Praderíes de Norteamérica

En Canadá, los términos Provincies de les Praderíes y Les Praderíes referir a les provincies d'Alberta, Saskatchewan y Manitoba. (Más información en Praderíes canadienses).

Pradería.
Praderíes de Norteamérica
Situación
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

Nos Estaos Xuníos, los estaos consideraos como de grandes praderíes (inglés: Great Plains o Great Prairies ) y onde s'alluga'l denomináu tenada de Norteamérica son: Iowa, Indiana, Illinois, y Ohio; incluyendo tamién partes de los estaos de Dakota del Sur, Dakota del Norte, Nebraska, Kansas y Minnesota.[1]

Esisten tamién pequeñes árees de praderíes na zona este de los Estaos Xuníos, y ye posible que fueren creaes por nativos americanos por aciu la quema periódica de les árees. Una d'elles taba al sur de la mariña sureste del llagu Erie en Pennsylvania y Nueva York; otra de diches árees taba ente'l llagu Seneca y el llagu Cayuga nel estáu de Nueva York.

El fueu editar

El fueu ye una parte importante de la ecoloxía de les praderíes: les quemes natural y provocar pol home fueron comunes nes praderíes mientres la hestoria. Ye pastiáu por animales como'l bisonte americanu y el perru de la pradería tamién caltenía la ecoloxía orixinal de les praderíes.

Bioma editar

Les praderíes son consideraes parte del bioma de los pacionales, carbes y sabanes templaes polos ecoloxistes, sobre la base de les temperatures similares, les agües moderaes, y les camperes, yerbes y arbustos como plantes dominantes en cuenta de los árboles. Otres rexones de pacionales templaos inclúin la pampa arxentina, y les estepes de Rusia y Ucraína.

Árees protexíes editar

Les principales árees protexíes de pradería inclúin les siguientes:

Pradería virxe editar

El términu de pradería virxe referir a la tierra de pradería que nunca foi arada. Esisten pequeñes estensiones de pradería virxe en Canadá y nos estaos del Mediu Oeste d'Estaos Xuníos. La pradería restaurada, pela so parte, ye una pradería que foi semada de nuevu dempués de ser llabrada o pasar por otra perturbación.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar