El post-punk, llamáu afterpunk na so dómina, ye un estilu musical que surdió a finales de los años 1970 cuando la esplosión inicial del punk rock foi debilitándose, aportando a la pilastra fundamental de la new wave.

Post punk
Oríxenes musicales Punk rock, rock esperimental, krautrock, dub, funk, electrónica, art rock, proto-punk, glam rock
Oríxenes culturales finales de los 70 nel Reinu Xuníu
Instrumentos comunes Guitarra llétrica, baxu, batería, sintetizador, tecláu electrónicu
Popularidá alta a principios de los años 1980
Derivaos Jangle pop, rock alternativu, música industrial, alternative dance, synth pop, darkwave, indie rock, indie pop, neo-sicodelia, dream pop, noise rock
Subxéneros
Rock góticu, dance-punk, coldwave
Fusiones
Post-hardcore, Post-punk revival
[editar datos en Wikidata]

Ye un ampliu tipu de música rock que surdió a partir del movimientu punk de la década de 1970, nel que los artistes dexaron de llau l'estilu crudu del garage rock, buscando variedá de sensibilidaes esperimentales. Na idea de romper cola tradición del rock, los artistes post-punk esperimentaron con fontes como la música electrónica, la música discu y la vanguardia, según nueves teunoloxíes de grabación y de téuniques de producción. Tamién el movimientu vio la interseición frecuente ente música, arte y política, artistes qu'incorporaron idees de la lliteratura modernista, la teoría crítica, el cine y l'arte de la performance.[1] Produciéronse sellos independientes de discos, d'artes visuales, d'espectáculo multimedia y fanzines. Delles bandes pioneres del post-punk fueron Siouxsie And The Banshees, Wire, Talking Heads, Magacín, Joy Division, The Cure, Public Image Ltd. y Gang of Four.

Historia editar

 
Siouxsie & The Banshees

Mientres la primer fola del movimientu punk, bandes como Ramones y Sex Pistols ente otros, empezaron a desafiar los estilos y convenciones de la música rock d'esi momentu por aciu l'usu d'acordes y progresiones básicos y poniendo un mayor énfasis na velocidá y actitú. Más tarde delles bandes empezaron a esperimentar con estructures inusuales y un enfoque artísticu más introvertíu, complexu y esperimental que'l punk rock clásicu. El post-punk estableció les bases pal rock alternativu y el rock góticu, espandió la idea d'elementos del krautrock, la música dub xamaicana, el funk d'Estaos Xuníos, la música ska y l'esperimentación nel estudiu. Artistes qu'influyeron al post-punk son iconos del rock como David Bowie con Low, Héroes y Lodger, Iggy Pop con The Idiot y Lust For Life y los primeros trabayos de The Velvet Underground.

Exemplos de bandes importantes de post-punk inclúin a Siouxsie And The Banshees, Wire, Talking Heads, Magacín, The Fall, Public Image Ltd., Killing Joke, Bauhaus, The Psychedelic Furs, The Cure, Echo & The Bunnymen, Gang of Four y Joy Division, qu'a la muerte del so cantante Ian Curtis se rebautizó como New Order. Col so primer álbum The Scream, Siouxsie and the Banshees fueron citaos como una influencia por músicos de Joy Division.[2]

 
The Cure

Magacín, que se formó a partir de los Buzzcocks, por casu, o Public Image Ltd. de los Sex Pistols. Una llista de predecesores del xéneru inclúin a Television, que'l so álbum Marquee Moon, anque llanzáu en 1977 (cuando'l punk taba formándose), ye consideráu post-punk n'estilu (sicasí, munchos consideren a bandes como Television y New York Dolls como bandes punk). Otros grupos, como The Clash y The Jam, siguieron siendo bandes de naturaleza punk pero inspiraron y fueron inspiraos por elementos del movimientu post-punk.

No que fai a la escena hispanofalante, la banda española Paralís Permanente foi una de les pioneres del post-punk nos años 80. Darréu los arxentinos Soda Stereo fadríen lo propio influyíos por esti movimientu surdíu nel Reinu Xuníu. Paralís Permanente foi escontra un post-punk y new wave más siniestru terminándose de encasillar como una banda perteneciente a la corriente del rock góticu y del deathrock. Tocantes a Soda Stereo, nos sos cuatro discos de los años ochenta aprecia esta influencia, especialmente nel esitosu álbum Signos de 1986, nel que se marca enforma esti estilu.

En Méxicu, pa finales de los setenta y principiu de los ochenta apaez Size, integrada por músicos provenientes del sector del rock progresivu esperimental, banda que de la mesma influyó a Caifanes, un grupu surdíu a metá de los años 80 qu'adoptó una imaxe propia del post-punk y un estilu musical new wave con elementos de música hispanoamericana. En Perú, el músicu hispanoperuano Miki González foi tamién influyíu por esta escena inglesa del post-punk, llegando a componer cantares d'esti estilu n'álbumes como Tantes vegaes de 1987 con un de los sos cantares más clásicos, Vamos a Tocache. Tamién fueron influyíos por esti estilu Voz Propia y Salón Dadá, formaos a mediaos de los ochenta. En Chile los cultores d'esti estilu fueron Los Morton, Los Super Sordos, Los Peores de Chile, Machuca y, más contemporáneamente, Los Miserables. Pela so parte, en Venezuela tómase como parte d'esti xéneru a Sentimientu Muertu.

El movimientu surdió orixinalmente nel Reinu Xuníu, anque se producieron otres manifestaciones importantes d'esti movimientu musical en munchos países, Munches bandes d'Estaos Xuníos o non europees nun tuvieron tanto reconocencia internacional (salvo esceiciones como les norteamericanes Pere Ubu, Suicide, Hüsker Dü, The B-52's y Mission of Burma).

Na primer metá de la década de 1980 empezaron a xestase nuevos estilos musicales derivaos del post-punk y el punk rock tales como'l rock alternativu y el new wave; pero, ensin batura a duldes, el xéneru que más tomó influencies d'esta música foi'l rock góticu, qu'añadió la música y l'estética glam rock con una tonalidá más escura y, en dellos grupos, l'usu de sintetizadores con ambientes siniestros y, n'otres bandes la velocidá de les guitarres con un soníu puercu y voces verdaderamente sátires al post-punk formáu a finales de los setenta y principios de los ochenta.

Grupos editar

Dellos grupos representativos del xéneru son:[3]

Referencies editar

  1. Reynolds 2005, p. xxxi.
  2. «Playlist – Peter Hook’s “Field recordings». Q magacín (23 d'abril de 2013). Archiváu dende l'orixinal, el 2017-11-07. Consultáu'l 10 de xineru de 2017. «Siouxsie and the Banshees were one of our big influences [...] The Banshees first LP was one of my favourite ever records, the way the guitarist and the drummer played was a really unusual way of playing»
  3. «Post-Punk» (inglés). Allmusic. Consultáu'l 6 d'avientu de 2012.