trespasar a Batalla, y el banquín ocupar Luis Bello. Yera un equipu bastante vieyu y ensin recambios. La temporada foi horrorosa, y l'entrenador nun llegó a acabar el so contratu, siendo sustituyíu pol francés Louis Hon. L'equipu baxó a Segunda, y trés años dempués cayería a Tercer. Nel añu 1977 tornó a la Segunda división mientres una sola temporada, y cayería a l'acabante crear Segunda División B.

Años 80 y 90 editar

Los granates nun tornaron nunca más a Primer División, empecipiando una dómina escura na que tuvieron a caballu ente Tercer y Segunda B, y pasando por graves problemes económicos na década de los ochenta o noventa.

Ente 1982 y 1984 militaron na tercer división, que yá por aquella yera la cuarta categoría del fútbol español. En quedando primero nos dos primeres temporaes y nun consiguir xubir, na 1983-1984 consiguió 64 puntos, contabilizando 29 victories, 7 empates y tan solo 2 derrotes. Nes eliminatories d'ascensu enfrentóse primero al Club Deportivo Mensajero. La ida xugar nel Estadiu Montés Carrillo de la Isla de la Palma, sobre una superficie de ceniza volcánica. A los pontevedreses costó-yos afaese, hasta'l puntu que nel minutu 20 perdíen yá por 2-0. Nel segundu tiempu, una cabezada de Domingo dexó la eliminatoria abierta pa la vuelta en Pasarón. Ellí los granates vencieron por un contundente 5-0. Na eliminatoria final, ganó al Eibar 3-0 tres un postreru gran gol de Jose Emilio, y empatar en tierres vasques.

Asina se xubía a la segunda B onde se permanecería 20 años hasta l'ascensu a segunda en 2004

Años 2000 editar

 
Los goles de Charles, xunto colos sos primos Yuri y Igor ayudaron al club granate a clasificase pa los play off d'ascensu a Segunda División y a ganar la Copa Federación, siendo bien queríos pola afición.

Nino Mirón llegó a la presidencia del Pontevedra a principios de la década, y alicó al club deportivamente, que llevaba llustros enllancáu na Segunda B, ensin fríu nin calor. Clasificar nel añu 2002 pa los Playoffs d'ascensu a Segunda División, nuna liguilla conformada por el mesmu Pontevedra, el Real Madrid Castilla, el RCD Espanyol B y l'Almería, que terminaría xubiendo. Al añu siguiente, volvió clasificase pal playoff, y volvió fracasar na liguilla xunto a CD Castellón, Barakaldo y Ciudá de Murcia, qu'acabaría xubiendo.

Fueren dos años d'emociones pa l'afición granate, y anque nun se consiguiera l'ascensu, el fútbol volvía llatir na ciudá del lérez. Encaróse la temporada 2003-04 como la definitiva pa volver a la categoría de plata. En quedando primero de grupu, nel playoff quedó encuadráu con CD Mirandés, CD Badajoz y Lorca Club de Fútbol. Empataría primero in extremis el Mirandés en Pasarón, 2-2, pa depués ganar los granates 0-2 en Badayoz. N'empatando con el mesmu Badayoz en casa, na cuarta xornada del playoff viaxar a Miranda de Ebro. Si ganaba aquel partíu, l'ascensu taría a tiru, yá que solo fadría falta ganar unu de los dos partíos contra'l Lorca nos dos últimes xornaes. Nun intensu partíu, nel qu'inclusive hubo disturbios ente aficionaos, el Pontevedra ganó 0-1 gracies a un gol de Cabrera Cava na segunda metá. Quedaba una victoria en dos partíos, y en cayendo derrotáu en Lorca, llegábase un 27 de xunu a Pasarón nun partíu a cara o cruz: el ganador xubiría a la división de plata. En llegando 0-0 al descansu, nel minutu 57 abriría'l marcador Xaco tres un error garrafal del porteru Rafa Gómez. Depués tres una gran cabezada y una gran contra, dambes xugaes remataes por Javi Rodríguez "El rifle", sentenciaríen l'ascensu consiguiendo recuperar la categoría 27 años dempués.

La temporada en Segunda nun sería fácil. Tres un entamu aceptable, el Pontevedra llegaría a la metá de la lliga dafechu desanunciáu a más de 15 puntos de la salvación, despidiendo al so entrenador, José Aurelio Gay, y fichando a Argibay, con quien el conxuntu granate intentaría dar un entorno a la situación. Tres una segunda vuelta espectacular, ganando inclusive al Celta de Vigo nun emocionante derbi por 3 a 1, el Pontevedra quedar a 3 puntos de la salvación y baxa.

Na 2005-06, dase continuidá a Alberto Argibay nuna temporada ónde l'equipu queda segundu de grupu y, en ganando al Sevilla Atlético 0-2 n'Andalucía, pierde 0-2 en Pasarón y pierde nos penaltis en fallando Azparren y marcar l'últimu penalti sevillista'l porteru Javi Vares. Na temporada 2006-07, a pesar de tener al equipu segundu a tres puntos del líder Rayo Vallecano y dempués d'una derrota 3-1 contra'l Lanzarote na xornada 28 en tierres canaries, decide camudase d'entrenador[1] favoreciendo la llegada de Javi Gracia. Que realiza un escelente final de campaña quedando primeru superando, ente otros, al mentáu Rayo Vallecano (protagonizando una gran rivalidá), o al Racing de Ferrol. Nel playoff empareyar al Pontevedra col Córdoba CF, empatando 0-0 nel Estadiu Nuevu Arcánxel, y n'empatando 2-2 en Pasarón dempués de dir ganando 2-0, vuelve quedase esaniciáu.

Na temporada 2007-08, con Javi Gracia nel banquín tres una campaña irregular, apierta na recta final y clasifícase segundu, tres la vuelta de xugadores clave años anteriores como Javi Rodríguez "El Rifle". Na promoción el club lerezano viaxa a Ceuta, collechando un empate a 1 con un gol del propiu "Rifle". Na vuelta en Pasarón piérdese 1-2, marcando Gato el gol granate nel 90, que yá nun sirviría pa nada. Favoreciendo la salida de Javi Gracia quien arrenuncia al so cargu dempués d'esta eliminatoria. Esa mesma temporada tamién tuvo una actuación destacable na Copa del Rei llegando a dieciseisavos de final dexando nel camín a la RSD Alcalá (1-5 fora de casa), al FC Cartagena (1-0 en Pasarón) y Puertollano (2-0 tamién en feudu granate). En 1/16 de final, enfrentar al Zaragoza (en Primer División y apostando competición europea) ganando'l Pontevedra 1-0[2][3] nel partíu d'Ida. Nel partíu de vuelta apostáu na Romareda, el Pontevedra adelantrar por mediu d'Igor antes del descansu (0-1), pero na segunda parte y a pesar de tar per delantre de la eliminatoria finalmente ye esaniciáu con un gol de Sergio García nel minutu 92 poniéndose 3-1[4] (3-2 na eliminatoria pal Zaragoza).

Los problemes económicos acosen al Pontevedra y la temporada 2008-09 ye mala, nun consiguiendo clasificase al play-off, a pesar d'una gran remontada en lliga y la vuelta al banquín granate de José Aurelio Gay. Quién llegó dempués del cese de Rafa Sáez dempués d'un empate a unu ante'l Celta B en Pasarón de la xornada 24 col equipu nel puestu 12. Los errores deportivos asoceder naquellos años, remocicando la plantía tolos años, lo que nun favorecía unión nel vestuariu. Naquellos años, siguióse un modelu deportivu que penalizó a los clubes que lu siguieron, fichar a base de talonariu, y desperdiciando xugadores que llegaben de la base como Fran Rico o Javi Rei.

Años 2010 y 2011 editar

Na temporada 2009-10, la plantía volvió remocicase por completu, siguiendo los errores deportivos de los años anteriores. En colando mal en lliga, llegar a la xornada 35 cola necesidá de ganar los trés últimos partíos pa clasificase a la promoción d'ascensu. Asina, llegar a la última xornada 5º con 60 puntos, y el Deportivo Alavés 4º con 62 puntos. Nun espectacular desplazamientu, con más de 1500 granates nes graes de Mendizorroza el Pontevedra vence 0-1 con un gol d'Ibán Espadas a la salida d'un corner na primer metá. El Pontevedra apostaría por tantu los play-offs d'ascensu a Segunda División per cuarta vegada en cinco años.

El primer rival al que'l club túvose qu'enfrentar nestos play-offs foi otru históricu del fútbol español, el Real Uviéu, equipu que fuera'l segundu clasificáu del grupu 2. El primer partíu de la eliminatoria xugar en Pasarón el 15 de mayu y nél venció'l Pontevedra por 2-1 ante más de 12.000 persones, con goles de Ibán Espadas y Igor de Souza pel llau llocal, y Perona pel llau uvieín. Na vuelta muévense 2.000 pontevedreses en más de 20 autobuses y coches particulares pa guardar el partíu nel Estadiu Nuevu Carlos Tartiere. En llegando 0-0 al descansu, Igor adelantra al Pontevedra a la salida d'un corner, llevando'l deliriu a l'afición visitante. El pontevedra sufriría 2 espulsiones y l'Uviéu consiguía empatar a 10 minutos del final. A los pocos minutos, mancaríase'l xugador visitante Gerardo, quedando'l pontevedra con 8 y l'Uviéu asediando la puerta lerezana. Nel minutu 90, Orlando Quintana saca de puerta en llargu y el balón cai-y a Igor, que controla ante dos zagueros del conxuntu azul. Dir de los dos en llevándose el balón cola rodía, dribla a otru dientro del área, asítiase'l balón con una escelente calcañada y, en mirando a puerta, afai al palu llargu un disparu raso y nidio al que nun puede llegar Aulestia, porteru del Uviéu. 1-2 y pase a la semifinal.

Na segunda eliminatoria del play-off d'ascensu, el Pontevedra enfrentar al madrilanu Alcorcón, col qu'empata 0-0 en Pasarón y cai na vuelta en Santu Domingu (3-0) tres una bochornosa actuación arbitral, quedando una vegada más a les puertes del ascensu a Segunda.

La temporada 2010/2011 ye problemática en tolos aspeutos, y tres años lastrado por problemes económicos, la situación españa, pos los xugadores dexaron de percibir el so salariu mientres gran parte de la campaña. Pa esti cursu, Pablo Alfaro dexa de ser téunicu granate y cólase al Recreativo de Huelva. El nuevu míster, Ángel Viadero, procedente del Eibar, dura bien pocu al cargu de la plantía, yá que ye cesáu antes de terminar la primer vuelta por cuenta de les males resultancies y a la inesperada baxa posición del equipu. El so puestu pasa a ocupalo un vieyu conocíu de l'afición granate, Fernando Castro Santos (quién empresta los sos servicios al club ensin recibir remuneración dalguna). Les males resultancies y la situación llende del equipu, en puestos de descensu direutu a Tercer División, faen qu'ésti tampoco ocupe'l banquín por enforma tiempu, siendo sustituyíu a los pocos meses por Manuel Tomé Portela.

Finalmente, a la conclusión de la temporada 2010/2011 l'equipu termina baxando a la Tercer División, en cayendo derrotáu por 1-5 ante'l CD Guadalaxara. El "Rei del Bronce" volvía a la tercer división.

Vuelta a la tercer división editar

El 16 de xunu de 2011, na Xunta Xeneral Estraordinaria d'Accionistes ye ratificáu como presidente Mauricio Rodríguez Boullosa, que venía desempeñando de manera interina dichu puestu dende la nueche de Reyes, na que por un pactu de caballeros el máximu accionista del club Saturnino Mirón Gutiérrez dexa la presidencia en cuenta de garantizar la viabilidá del club dando l'empiezu d'una nueva etapa nel Pontevedra.

Pa la temporada 2011/2012 la primer temporada del conxuntu granate en tercera dempués de casi 30 años, contratar a Milo Abelleira, un entrenador con esperiencia nel fútbol gallego, pa dar el saltu de categoría esi mesmu añu y permanecer asina'l mínimu tiempu posible na tercer división. Tres un entamu dudosu (1 puntu en 2 partíos), l'equipu afacer a la categoría y consigue 7 victories consecutives, de les que s'aprovechó en baxando'l so rendimientu y consiguir metese nel play-off d'ascensu casi de milagru, ganando na última xornada 2-3 a la UD Somozas. Nel play-off, el sortéu empareya al PCF col RCD Espanyol B, un conxuntu que cuntaba con hasta 7 futbolistes que debutaren en Primer. Tres el 0-0 nel Estadiu Municipal de Pasarón, ante más de 5.000 persones, el conxuntu pontevedrés cai derrotáu por 3-0 na ciudá deportiva del conxuntu catalán, ante unu 50 aficionaos granates movíos hasta Barcelona. Esto foi consideráu un fracasu, una y bones la plantía iguárase pa xubir esi mesmu añu, con xugadores como Manu Barreiro, Adrián Pazó, Juan Bardal, Gonzalo, Sidibé o Lorenzo.

Na siguiente temporada, la 2012/2013, con una delda que superaba'l millón d'euros, el presupuestu amenórgase y la plantía remocícase casi por completu. Tres una campaña irregular, a pesar de que l'equipu llegó a ocupar puestos de play-off, finalmente'l conxuntu granate queda 5º na lliga, y magar nun clasificase pa la promoción d'ascensu, nun foi consideráu un fracasu, una y bones l'equipu nun pudo competir colos 4 primeros; Racing Club de Ferrol, Celta B, SD Compostela y Deportivo de La Coruña B, toos xubíos menos esti postreru, nuna Tercera gallega llena d'históricos.

La temporada 2013/14 empieza como A New Hope p'abandonar l'infiernu de la tercera. Empecípiase la temporada con Nando Martínez, pero nun ye como s'esperaba. En colando 11º tres 7 xornaes, y derrotes consideraes humillantes como'l 2-0 ante'l Laracha CF, fichar a Manu Fernández, un entrenador de la casa. La so entrada, eso sí, nun ta exenta de discutiniu, al ser el fíu del presidente del momentu, José Manuel Fernández. L'equipu cueye aire y forma y, tres una remontada espectacular, gracies en parte al so xugador estrella, Pablo Carneru, llegar al penúltimu partíu de la temporada, que se xuega en Pasarón ante la UD Somozas. El Pontevedra diba 2º a 3pts del Somozas, pero na ida había perdíu 2-1, polo que p'asitiase primeru y xugar asina'l play-off de campeones precisaba ganar por 2-0. Ante más de 5.000 persones, consíguese l'allampada resultancia nuna gran tarde, con goles de Pablo Lede y Pablo Carneru. Asina, llégase líder a la última xornada. diba apostase ante'l Dorneda, colista y yá baxáu, nel so estadiu Eugenio Pardo Conchado. El conxuntu del lérez vuelve faer gala de la so gran afición, con más de 1.000 granates movíos nun partíu de tercer división, nel que naz la cantarada "Dale Ponte", que va quedar pa l'alcordanza. En adelantrándose el Pontevedra nel marcador con gol de Fran Fandiño, el Dorneda empata y el conxuntu granate termina 4º.

Tres la enorme decepción, encárase'l Play-off con pesimismu. Nel primer partíu, contra'l Portugalete en Pasarón, apenes hai 3.500 persones. Al 1-1 final, respuenden 100 aficionaos moviéndose al País Vascu, y l'equipu gallegu supera por 1-2 al vascu. El segundu partíu empareya al "Ponte" col tinerfeñu Atléticu Granadilla, y yá con 6.000 persones nes graes, n'otra gran tarde ganar por 3-0. Na vuelta, tres una gran actuación defensiva, quiciabes la carauterística más notable del Pontevedra nesta temporada, gánase 0-1 en Tenerife.. La postrera eliminatoria xenera bastante espectación na parroquia granate, pero ensin llegar a calar en tola ciudá como antaño. Ante 7.500 persones y una gran fiesta, l'equipu manchegu CD Puertollano gana 0-2 na ciudá del lérez en demostrando ser cimeros en munchos aspeutos. Con tou casi tou sentenciáu, la resultancia na vuelta ye 0-0, guardáu por 50 auténticos granates movíos.

Asina empieza la temporada 2014/2015, cola sensación de que la temporada pasada les coses quedaren a medies de facer. Consiguiérase una unión plantía-afición que nun se vía dende'l descensu a tercera, favorecíu amás pola continuidá de más de la metá de los xugadores, como Pablo Carneru, Adrián, Pablo, David Feito, Kevin Presa, Tomás, Benja, Fran Fandiño, Tubu, o Edu, y Manu Fernández al mandu de la nave granate. Lamentablemente, repitir lo mesmo de los 3 anteriores años: un entamu non solo dubiosu sinón desastrosu, con una plantía que tendría d'afarar na so categoría, gracies a la contratación d'homes como Mouriño, Campillo, Capi, Jacobo, Anxo, Pedro García o Jorge Rodríguez. En colando 9º en 8 xornaes, con tan solo 3 victories y derrotes como 0-1 en Pasarón ante'l CX Sanxenxo, fichar n'ochobre a José Luis Míguez "Luisito", tres la victoria por 1-3 contra'l Cultural Areas onde tuvo empobináu provisionalmente por Milo Abelleira.[5]

A partir d'equí l'equipu empieza a ganar y ganar, como se-y presumía dende un principiu. Luisito estrenar con un 1-0 nel minutu 94 ante'l CD boiro, y a mediaos de payares ye yá líder, en remontando los 8pts de desventaxa sobre'l líder. Con 25 xornaes apostaes yera yá líder destacáu, y daba la sensación de que naide diba consiguir arrampuñar el primer puestu al Pontevedra CF, a pesar de delles derrotes nos campos del Boiro o CCD Cerceda. Finalmente, proclámase campeón de lliga na xornada 36 al empatar 0-0 contra'l CD As Pontes en Pasarón. Esto ye bien importante yá que dexa apostar el play-off de campeones, y xubir si gana esta primer eliminatoria, en llugar de tener que xugar 3 eliminatories.

El sortéu empareya al Pontevedra contra'l Mensajero de La Palma, unu de los equipos que se queríen. El primer partíu va ser, amás, nel curiosu Estadiu Montés Carrillo, asitiáu ente los montes, dando al club granate ventaya cola vuelta en Galicia. El partíu empieza colos dos equipos especulando, anque'l conxuntu granate lleva'l mandu. La mancadura del llateral esquierdu, Bruno, obliga a retrasar a Kevin Presa'l centru de la defensa p'asitiar a Campillo como llateral, perdiendo asina'l dominiu a favor del conxuntu palmeru. En cantu del descansu, Yeray marca'l 1-0, siendo esti yá la resultancia final, desperdiciando el PCF una clara ocasión nel minutu 80, tres una cabezada de Muñiz a la salida d'un corner. Na vuelta, Pasarón ye una fervencia. Remembrando les grandes tardes de los playoffs a Segunda División, 12.000 persones ocupen les bancaes del templu granate. El conxuntu canariu fai lo imposible por perder tiempu, nun espectáculu bochornosu cuntando cola ayuda del colexáu. Nel minutu 70 entra en escena Pablo Carneru, mancáu, pa intentar marcar un gol que lleve a la prórroga. Nel minutu 88, con toles esperances perdíes, el delanteru cántabru Jorge Rodríguez cabecia al fondu de les redes un perfectu centru de Anxo, llevando'l deliriu a les graes. Con esta resultancia llegar a la prórroga, na que'l mesmu Jorge marca'l 2-0, y anque ye dafechu llegal el colexu anular por un inesistente fora de xuegu. Nos penaltis, y con media ciudá pendiente de la resultancia, el mensajero gana 3-4 en fallando Tubu y marcar Silvano. El palu foi enorme. Entá habría una segunda oportunidá diendo a repescar.

Con éses el rival sería agora'l CD Manzanares, clasificáu 4º nel so respeutivu grupu. Na ida, el Pontevedra cai 1-0 tres un penalti más que discutible, y fallar el conxuntu lerezano ensame d'ocasiones, una d'elles a puerta vacida. Segunda decepción y segundu 1-0. Na vuelta, l'equipu esconxurar pa remontar la resultancia, este tenía que ser l'añu. L'equipu yera más que competitivu pa llograr l'ascensu, y non podía escapase. Ante 7.000 persones, Jorge fixo'l 1-0 nel minutu 56 en fallando un penalti nel 47, y yá na prórroga, un entá amenorgáu Pablo Carneru marcaría'l segundu tres un arrogante centru del propiu Jorge pa evitar los penaltis y llegar a la postrera eliminatoria.

El rival sería'l deseyáu pola mayoría: el Haro Deportivo de La Rioxa. A pesar de ser el más débil en teoría, laude d'esaniciar a tou un históricu del fútbol español como'l CD Castellón na segunda eliminatoria. El partíu d'ida sería'l domingu 21 de xunu a les 18:00 en Haro. Nun calorosu dia, con más de 200 aficionaos granates nes graes ente autobuses y particulares, el Haro venció 1-0 tres un gol de rebote nel minutu 46. El pontevedra nun xugó un bon partíu hasta'l minutu 65, pero nun consiguió mover la resultancia, dexando tou pa la vuelta.

Sábadu 27 de xunu, 20:30, yera la fecha escoyida. La ciudá entera taba pendiente del partíu, como nos bonos tiempos. L'afición esfrutaba nos puntos de xunta habituales de la fiesta anterior al partíu dende les 14:00, treslladándola a la redoma del estadiu a les 18:00. Había que remontar un 1-0, pero esi tenía que ser el día, dempués de tantos años ensin allegríes y 11 ensin un ascensu. Consiguiérase atraer a nuevos aficionaos, económicamente empezar a ameyorar, y deportivamente yera un bloque de xugadores que podríen desempeñar un bon papel en Segunda B. 12.000 persones volveríen enllenar el templu granate, dispuestos a cimblar col so equipu como diba años que nun asocedía.

El 11 d'entrada formar: Edu; Adrían, Capi, Campillo, Anxo; Kevin Presa, Centrón, Jacobo, Tubu; Pablo Carneru, y Jorge Rodríguez. El partíu empezó ensin un dominador fixu. El Haro casi consigue adelantrase nel minutu 3 tres una galopiada de Dani Suárez y una escelente parada de Edu, el porteru local. Les ocasiones granates empezaron a pingar pero nun daba una clara sensación de dominiu. Asina se llegó al descansu, con 0-0 per tercer vegada nos trés partíos de playoff. Yera'l minutu 57 (mesmu minutu nel que s'abrir el marcador nel 3-0 al Lorca nel añu 2004, xubiendo'l Pontevedra CF), cuando Jacobo bota una falta dende la banda esquierda. Capi nun atina a rematar de cabeza, y el balón cai nos pies de Jorge, que, dende'l cantu del área pequeña, cute cruciáu cola pierna derecha al fondu de les mallas. Lo más difícil taba fechu, pero entá quedaba enforma por engarrar. Les ocasiones siguíen asocediéndose, cuando nel minutu 77 Jorge controla un balón na llinia de banda derecha. Dribla a dos rivales y pasa el balón a Kevin Presa. Esti nun llega a controlar, pero un fallu nel control del defensa rioxanu acaba col balón nos pies del mediocampista local, que dende dientro del área cute y marca. Yera'l 2-0. Col Haro tocáu, Jorge robla'l 3-0 de penalti nel minutu 92 y acábase el partíu. Yera l'ascensu, la fiesta, lo que se llevaba buscando mientres 4 años. 4 años de penuries, nuna categoría que nun correspondía al Pontevedra nin por historia, ciudá, afición, nin estadiu. A la fin volvíase a onde merecíase, por tou. El fin del partíu traxo consigo la invasión de campu y la celebración colos xugadores. Esa mesma nueche, afición y plantía xuntar pa celebrar l'ascensu na Plaza de Teucru, dende les 2 de la madrugada hasta la mañana siguiente.

Asina, el Pontevedra CF volvía a la Segunda División B 4 años dempués.

Nueva etapa en 2ªB editar

Al empiezu d'esta nueva etapa, el Pontevedra CF ufiertó bastantes duldes. En ganando solo un partíu en seis xornaes, el puntu d'inflexón foi contra'l líder Coruxo FC, venciendo 3-1 en Pasarón con doblete del canariu Borja Martin. Dempués, cola victoria ante'l Racing de Santander nel míticu Sardineru, l'equipu ganó enteros a confianza, llegando a instalase mientres delles xornaes en puestos de play-off.

Dempués de aportar a cuartu mientres delles xornaes y con una renta cómoda, na segunda metá de lliga l'equipu desénchese, y acaba la competición nun meritoriu novenu puestu.

A la temporada siguiente, consiguió armar un bloque bien competitivu llogrando, dempués de 7 años, volver apostar un playoff d'ascensu a Segunda División. El sortéu celebráu en Las Rozas empareyó-y col históricu Real Murcia, qu'esanició a los granates de la llucha pol ascensu dempués de salir victoriosu por 1-3 en Pasarón (Bonilla de penalty, min 83), y empatar 1-1 na Nueva Condomina.

Escudu editar

L'escudu oficial del club consiste nuna fusión del escudu de la ciudá, una ponte almenado, y un balón. Ente estos dos elementos atopa una banda cola pallabra Pontevedra inscrita nella, ente que nel interior del balón pueden lleese les lletres C y F.

Uniforme editar

L'uniforme actual del Pontevedra C.F. ye camiseta granate, pantalón blancu y medies granates (modificada a mediaos de la temporada 16/17 por motivu del 75 aniversariu) anque a lo llargo de la so historia esti uniforme sufrió diverses variaciones como l'usu de medies azules o inclusive d'una camiseta a rayes azules y granates. L'históricu y orixinal foi la camiseta granate y el pantalón de color blancu anque nos últimos años el pantalón solía ser azul.

Temporada 2016-17:

  • Uniforme titular: Camiseta granate, pantalón blancu, medies granates.
  • Uniforme alternativu: Camiseta a rayes blanques y granates, pantalón granate, medies blanques.

Anguaño, la so marca ye Joma y los sos patrocinadores son Deputación Pontevedra na parte frontera de la camiseta, ABANCA na trasera, Fe Seguros na manga y ENCE nel pantalón.

Estadiu editar

 
Estadiu Municipal de Pasarón.
Ficheru:PASARÓN.jpg

El Pontevedra xuega nel Estadiu Municipal de Pasarón na ciudá de Pontevedra, que les sos obres de remodelación terminaron en mayu de 2010 dempués d'un procesu constructivu polémicu (errores constructivos, desfase presupuestariu y retrasu nos plazos d'entrega de les socesives fases nes que s'estremó la obra). La capacidá ronda los 16.500 espectadores.

El vetusto estadiu, foi inauguráu en 1965. Con un terrén de xuegu de 105 metros de llargor y 66 metros d'anchor llegó a allugar a 19.500 persones (dempués de socesives ampliaciones) y la so construcción duró tan solo un mes, yá que primeramente tratábase d'una instalación provisional. El terrén de xuegu nun sufrió cambeos mientres la remodelación, pola necesidá de que tuviera disponible mientres la execución de la obra. La capacidá viose amenorgada al aplicase la normativa vixente y pasar a cuntar con toles llocalidaes d'asientu (hasta entós nos fondos los espectadores teníen de permanecer de pies). La remodelación foi tamién polémica pola so escasa lóxica arquitectónica y les sos graves faltes funcionales.

L'Estadiu Municipal de Pasarón atópase na direición: c/ Luis Otero, e/n 36005 Pontevedra.

Himnu editar

Escuchar Himnu históricu

Esiste tamién una versión rock con mesma lletra creada por Toño Escudero por cuenta de la temporada 2003-2004 na que se consiguió l'ascensu a 2ª división. Escuchar Versión Rock

Mascota editar

La mascota actual ye Roelio, una especie de güesu andante vistíu col uniforme titular del equipu. Esta mascota deber a la dómina en que l'equipu taba en primer división, y nel que se dicía que'l Pontevedra yera un güesu pa la mayoría d'equipos grandes (como al Real Madrid C.F., al que ganó 3-0 en Pasarón), polo que se cantaba bien de cutiu el Hai que roelo! ("hai que rucalo") cuando veníen equipos importantes al Estadiu.

Entrenadores editar

Presidentes del club editar

Periodu !width="250"|Presidentes
1941-1942 Fernando Ponte Conde
1942-1943 Manuel Fernández Torres
1943-1949 Manuel García Lastra
1949-1951 Fernando Ponte Conde
1951-1956 Antonio Puig Gaite
1956-1957 Clemente Carrascal Sánchez
1957-1960 Ángel Agrasar Vidal
1960-1963 Miguel Domínguez Rodríguez
1963-1970 Miguel Otero Rodríguez
1970-1971 Celso Mariño Ferreiro
1971-1974 Ángel Agrasar Vidal
1974-1981 Eulogio Vázquez Pereira
1981-1985 Miguel Domínguez Vaz
1985-1989 Luis Emilio Batallán
1989-1990 Jesús Pérez Yáñez
1990-1991 Javier Redondo Seijo
1991-1992 Enrique Vidal Senra
1992-1993 Pedro Antonio Rivas Fontenla
1993-1997 Ramón Crespo Figueroa
1997-2001 Gerardo Lorenzo Torres
2001-2010 Saturnino Mirón Gutiérrez
2011-2013 Mauricio Rodríguez Boullosa
2013-2014 José Manuel Fernández Rodríguez
2014- Guadalupe Murillo Solís

Temporada a temporada editar

Temporada Categoría Posición Copa del Rei
1941/42 Serie A -
1942/43 Serie A
1943/44
1944/45
1945/46
1946/47
1947/48
1948/49
1949/50
1950/51
1951/52
1952/53 12º
1953/54 12º
1954/55
1955/56
1956/57 15º
1957/58 Serie A
1958/59
1959/60
1960/61
Temporada Categoría Posición Copa del Rei
1961/62
1962/63
1963/64 15º
1964/65
1965/66
1966/67 10º
1967/68
1968/69 12º
1969/70 16º
1970/71 10º
1971/72 11º
1972/73 18º
1973/74
1974/75
1975/76
1976/77 17º
1977/78 2ªB
1978/79 2ªB 16º
1979/80 2ªB 13º
1980/81 2ªB 18º
Temporada Categoría Posición Copa del Rei
1981/82
1982/83
1983/84
1984/85 2ªB
1985/86 2ªB
1986/87 2ªB
1987/88 2ªB
1988/89 2ªB
1989/90 2ªB 10º
1990/91 2ªB 14º
1991/92 2ªB
1992/93 2ªB 13º
1993/94 2ªB
1994/95 2ªB
1995/96 2ªB 12º
1996/97 2ªB
1997/98 2ªB 10º
1998/99 2ªB 12º
1999/00 2ªB 7
2000/01 2ªB 14º
Temporada Categoría Posición Copa del Rei
2001/02 2ªB
2002/03 2ªB
2003/04 2ªB
2004/05 22º
2005/06 2ªB
2006/07 2ªB
2007/08 2ªB
2008/09 2ªB 12º
2009/10 2ªB
2010/11 2ªB 18º
2011/12
2012/13
2013/14
2014/15
2015/16 2ªB
2016/17 2ªB

Datos del club editar


En Primer División:

  • Partíos xugaos: 180
  • Partíos Ganaos: 53
  • Partíos empataos: 44
  • Partíos perdíos: 83
  • Goles a favor: 165
  • Goles en contra: 221
  • Puntos Consiguíos: 150
  • Meyor Puestu: 7º (Temp.65/66)
  • Peor Puestu: 16º (Temp.69/70)
Máximos goliadores
1. Neme 35 goles
2. Roldán 27 goles
3. Martín-Esperanza 17 goles
4. Jose Jorge 17 goles
5. Odriozola 15 goles
Más partíos apostaos
1. Calleja 160 partíos
2. Batalla 155 partíos
3. Martín-Esperanza 135 partíos
4. Cholo 129 partíos
5. Neme 114 partíos
Más partíos empobinaos
1. Héctor Rial 70 partíos
2. Otxoa 30 partíos
3. Rafa Parexa 30 partíos
4. Louis Hon 21 partíos
5. José Luis Molinuevo 20 partíos




En Segunda División:

  • Partíos xugaos: 314
  • Partíos Ganaos: 117
  • Partíos empataos: 84
  • Partíos perdíos: 113
  • Goles a favor: 379
  • Goles en contra: 372
  • Puntos Consiguíos: 328
  • Meyor Puestu: 1º (Temp.62/63 y 64/65)
  • Peor Puestu: 22º (Temp.04/05)
Máximos goliadores
1. Neme 29 goles
2. Vallina 26 goles
3. Carballeda 23 goles
4. Iglesias 22 goles
5. Ceresuela 19 goles
Más partíos apostaos
1. Cholo 111 partíos
2. Calleja 107 partíos
3. Plaza 100 partíos
4. Carballeda 92 partíos
5. Neme 92 partíos
Más partíos empobinaos
1. Anastasio Bienzobas 60 partíos
2. Lalo 38 partíos
3. José Caeiro 32 partíos
4. Marcel Domingo 30 partíos
5. Rafa Parexa 30 partíos

Meyor percorríu na Copa d'España: cuartu-finalista, temporada 1964/65.

Palmarés editar

Torneos nacionales editar

Torneos rexonales editar

  • Campeonatu Gallego d'Aficionaos 1942
  • Campeonatu Gallego d'Aficionaos 1943
  • Campeonatu Serie A Rexonal - Grupu Sur 1958
  • Copa Galicia 1966
  • Copa Diputación de Pontevedra 1984
  • Copa RFEF - Zona Gallega 2000
  • Subcampeón Copa RFEF - Zona Gallega 1995
  • Subcampeón Copa RFEF - Zona Gallega 2016

Otros premios editar

Afición editar

L'equipu granate cuenta con ensame de pequeños grupos d'animación, que se parten por tol estadiu, pero ye bien notable la presión qu'exerz mientres los partíos el Fondu Norte del estadiu de Pasarón, tamién conocíu como "o inferno do norte" o "muriu granate". Ta compuestu principalmente pol grupu "Mocidade Granate" que s'asitia detrás de la portería de dichu fondu, según por otros pequeñu grupos d'hinches, tales como los antiguos "Furya Granate", la peña "Fossa Grana" o la peña "O Gol do Allo".

Referencies editar

Enllaces esternos editar