La Primer B Nacional —tamién conocíu como B Nacional o Tornéu Nacional B— ye'l campeonatu de fútbol de segunda división d'Arxentina. Ta entamáu pola AFA y ye apostáu tantu por clubes direuta como indireutamente afiliaos a dicha asociación, al igual que la Primer División. Ye una de les cuatro divisiones formalmente profesionales, xunto a la Primera, la B Metropolitana y el Federal A.

Primer B Nacional
Xeneral
Tipu de competición lliga deportiva
Deporte fútbol
Parte de sistema de ligas de fútbol de Argentina (es) Traducir
País Arxentina
Organizador Asociación del Fútbol Arxentino
Historia
Fundación 1986
Competición
Participantes 37
Periodicidá Cada añu
Lliga superior Primer División d'Arxentina
Lliga inferior Primera B Metropolitana (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Los clubes con más conquistes dende l'entamu de la disputa del tornéu na temporada 1986-87 son Banfield y Olimpo[1] con tres campeonatos. Instituto ye'l club que lidera la clasificación histórica de la competencia, pola cual pasaron 98 clubes en total, dende la primer temporada hasta la temporada 2017-18, inclusive. Pela so parte, Deportivo Armenio foi'l primer campeón, y Instituto ye'l club que más temporaes apostó, con un total de 26.

Historia editar

El tornéu de la Primera B Nacional, col nome oficial de Campeonatu Nacional B, surdió a mediaos de la década de 1980, como una continuación del anterior Tornéu Nacional, incluyíu nuna reestructuración xeneralizada de tolos campeonatos oficiales del fútbol arxentino. Apuntóse entós a que los clubes del interior del país tuvieren una competencia regular, sistematizando los ascensos y descensos. Reestructuróse'l sistema de competencies y camudóse el calendariu pol de tipu européu —esto ye, les temporaes pasaron a empezar a mediaos d'añu y a rematar a mediaos del siguiente—, polo qu'a partir del tornéu 1986-87 y hasta la temporada 2013-14 los campeonatos de les distintes divisiones apostar con esa estructura. El Nacional B foi creáu pa federalizar el fútbol arxentino y que nun quedara namái amenorgáu a equipos de Buenos Aires, el conurbano bonaerense y bien pocos equipos d'otres ciudaes importantes d'Arxentina que tán direutamente afiliaos.

El campeonatu foi entrepoláu, pel llau de los clubes direutamente afiliaos a l'Asociación del Fútbol Arxentino, ente la Primer División y la presistente Primer B, conocida popularmente como B Metropolitana, que pasó a ser una competencia de tercer categoría nel sistema de torneos del fútbol arxentino. Ente que los clubes indireutamente afiliaos, pertenecientes a les lligues rexonales de les provincies d'Arxentina, incorporar al sistema d'ascensos y descensos al traviés del tamién acabante crear Tornéu del Interior, nuevu certame de tercer categoría nesi ámbitu.

Estes innovaciones, nel casu de la Primer División, significaron amás la desapaición de los campeonatos Metropolitanu y Nacional, yá que los equipos del interior, que nun teníen derechu a apostar el tornéu regular, el Campeonatu Metropolitanu —más allá de qu'a partir de 1980, pola Resolvimientu 1309, dellos clubes indireutamente afiliaos empezaron a apostalo—, pero teníen participación nel Nacional, atoparon el so ámbitu nel nuevu certame de segunda categoría; ente que'l campeonatu de primer División, qu'hasta entós yera'l Metropolitanu, dexó de ser apostáu casi puramente por equipos direutamente afiliaos a la AFA, que son, con unes poques y notables esceiciones, clubes del área metropolitana de Buenos Aires, yá que, a partir d'entós, los equipos del interior ensin afiliar direutamente podríen adquirir el derechu de competir regularmente nel tornéu de primer División al traviés de l'articulación orgánica col Nacional B, y este, de la mesma, col Tornéu del Interior, depués Tornéu Arxentín A.

En resume: cola introducción del Nacional B, la presistente Primer B pasó de ser la segunda categoría a la tercera, xunto col acabante crear Tornéu del Interior; el Campeonatu Nacional perdió la so razón de ser y sumió, y el conxuntu de participantes del tornéu de primer División, esto ye el grupu de clubes qu'hasta entós participaben nel Campeonatu Metropolitanu, foise federalizando, na midida na que fuéronse incorporando equipos del interior ensin afiliar direutamente a la AFA, que xubíen dende'l Nacional B.

Integraron la nueva divisional dos equipos baxaos de primer División, trelce clasificaos del Tornéu del Interior y los ocho meyores de los venti equipos qu'apostaron el tornéu clasificatorio de Primer División B 1986, el restu sufrió un eventual descensu, yá que pasaron a l'actual B Metropolitana, el tercer nivel de competencia dientro de los equipos con afiliación direuta.

Torneos llargos (1986 - 1995) editar

Na primer edición (1986-87), el sorpresivu campeón foi Deportivo Armenio, un humilde club d'Inxenieru Maschwitz que nun tenía estadiu propiu y bien poca cantidá de siguidores. Hai de solliñar amás qu'hasta fines del 1985 l'equipu de la coleutividá armenia xugaba na Primer C. El segundu ascensu consiguir Banfield, club que d'esta manera llograba volver al círculu cimeru depués de casi una década d'ausencia. Resultó goliador el Toti Iglesias, d'Huracán, con 36 conquistes.

El certame de 1987-88 foi ganáu pol Deportivu Mandiyú, creitu correntino que como únicu antecedente nel fútbol grande cuntaba cola participación nel Nacional 1974. Depués d'una primer temporada d'adaptación, los empobinaos por Juan Manuel Guerra llegaron a la elite del fútbol arxentino y fueron acompañaos por San Martín (T), club que nun había tomáu parte del Nacional B esi añu, viniendo dende'l zonal, el Ciruja, al igual que'l campeón de la Primer B Metro, tenía derechu a xugar nel Tornéu amenorgáu de 12 equipos y asina llegó a la máxima categoría, depués de superar en dambos duelos de la final al campeón de la siguiente edición. El goliador foi José Daniel Leani, de Quilmes, con 24 tantos.

Na temporada 1988-89 el campeón foi Chaco For Ever, en venciendo como llocal na fecha 42 y última fecha a Lanús, club que llegó a tener gran diferencia nel tramu final y quedóse con un frustrante subcampeonatu. Nel dodecagonal llevóse'l premiu Unión, nada menos que ante Colón: nel Clásicu santafesino, el Tatengue imponer en dambos cotejos y con Humberto Zuccarelli como entrenador. Los máximos artilleros fueron Daniel Toribio Aquino de Banfield y Sergio Recchiutti d'Almirante Brown, con 24 goles cada unu.

Huracán ganó per un campu'l tornéu 1989-90, y de la mano de Carlos Babington dir del Nacional dempués de cuatro años. Pela so parte, Lanús tuvo la so revancha del añu anterior, y en venciendo por penaltis a Quilmes retornó a la Primer División dempués del descensu de 1977, con un pasu de trés años pola Primer C incluyíu. Los máximos anotadores fueron Juan Carlos Almada de Defensa y Justicia y Abel Blasón de Quilmes, con 20 anotaciones cada unu.

La temporada 1990-91 vio festexar a Quilmes, club que llogró volver a la Primer División dempués de nueve años d'ausencia. Nel amenorgáu llogró'l segundu pasaxe Belgrano, El goliador d'esti certame foi Roberto Oste, de Defensa y Justicia, con 24 tantos.El campeón de la 1991-92 foi Lanús, que depués de baxar na Primer A volvió rápido y l'otru ascensu foi para San Martín (T), que lu ganó a Almirante Brown, club que tuvo en Carlos Paulino Cardozo al goliador del certame, con 26 tantos.

El tornéu de 1992-93 Banfield y Colón xugaron un desempate en Córdoba. Depués de que'l Sabalero fora bien cimeru nos 120 minutos de xuegu, el club del sur bonaerense, dirixíu por Carlos Babington, festexó nos penaltis. Los de Jorge Ginarte pocu pudieron faer nel amenorgáu, que terminóse axudicando Gimnasia y Tiro (S), institución que llegara al Nacional nesa temporada.

Pa la temporada 1993-94 llegó la vez d'una sorpresa, yá que Gimnasia y Esgrima (J) foi campeón contra tolos pronósticos, el Llobu venía de xugar la temporada anterior nel Lliga Jujeña de Fútbol rexonal. L'otru ascensu foi para Talleres (C), que nel Clásicu cordobés ganólu a Instituto. El máximu goliador foi Dante Fernández, de Quilmes, con 29 tantos.

Na temporada 1994-95 Estudiantes de La Plata, dempués de 40 años, volvía al mundu del ascensu. Con munchos sobrevivientes del descensu y delles incorporaciones de gran nivel pa lo que yera la divisional, l'equipu comandado por Miguel Ángel Russo afaró na tabla coles sos 21 oponentes, más allá de dalgún trespié sorpresivu. L'otru xubíu foi Colón, que dempués de 14 años volvió al fútbol grande. El máximu anotador foi Alejandro Abaurre, del debutante Godoy Cruz, con 29 goles.

Tornéu Apertura y Tornéu Clausura (1995 - 1996) editar

Na siguiente temporada hubo una pequeña variante, dempués de casi una década. Siguiríen siendo 22 los integrantes de la divisional, pero agora xugaríase un Tornéu Apertura y un Tornéu Clausura, daqué que duraría solamente un añu. La temporada 1995-96 foi propiedá de Huracán Corrientes, que depués de tomar el llugar del desapaecíu Deportivu Mandiyú a mediaos de 1995 una y bones la Lliga Correntina de Fútbol pudo caltener la plaza, armó un bien bon equipu y con Humberto Zuccarelli como DT, venció a Talleres de Córdoba na gran final. L'otru ascensu foi para Unión. El goliador foi'l Pirata Adrián Czornomaz, de Los Andes, con 26 tantos.

Zona Interior y Zona Metropolitana (1996 - 2001) editar

Nuevu cambéu de formatu. Agora seríen 32 los equipos arreyaos nel certame, cola metá del interior y la otra metá del Gran Buenos Aires, cola esceición de rosarinos y juninenses que tienen afiliación direuta a l'Asociación del Fútbol Arxentino. Esti esquema duró hasta la 2000-01 inclusive, anque nos primeros años había cuatro zones y nes últimes trés temporaes amenorgar a una sola zona d'afiliaos direutos y una sola con afiliaos indireutos, cuntando con 16 participantes caúna d'elles.

En 1996-97 el campeón foi Argentinos Juniors, que al igual qu'Estudiantes de La Plata dos años antes, tuviera que vivir el descensu dempués de cuatro décades de permanencia ininterrumpida na Primer. Magar al Bichu costó-y afaese a la categoría, terminó imponiendo la so xerarquía y con Chiche Sosa como entrenador pudo salir campeón. Vía amenorgáu acompañar Gimnasia y Tiro (S), que por penaltis dexó a Talleres (C) ensin festexu per segundu añu al filo. El campeón tuvo al goliador, el honduranu Eduardo Bennett, con 23 tantos.

En 1997-98 hubo final ente cordobeses, na que Talleres (C) glayó campeón nada menos que ante Belgrano, nuna nueva edición del Clásicu cordobés. Sicasí, el Pirata festexó'l segundu ascensu, depués de superar al sorprendente Aldosivi nel duelu decisivu del amenorgáu. Hai de solliñar que con esi ascensu llográu con la B, el talentosu direutor téunicu uruguayu Luis Ernesto Sosa xubió per quinta vegada a Primer División en menos de diez años (Chaco For Ever en 1989, Belgrano en 1991, Estudiantes de La Plata en 1995, Huracán Corrientes en 1996 y nuevamente con Belgrano en 1998. El goliador foi Alejandro Huesito Glaría, de Banfield, con 30 goles.

El campeón de la temporada 1998-99 foi Instituto, que superó a Chacarita Juniors na final de la temporada, volviendo d'esa manera a la elite dempués de casi una década. Pero al igual que l'añu anterior, el derrotáu na final pudo quedase col amenorgáu: el Funebrero ganólu a Juventud Antoniana en San Martín, y llogró tornar a la Primer, categoría que nun xugaba dende 1986. El máximu artilleru foi nuevamente Adrián Czornomaz, d'Atlético Tucumán, con 26 tantos.

En 1999-00 foi la vez d'Huracán, que lu ganó a Quilmes, sicasí'l Cerveceru llegó a la final del amenorgáu, y esta vegada foi Los Andes, que volvió a la Primer tres 29 años d'ausencia. Amás, esta foi la temporada en que s'estrenaron les promociones, vía pola cual Almagro llogró baxar a Instituto, retornando asina a la máxima dempués de seis décades. El goliador xugó nel campeón y llamóse Gastón Cases, autor de 30 goles a lo llargo del tornéu.

La temporada 2000-01 coronó a Banfield como campeón, depués de superar nos dos finales a Quilmes. Nel amenorgáu, la final xugar Nueva Chicago y Instituto, el gran candidatu; magar ello, el Torito llogró l'ascensu. El goliador foi Miliki Jiménez, d'Instituto, con 23 tantos.

Tornéu Apertura y Tornéu Clausura (2001-2002 - 2006-2007) editar

Pal certame 2001-02 hubo un cambéu de formatu. Tres un discutiniu ente los que, per un sitiu, queríen terminar cola división ente equipos metropolitanos y los del restu del país, y los que s'oponíen con distintos argumentos, coles consabíes duldes dirigenciales,[2] que causaron que se fixeren cambeos sobre la marcha, los 25 equipos que quedaron apostaron un tornéu que s'estremó en dos fases, a semeyanza de lo qu'asocedía dende diba una década na Primer División. Dada la cantidá d'equipos participantes, determinóse que'l ganador de l'Apertura, que s'apostó mientres el segundu semestre de 2001, nuna ronda de toos contra toos, adquiriera'l derechu a xugar en Primer, considerándolo campeón añal. Asina foi como Olimpo, depués de xugar solamente 24 partíos y tres una zarrada llucha con Quilmes y San Martín (M), a los qu'aventayó por unu y dos puntos respeutivamente, xubió. Na segunda metá de la temporada estremaron los 24 clubes restantes en tres zones, los meyores fueron a un octogonal xunto colos cinco meyor allugaos na tabla xeneral, y ellí Arsenal venció a Gimnasia y Esgrima (CdU) na final, colo que llogró'l segundu ascensu.

Hubo un nuevu cambéu de formatu pal campeonatu 2002-03: los participantes amenorgar a 20, polo que los torneos Apertura y Clausura desenvolviéronse, respeutivamente, nuna ronda completa, estableciéndose reglamentariamente que, si un equipu ganaba dambos certámenes, llograría'l primer ascensu, o que dambos ganadores, si haber, apostaríen una eventual final pol mesmu. Col tiempu, AFA listó na so páxina web[3] a esos equipos como campeones de la correspondiente temporada. Asina foi como Atlético de Rafaela llegó per primer vegada a la máxima categoría, yá que consiguió dambos torneos. El segundu ascensu foi llográu por Quilmes, que superó a Argentinos Juniors na instancia decisiva.

La temporada 2003-04 foi la primera en rexistrar cuatro ascenso. El primeru llograr foi Instituto, vencedor d'Almagro na final, anque esti foi'l ganador del segundu ascensu ante Huracán (TA). Na promociones pudieron xubir esti últimu equipu y Argentinos Juniors.

El tornéu de 2004-05 consagró como'l meyor a Tiro Federal (R) que superó a Gimnasia y Esgrima (J), institución que calteniendo l'enclín de la temporada anterior, ganólu a Huracán la final pol segundu ascensu.

La temporada 2005-06 marcó la primer consagración d'un equipu mendocino: Godoy Cruz llogró'l primer ascensu al vencer na final de los ganadores de cada fase. El perdedor, Nueva Chicago, ganó-y la instancia pol segundu ascensu a Belgrano (C), el que depués ganó a Olimpo na promoción y tresformóse nel tercer xubíu de la temporada.

Na temporada 2006-07 nuevamente hubo cuatro ascenso. Olimpo, al igual qu'Atlético de Rafaela na edición 2002-03, quedar cola Apertura y la Clausura, consiguiendo'l primer ascensu de manera direuta. El ganador del segundu foi San Martín (SJ), ente que, nes promociones, Huracán venció a Godoy Cruz y Tigre a Nueva Chicago, y tamién xubieron.

A partir de la siguiente temporada, el formatu volvió camudar.

Torneos llargos (2007 - 2014) editar

Pa la 2007-08 decidióse un nuevu cambéu de formatu. Volver a un solu tornéu añal, como aquellos que se dexaren d'implementar na temporada 1994-95, solamente qu'agora yeren 20 y non 22 los participantes, polo que'l tornéu tuvo un total de 38 feches. Tamién se suprimió l'antiguu Tornéu amenorgáu: el subcampeón llograba'l segundu ascensu direutu, ente que los allugaos nel tercer y cuartu puestu, ganaben el derechu a xugar la promoción contra clubes de Primer División. El campeón foi San Martín (T). Al Santu Tucumano acompañar Godoy Cruz.

Na temporada 2008-09 Atlético Tucumán foi'l campeón y el subcampeón Chacarita Juniors. Xubieron dambos.

Nel tornéu 2009-10, el campeón y el subcampeón, Olimpo y Quilmes, xubieron en forma direuta, ente qu'All Boys, venciendo na promoción a Rosario Central, volvió a la Primer División.

Na temporada 2010-11 per tercer vegada na hestoria de la divisional hubo cuatro ascenso, coronando como campeón a Atlético de Rafaela y como subcampeón Unión, dambos equipos xubieron de manera direuta. Nes promociones trunfaron Belgrano y San Martín (SJ) sobre River Plate y Gimnasia y Esgrima La Plata, respeutivamente.

La temporada 2011-12 marcó'l regresu del campeón River Plate a la máxima categoría, secundáu por Quilmes, que foi subcampeón. Los dos equipos xubieron depués d'una temporada na B Nacional.

Pa la temporada 2012-13 esaniciáronse les promociones en toles categoríes y establecióse que xubieren los trés primeros equipos de la tabla de posiciones, los mesmos fueron: Rosario Central como campeón del certame, acompañáu por Gimnasia y Esgrima La Plata, subcampeón, y Olimpo nel tercer puestu.

Pa la temporada 2013-14 amplióse'l númberu d'equipos de 20 a 22, cantidá cola que se xugó per última vegada na temporada 1995-96, incorporando dos equipos provenientes de les categoríes inferiores, siendo dambos del Arxentín A. Per otra parte, los baxaos de primer División fueron Independiente, Unión (SF) y San Martín (SJ). Tuvo como campeón a Banfield, que'l so direutor téunicu Matías Almeyda, consiguió'l so segundu títulu na categoría. El subcampeonatu foi para Defensa y Justicia, club qu'amás cuntó con Juan Martín Lucero, goliador del tornéu con 24 tantos. Ente que el tercer y últimu ascensu foi para Independiente que, n'igualando'l tercer puestu con Huracán, ganó'l partíu de desempate. Esta temporada cuntó con cuatro descenso direutos.

Tornéu de transición (2014) editar

El 29 d'abril de 2014, por aciu un consensu, l'AFA aprobó la reestructuración de los campeonatos de toles categoríes del fútbol arxentino.[4] Los cambeos más importantes anicien nel aumentu de la cantidá d'equipos que van xugar na Primer División (van pasar de ser 20 a 30) y na modalidá de disputa de los campeonatos de toles categoríes, yá que dempués de 28 temporaes, per única vegada, va dexar d'utilizar el sistema de calendariu européu pa volver a los certámenes desenvueltos nun mesmu añu calendariu.

Pa ello, establecióse que nel segundu semestre de 2014 xugárase un Tornéu de Transición, nel que los ventidós equipos estremar en dos zones d'once, enfrentándose ente los equipos de cada unu de los grupos pol sistema de toos contra toos, a dos ruedes. El campeonatu dio diez ascenso direutos pa los cinco meyores allugaos de cada zona. Esos diez fueron reemplazaos por trés xubíos de la Primer B y siete del Tornéu Federal A. De la mesma, nun s'establecieron descensos.

Tornéu añal (2015) editar

En 2015 el tornéu pasó a apostase nel añu calendariu. Participaron los retornaos de la Primer B Chacarita, Los Andes y Villa Dálmine, y Guillermo Brown y Central Córdoba (SdE), provenientes del Tornéu Federal A. Debutaron Atlético Paraná, Gimnasia y Esgrima (M), Juventud Xunida (G), Sportivo Estudiantes (SL) y Unión (MdP), toos ellos xubíos del Federal A. Nun tornéu llargu, pol sistema de toos contra toos a doble ronda, xubieron el campeón Atlético Tucumán y Patronato, ganador del amenorgáu pol segundu ascensu.

Segundu tornéu de transición (2016) editar

En 2016 xugóse un tornéu a una sola rueda de toos contra toos, que constituyó una nueva transición, esta vegada col fin de volver afaer les competiciones del fútbol arxentino al calendariu del hemisferiu norte, pa faer coincidir los mercaos de pases. Desenvolvióse puramente nel primer semestre del añu, con formatu distintu del habitual, na que solo'l campeón xubió. Retornaron a la categoría los equipos baxaos de Primer División: Nueva Chicago y Cruceru del Norte; ente que volvieron Brown de Adrogué y Almagro, provenientes de la Primer B, y Talleres (C), al que s'amestó Juventud Xunida Universitariu, debutante absolutu na categoría, pol Federal A. Con anticipación de dos feches Talleres de Córdoba coronóse campeón nun tornéu qu'apoderó en casi la so totalidá y con una particularidá: foi'l primer campeón invictu en 30 años de primera B Nacional.

Torneos llargos (2016-17 d'equí p'arriba) editar

Na temporada 2016-17 volver a la modalidá de los torneos en dos ruedes pol sistema de toos contra toos, apostaos en dos años distintos, la primer parte nel segundu semestre del primeru y la segunda nel primeru del siguiente.

Amestáronse: el baxáu de la Primer División, Argentinos Juniors, y los xubíos de la tercer categoría, Flandria, pola Primer B, y San Martín (T), pol Tornéu Federal A.

Foi campeón l'acabante baxar, Argentinos Juniors, colo que llogró retornar tres una única temporada, con una destacada campaña na segunda rueda, na que solamente perdió contra Independiente Rivadavia na fecha 37, con 14 victories y 7 empates. Acompañar nel ascensu Chacarita Juniors, subcampeón, depués d'apostar 8 torneos nes categoríes d'ascensu.

Na temporada 2017-18 producióse un nuevu cambéu, dada la participación d'un altu númberu d'equipos, y el tornéu apostar nuna única rueda de toos contra toos. Per otra parte, en toles divisiones, se reimplantó el tornéu amenorgáu por eliminación pal segundu ascensu.

Los nuevos integrantes fueron los cuatro baxaos de la Primer División: Aldosivi, Atlético de Rafaela, Quilmes y Sarmiento (J), y los cuatro xubíos de la tercer categoría: Deportivo Morón y Deportivu Riestra, pola Primera B, y Agropecuariu y Mitre (SdE), pol Federal A; los trés últimos debutantes absolutos. Una particularidá foi que, n'ares d'amenorgar la cantidá de participantes, produciéronse seis descenso.

Nuevamente foi campeón un equipu que permaneció solo un añu na categoría, Aldosivi, de Mar del Plata, que volvió a Primer División pal ciclu 2018-19. Acompañar el ganador del tornéu amenorgáu, San Martín (T), que va retornar depués de 9 años.

Sistema de disputa editar

El tornéu tuvo distintos formatos a lo llargo de la so historia. Na temporada actual, los 25 equipos participantes xueguen toos contra toos a una sola rueda, totalizando 25 feches nes qu'apuesten 24 partíos cada unu.

Ascensos editar

Al rematar el certame van xubir a la Primer División el campeón del certame y el ganador d'un tornéu amenorgáu por eliminación direuta, que van xugar los equipos allugaos del segundu al novenu puestu de la tabla final de posiciones.

En casu de qu'igualen en puntos el primer puestu dos o más equipos, partiría/s de desempate, como lo establez el art. 111 del Reglamentu Xeneral de l'Asociación del Fútbol Arxentino.

Descensos editar

Los seis equipos que, al rematar el certame, tengan los peores permedios de puntos de les últimes cuatro temporaes, van baxar a la tercer categoría. Los direutamente afiliaos a la AFA a la Primer B, y los afiliaos indireutamente al Tornéu Federal A.

De la mesma, solo van xubir los respeutivos campeones y ganadores del segundu ascensu de los certámenes mentaos, ensin considerar la procedencia de los baxaos.

Ascensos y descensos editar

Baxaos de primer División editar

(Postreros puestos de la tabla de permedios del Campeonatu de primer División 2017-18).

Xubíos a Primer División editar

Xubíos dende la tercer categoría editar

Baxaos a la tercer categoría editar

Equipos participantes editar

Na temporada de 2017-18 participen los siguientes equipos:

Equipu Ciudá Primer
participación
Temporaes
totales
Última torna Temporaes
consecutives
dende postreru
torna
Torneos ganaos
na
categoría
Allugamientu en
la temporada 2016-17
Club Agropecuariu Arxentín Carlos Casares 2017-18   1 - 1 0 -
Club Atlético Aldosivi Mar del Plata 1996-97   15 2017-18   1 1 -
Club Atlético All Boys Buenos Aires 1993-94   15 2014   5 1 12.°
Club Almagro José Inxenieros 1996-97   14 2016   3 0 11.°
Asociación M. S. y D. Atlético de Rafaela Rafaela 1989-90   22 2017-18   1 3 -
Club Atlético Boca Unidos Corrientes 2009-10   10 - 10 0 20.°
Club Atlético Brown Adrogué 2013-14   4 2016   3 0 5.°
Club Deportivo Morón Morón 1990-91   11 2017-18   1 0 -
Club Deportivu Riestra Buenos Aires 2017-18   1 - 1 0 -
Club Ferro Carril Oeste Buenos Aires 2000-01   17 2003-04   16 0 9.°
Club Social y Deportivo Flandria Jáuregui 2016-17   2 - 2 0 15.°
Club Atlético Gimnasia y Esgrima San Salvador de Jujuy 1986-87   18 2009-10   10 1 18.°
Club Social y Atlético Guillermo Brown Puertu Madryn 2011-12   5 2015   4 0 3.°
Club Sportivo Independiente Rivadavia Mendoza 1999-00   15 2007-08   12 0 4.°
Instituto Atlético Central Córdoba Córdoba 1990-91   26 2006-07   13 2 6.°
Club Deportivo Juventud Xunida Gualeguaychú 2015   4 - 4 0 16.°
Club Atlético Los Andes Lomas de Zamora 1986-87   18 2015   4 0 13.°
Club Atlético Mitre Santiago del Estero 2017-18   1 - 1 0 -
Club Atlético Nueva Chicago Buenos Aires 1991-92   18 2016   3 0 10.°
Quilmes Atlético Club Quilmes 1987-88   20 2017-18   1 1 -
Club y Biblioteca Ramón Santamarina Tandil 2014   5 - 5 0 8.°
Club Atlético San Martín San Miguel de Tucumán 1989-90   17 2016-17   2 1 7.°
Club Atlético Sarmiento Junín 1993-94   7 2017-18   1 0 -
Club Sportivo Estudiantes San Luis 2015   4 - 4 0 17.°
Club Villa Dálmine Campana 1989-90   8 2015   4 0 21.°

Datos destacables editar

  • Solu dos d'estos clubes tuvieron nel debú de la Primera B Nacional na temporada 1986-87: Gimnasia y Esgrima (J) y Los Andes.
  • 6 son del interior de la provincia de Buenos Aires: Agropecuariu, Aldosivi, Flandria, Ramón Santamarina, Sarmiento y Villa Dálmine.
  • 5 pertenecen al Conurbano bonaerense: Almagro, Brown de Adrogué, Deportivo Morón, Los Andes y Quilmes.
  • 4 son de la ciudá de Buenos Aires: All Boys, Deportivu Riestra, Ferro Carril Oeste y Nueva Chicago.
  • Les otres provincies que tienen 1 representante caúna son: Chubut (Guillermo Brown); Córdoba (Instituto); Corrientes (Boca Unidos); Entre Ríos (Juventud Xunida); Jujuy (Gimnasia y Esgrima); Mendoza (Independiente Rivadavia); San Luis (Sportivo Estudiantes); Santa Fe (Atlético de Rafaela); Santiago del Estero (Mitre) y Tucumán (San Martín)
  • De los 25 equipos, 2 fueron campeones de la Primer División: Ferro Carril Oeste y Quilmes; y 12 nunca la xugaron: Agropecuariu, Boca Unidos, Brown (A), Deportivu Riestra, Guillermo Brown, Independiente Rivadavia, Juventud Xunida (G), Ramón Santamarina, Sportivo Estudiantes (SL), Flandria, Mitre (SdE) y Villa Dálmine.

Campeones editar

Campeonatu Nacional B editar

Temporada Campeón Subcampeón Terceru
1986-87 Deportivo Armenio (62) Banfield (54) Belgrano (54)
1987-88 Deportivu Mandiyú (58) Quilmes (54) Cipolletti (52)
1988-89 Chaco For Ever (54) Lanús (53) Unión (SF) (52)
1989-90 Huracán (60) Quilmes (53) Douglas Haig (51)
1990-91 Quilmes (54) Atlético Tucumán (52) Belgrano (52)
1991-92 Lanús (57) Almirante Brown (52) Colón (52)
1992-93 Banfield (56) Colón (56) Gimnasia y Tiro (S) (51)
1993-94 Gimnasia y Esgrima (J) (58) Quilmes (55) San Martín (T) (47)
1994-95 Estudiantes (LP) (65) Atlético de Rafaela (54) Colón (52)
1995-96 Huracán Corrientes[5] Talleres (C) Atlético Tucumán[6](68)

Campeonatu Primer B Nacional editar

Temporada Campeón Subcampeón Terceru Cuartu
1996-97 Argentinos Juniors (52) Talleres (C) (50) Godoy Cruz (48) Gimnasia y Tiro (S) (47)
1997-98 Talleres (C)[7] Belgrano Nun se definió Nun se definió
1998-99 Instituto[8] Chacarita Juniors Nun se definió Nun se definió
1999-00 Huracán[9] Quilmes Nun se definió Nun se definió
2000-01 Banfield[10] Quilmes Nun se definió Nun se definió


Campeonatu Primer B Nacional - Torneos Apertura y Clausura editar

Mientres esti periodu la AFA reconoz nos sos llistaos a un campeón por temporada.

Temporada Campeón Subcampeón Terceru
2001-02[11] Olimpo[12] (46) Quilmes (45) San Martín (Mza.) (44)
2002-03 Atlético de Rafaela[13] Argentinos Juniors[6](74) Quilmes[6](64)
2003-04 Instituto[14] Almagro Huracán de Tres Arroyos[6](62)
2004-05 Tiro Federal (R)[15] Gimnasia y Esgrima (J) Huracán[6](61)
2005-06 Godoy Cruz[16] Nueva Chicago Belgrano[6](62)
2006-07 Olimpo[13] San Martín (SJ)[6](69) Huracán[6](69)

Campeonatu Primer B Nacional editar

Temporada Campeón Subcampeón Terceru Cuartu
2007-08 San Martín (T) (66) Godoy Cruz (65) Unión (SF) (56) Belgrano (56)
2008-09 Atlético Tucumán (74) Chacarita Juniors (72) Atlético de Rafaela (62) Belgrano (62)
2009-10 Olimpo (71) Quilmes (64) Atlético de Rafaela (63) All Boys (63)
2010-11 Atlético de Rafaela (77) Unión (SF) (69) San Martín (SJ) (62) Belgrano (59)
2011-12 River Plate (73) Quilmes (72) Instituto (70) Rosario Central (69)
2012-13 Rosario Central (74) Ximnasia (LP) (73) Olimpo (66) Banfield (58)
2013-14 Banfield (78) Defensa y Justicia (75) Independiente (67) Huracán (67)
2014 Nun hubo |- bgcolor=#F5FAFF 2015 Atlético Tucumán (85) Patronato (82) Ferro Carril Oeste (67) Ramón Santamarina (66)
2016 Talleres (C) (49) Chacarita Juniors (43) Gimnasia y Esgrima (J) (38) Boca Unidos (38)
2016-17 Argentinos Juniors (88) Chacarita Juniors (77) Guillermo Brown (75) Independiente Rivadavia (67)
2017-18 Aldosivi (41) Almagro (41) San Martín (T) (39) Brown de Adrogué (37)

Estadístiques xenerales editar

Palmarés editar

Equipu Ganador Segundu |-bgcolor=#D0e7FF Atlético de Rafaela 2 (2002-03, 2010-11) 1 (1994-95)
Banfield 3 (1992-93, 2000-01, 2013-14) 1 (1986-87)
Olimpo 3 (2001-02,[17] 2006-07,[18] 2009-10) 0
Talleres (C) 2 (1997-98, 2016) 2 (1995-96, 1996-97)
Atlético Tucumán 2 (2008-09, 2015) 1 (1990-91)
Argentinos Juniors 2 (1996-97, 2016-17) 1 (2002-03)
Huracán 2 (1989-90, 1999-00) 0
Instituto 2 (1998-99, 2003-04[18]) 0
Quilmes 1 (1990-91) 8 (1987-88, 1989-90, 1993-94, 1999-00,
2000-01, 2001-02, 2009-10, 2011-12)
Gimnasia y Esgrima (J) 1 (1993-94) 1 (2004-05)
Godoy Cruz 1 (2005-06[18]) 1 (2007-08)
Lanús 1 (1991-92) 1 (1988-89)
Deportivo Armenio 1 (1986-87) 0
Deportivu Mandiyú 1 (1987-88) 0
Chaco For Ever 1 (1988-89) 0
Estudiantes (LP) 1 (1994-95) 0
Huracán Corrientes 1 (1995-96) 0
Tiro Federal (R) 1 (2004-05[18]) 0
San Martín (T) 1 (2007-08) 0
River Plate 1 (2011-12) 0
Rosario Central 1 (2012-13) 0
Aldosivi 1 (2017-18) 0
Chacarita Juniors 0 4 (1998-99, 2008-09, 2016, 2016-17)
Almagro 0 2 (2003-04, 2017-18)
Almirante Brown 0 1 (1991-92)
Colón 0 1 (1992-93)
Belgrano 0 1 (1997-98)
Arsenal 0 1 (2001-02)
Almagro 0 1 (2003-04)
Nueva Chicago 0 1 (2005-06)
Unión (SF) 0 1 (2010-11)
Ximnasia (LP) 0 1 (2012-13)
Defensa y Justicia 0 1 (2013-14)
Patronato 0 1 (2015)

Clasificación histórica editar

Tabla parcial qu'inclúi los primeros venti equipos:

Pos Club Pts. J G E P GF GC Dif. Desc. Pts.
1 Instituto 1235 874 338 289 247 1151 982 169 0
2 Atlético de Rafaela 1146 814 332 236 246 1153 978 175 3
3 Defensa y Justicia 1141 888 296 289 303 978 968 10 0
4 Quilmes 1072 740 312 250 178 1006 740 266 3
5 Atlético Tucumán 1019 794 303 240 251 1068 929 139 3
6 Belgrano 862 600 258 183 159 804 620 184 0
7 San Martín (SJ) 857 628 219 212 197 759 691 68 4
8 Chacarita Juniors 790 626 208 211 207 711 710 1 4
9 Unión (SF) 770 576 214 191 171 780 674 106 2
10 Douglas Haig 724 668 202 240 226 724 794 -70 2
11 Gimnasia y Esgrima (J) 716 566 193 171 202 607 674 -67 0
12 Huracán 713 492 222 131 139 704 526 178 0
13 Almirante Brown 704 648 208 217 223 705 762 -57 18
14 Godoy Cruz 703 471 191 122 158 699 637 62 0
15 San Martín (T) 703 572 204 176 192 697 683 14 0
16 Los Andes 693 598 183 204 211 751 806 -55 0
17 All Boys 650 440 152 128 160 521 581 -60 0
18 Aldosivi 648 502 171 138 193 587 651 -64 0
19 Ferro Carril Oeste 641 508 158 167 183 482 537 -55 0
20 Banfield 636 452 195 150 107 694 489 205 0

Temporaes na Primera B Nacional editar

Equipu !Temporaes
Instituto 27
Defensa y Justicia 24
Atlético de Rafaela 23
Atlético Tucumán 22
Quilmes 21
Chacarita Juniors, Douglas Haig, Gimnasia y Esgrima (J), Los Andes, Nueva Chicago 19
Ferro Carril Oeste, San Martín (SJ) 18
San Martín (T) 17
Almirante Brown, Independiente Rivadavia 16
Aldosivi, All Boys, Almagro, Belgrano, Unión (SF) 15
Godoy Cruz, Huracán 13
Banfield, Deportivo Morón, Olimpo, Tigre 12
Arsenal, Central Córdoba (R), Sportivo Italiano, Talleres (C) 11
Boca Unidos, Central Córdoba (SdE), Cipolletti, Colón 10
CAI, Juventud Antoniana, San Martín (M), Villa Dálmine 9
Chaco For Ever, El Porvenir, Platense, Sarmiento (J), Talleres (RE) 8
Gimnasia y Esgrima (CdU), Racing (C), Tiro Federal (R) 7
Almirante Brown (A), Atlanta, Deportivu Maipú, Gimnasia y Tiro (S), Guillermo Brown, Patronato, Ramón Santamarina, Temperley 6
Argentinos Juniors, Brown (A), Cruceru del Norte, Defensores de Belgrano, Huracán (TA), Laferrere, Lanús, San Miguel 5
Deportivu Merlo, Estudiantes (BA), Guaraní Antonio Franco, Juventud Xunida (G), Sportivo Estudiantes (SL), Villa Mitre 4
Atlético Paraná, Ben Hur, Deportivu Español, Huracán Corrientes, Rosario Central, Sportivo Belgrano 3
Agropecuariu, Deportivo Armenio, Deportivu Mandiyú, Ferro (GP), Flandria, Ximnasia (LP), Ximnasia (M), Ituzaingó, Mitre (SdE) 2
Atlético Concepción, Arxentín (R), Central Norte (S), Deportivu Riestra, Desamparados, Estación Quequén, Estudiantes (LP), General Paz Juniors, Independiente, Juventud Xunida Universitariu, River Plate, Unión (MdP), Unión (VK), Villa San Carlos 1
  • Actualizáu a la temporada 2018-19.

Movilidá interdivisional editar

Cola Primer División editar

Temporada !width=39%|Baxaos

de la Primer División

Xubíos de la Primera B Nacional
NB 1986-87 Huracán y Chacarita Juniors Banfield y Deportivo Armenio
NB 1987-88 Deportivu Italiano y Temperley Deportivu Mandiyú y San Martín (T)[19]
NB 1988-89 Banfield y Unión (SF) Chaco For Ever y Unión (SF)
NB 1989-90 Deportivo Armenio y San Martín (T) Huracán y Lanús
NB 1990-91 Instituto y Racing (C) Quilmes y Belgrano
NB 1991-92 Chaco For Ever y Lanús Lanús y San Martín (T)
NB 1992-93 Quilmes y Unión (SF) Banfield y Gimnasia y Tiro (S)
NB 1993-94 San Martín (T) y Talleres (C) Gimnasia y Esgrima (J) y Talleres (C)
NB 1994-95 Estudiantes (LP) y Gimnasia y Tiro (S) Estudiantes (LP) y Colón
NB 1995-96 Deportivu Mandiyú y Talleres (C) Huracán Corrientes[20] y Unión (SF)
BN 1996-97 Argentinos Juniors y Belgrano Argentinos Juniors y Gimnasia y Tiro (S)
BN 1997-98 Banfield y Huracán Corrientes Talleres (C) y Belgrano
BN 1998-99 Deportivu Español y Gimnasia y Tiro (S) Instituto y Chacarita Juniors
BN 1999-00 Huracán y Platense Huracán, Los Andes y Almagro
BN 2000-01 Ferro Carril Oeste, Gimnasia y Esgrima (J) y Instituto Banfield y Nueva Chicago
BN 2001-02 Almagro y Los Andes Olimpo y Arsenal
BN 2002-03 Argentinos Juniors y Belgrano Atlético de Rafaela y Quilmes
BN 2003-04 Unión (SF) y Huracán Instituto, Almagro, Huracán (TA) y Argentinos Juniors
BN 2004-05 Nueva Chicago, Chacarita Juniors, Atlético de Rafaela y Talleres (C) Tiro Federal y Gimnasia y Esgrima (J)
BN 2005-06 Huracán (TA) y Almagro Godoy Cruz, Nueva Chicago y Belgrano
BN 2006-07 Instituto, Tiro Federal (R) y Olimpo Olimpo, San Martín (SJ), Huracán y Tigre
BN 2007-08 Quilmes, Belgrano, Godoy Cruz y Nueva Chicago San Martín (T) y Godoy Cruz
BN 2008-09 San Martín (SJ) y Olimpo Atlético Tucumán y Chacarita Juniors
BN 2009-10 San Martín (T) y Gimnasia y Esgrima (J) Olimpo, Quilmes y All Boys
BN 2010-11 Chacarita Juniors, Atlético Tucumán y Rosario Central Atlético de Rafaela, Unión (SF), Belgrano y San Martín (SJ)
BN 2011-12 Quilmes, Huracán, Gimnasia y Esgrima (LP) y River Plate River Plate y Quilmes
BN 2012-13 Olimpo y Banfield Rosario Central, Gimnasia y Esgrima (LP) y Olimpo
BN 2013-14 Independiente, San Martín (SJ) y Unión (SF) Banfield, Defensa y Justicia y Independiente
BN 2014 Colón, All Boys y Argentinos Juniors Colón, San Martín (SJ), Argentinos Juniors, Nueva Chicago, Aldosivi, Unión, Cruceru del Norte, Temperley, Sarmiento y Huracán
BN 2015 Nun hubo Atlético Tucumán y Patronato
BN 2016 Cruceru del Norte y Nueva Chicago Talleres (C)
BN 2016-17 Argentinos Juniors Argentinos Juniors y Chacarita Juniors
BN 2017-18 Aldosivi, Quilmes, Atlético de Rafaela y Sarmiento (J) Aldosivi y San Martín (T)
BN 2018-19 Arsenal, Olimpo, Temperley y Chacarita Juniors

Cola tercer división editar

Cola Primera B Metropolitana editar
Temporada !width=39%|Xubíos

de la Primera B Metropolitana !width=39%|Baxaos de la Primera B Nacional

NB 1986-87 Banfield, Colón, Defensa y Justicia, Deportivo Armenio, Lanús, Los Andes y Tigre Nun hubo
NB 1987-88 Quilmes y Almirante Brown Nun hubo
NB 1988-89 Talleres (RE) Chacarita Juniors y Temperley
NB 1989-90 Villa Dálmine Los Andes y Deportivo Armenio
NB 1990-91 Deportivo Morón, Atlanta y Laferrere Tigre y Atlanta
NB 1991-92 Central Córdoba (R) y Nueva Chicago Nun hubo
NB 1992-93 Ituzaingó y Arsenal Villa Dálmine y Defensa y Justicia
NB 1993-94 All Boys y Sarmiento Ituzaingó y Sarmiento
NB 1994-95 Chacarita Juniors y Los Andes Talleres (RE), Sportivo Italiano y Laferrere
NB 1995-96 Atlanta y Tigre Tigre
BN 1996-97 Sportivo Italiano, Estudiantes (BA), Almagro, Sarmiento y Temperley Sarmiento y Temperley
BN 1997-98 Defensa y Justicia y San Miguel Almirante Brown y Sportivo Italiano
BN 1998-99 El Porvenir y Tigre Atlanta y Estudiantes (BA)
BN 1999-00 Arxentín (R) y Temperley Deportivu Español, Deportivo Morón, Arxentín (R) y Temperley
BN 2000-01 Estudiantes (BA) San Miguel, All Boys, Estudiantes (BA) y Ferro Carril Oeste
BN 2001-02 Defensores de Belgrano Tigre, Central Córdoba (R) y Platense
BN 2002-03 Deportivu Español Deportivu Español
BN 2003-04 Ferro Carril Oeste Los Andes
BN 2004-05 Sarmiento Defensores de Belgrano y Sarmiento
BN 2005-06 Tigre El Porvenir
BN 2006-07 Platense Nun hubo
BN 2007-08 Almirante Brown Almirante Brown y Nueva Chicago
BN 2008-09 All Boys y Los Andes Almagro y Los Andes
BN 2009-10 Sportivo Italiano y Deportivu Merlo Sportivo Italiano y Platense
BN 2010-11 Almirante Brown Nun hubo
BN 2011-12 Atlanta Atlanta y Chacarita Juniors
BN 2012-13 Sarmiento y Nueva Chicago Deportivu Merlo y Nueva Chicago
BN 2013-14 Villa San Carlos y Brown de Adrogué Almirante Brown, Brown de Adrogué y Villa San Carlos
BN 2014 Nueva Chicago y Temperley Nun hubo
BN 2015 Chacarita Juniors, Los Andes y Villa Dálmine Nun hubo
BN 2016 Brown de Adrogué y Almagro Nun hubo
BN 2016-17 Flandria Nun hubo
BN 2017-18 Deportivo Morón y Deportivu Riestra All Boys, Flandria y Deportivu Riestra
BN 2018-19 Platense y Defensores de Belgrano
Col Tornéu del Interior, Tornéu Arxentín A y Tornéu Federal A editar
Temporada !width=39%|Xubíos

del Tornéu del Interior Arxentín A - Federal A !width=39%|Baxaos de la Primera B Nacional

NB 1986-87 Atlético Concepción, Belgrano, Central Córdoba (SdE), Central Norte (S), Chaco For Ever, Cipolletti, Deportivu Maipú, Deportivu Mandiyú, Douglas Haig, Ferro (GP), Gimnasia y Esgrima (J), Guaraní Antonio Franco y Unión (VK) Unión (VK), Central Norte (S) y Atlético Concepción
NB 1987-88 Atlético Tucumán Guaraní Antonio Franco, Ferro (GP) y Gimnasia y Esgrima (J)
NB 1988-89 Estación Quequén Estación Quequén[19]
NB 1989-90 Olimpo y Atlético de Rafaela Olimpo
NB 1990-91 Nun hubo Cipolletti
NB 1991-92 San Martín (SJ) Deportivu Maipú, San Martín (SJ) y Central Córdoba (SdE)
NB 1992-93 Gimnasia y Tiro (S) Racing (C)
NB 1993-94 Gimnasia y Esgrima (J) Chaco For Ever
NB 1994-95 Godoy Cruz Nun hubo
NB 1995-96 San Martín (SJ) Nun hubo
BN 1996-97 Juventud Antoniana, Aldosivi, Chaco For Ever, Cipolletti, Gimnasia y Esgrima (CdU) y Olimpo Juventud Antoniana y Gimnasia y Esgrima (CdU)
BN 1997-98 Almirante Brown (A) y San Martín(M) Chaco For Ever
BN 1998-99 Juventud Antoniana y Gimnasia y Esgrima (CdU) Douglas Haig y Huracán Corrientes
BN 1999-00 Racing (C), Independiente Rivadavia y Villa Mitre Gimnasia y Tiro (S) y Aldosivi
BN 2000-01 General Paz Juniors San Martín (T), General Paz Juniors y Cipolletti
BN 2001-02 Huracán (TA) Villa Mitre, Racing (C), Independiente Rivadavia y Atlético Tucumán
BN 2002-03 CAI Almirante Brown (A)
BN 2003-04 Tiro Federal (R) Gimnasia y Esgrima (CdU)
BN 2004-05 Racing (C) Racing (C)
BN 2005-06 Ben Hur y Aldosivi Juventud Antoniana y San Martín (M)
BN 2006-07 Villa Mitre y San Martín (T) Villa Mitre y Huracán (TA)
BN 2007-08 Independiente Rivadavia Ben Hur
BN 2008-09 Atlético Tucumán Talleres (C)
BN 2009-10 Boca Unidos Nun hubo
BN 2010-11 Patronato Tiro Federal (R), CAI y San Martín (T).
BN 2011-12 Desamparados y Guillermo Brown Desamparados y Guillermo Brown
BN 2012-13 Douglas Haig y Cruceru del Norte Nun hubo
BN 2013-14 Talleres (C) y Sportivo Belgrano Talleres (C)
BN 2014 Ramón Santamarina y Guaraní Antonio Franco Nun hubo
BN 2015 Atlético Paraná, Central Córdoba (SdE), Gimnasia y Esgrima (M), Guillermo Brown, Juventud Xunida (G), Sportivo Estudiantes (SL) y Unión (MdP) Gimnasia y Esgrima (M), Guaraní Antonio Franco, Sportivo Belgrano y Unión (MdP)
BN 2016 Talleres (C) y Juventud Xunida Universitariu Juventud Xunida Universitariu
BN 2016-17 San Martin (T) Atlético Paraná, Douglas Haig, Cruceru del Norte y Central Córdoba (SdE)
BN 2017-18 Agropecuariu y Mitre (SdE) Sportivo Estudiantes (SL), Boca Unidos y Juventud Xunida (G)
BN 2018-19 Central Córdoba (SdE) y Gimnasia y Esgrima (M)

Goliadores editar

Per tornéu editar

Tornéu !Xugador Equipu !Goles
1986-87   José Raúl Iglesias Huracán 36
1987-88   Daniel Leani Quilmes 24
1988-89   Toribio Aquino Banfield 24
  Sergio Recchiutti Almirante Brown 24
1989-90   Juan Carlos Almada Defensa y Justicia 20
  Abel Blasón Quilmes 20
1990-91   Roberto Oste Defensa y Justicia 24
1991-92   Carlos Cardozo Almirante Brown 26
1992-93   Miguel Amaya Gimnasia y Tiro (S) 21
1993-94   Dante Fernández Quilmes 29
1994-95   Alejandro Abaurre Godoy Cruz 29
1995-96   Adrián Czornomaz Los Andes 26
1996-97   Eduardo Bennett Argentinos Juniors 23
1997-98   Alejandro Glaría Banfield 30
1998-99   Adrián Czornomaz Atlético Tucumán 26
1999-00   Gastón Cases Huracán 30
2000-01   Daniel Jiménez Instituto 23
2001-02   Diego Ceballos Gimnasia y Esgrima (CdU) 26
Apertura 2002   Diego Torres Quilmes 13
  Daniel Gonzalo Giménez Godoy Cruz 13
Clausura 2003   Matias Gigli Godoy Cruz 12
  Héctor Silva Gimnasia y Esgrima (CdU) 12
Apertura 2003   Julio Bevacqua CAI 13
Clausura 2004   Luis Tonelotto Almagro 12
Apertura 2004   Rubén Ramírez Tiro Federal (R) 12
Clausura 2005   Héctor Silva Talleres (C) 11
Apertura 2005   Daniel Bazán Vera Unión 15
Clausura 2006   Rubén Ferrer Defensa y Justicia 10
Apertura 2006   Ismael Blanco Olimpo 18
Clausura 2007   Ismael Blanco Olimpo 11
2007-08   Leandro Zárate Unión 21
2008-09   Luis Rodríguez Atlético Tucumán 20
2009-10   Leandro Armani Tiro Federal (R) 19
2010-11   César Carignano Atlético de Rafaela 21
2011-12   Gonzalo Castillejos Rosario Central 26
2012-13   Luis Rodríguez Atlético Tucumán 20
2013-14   Juan Martín Lucero Defensa y Justicia 24
2014   Ramón Ábila Huracán 9
  Nicolás Mazzola Instituto 9
2015   Fernando Zampedri Juventud Xunida (G) 25
2016   Germán Lesman All Boys 17
2016-17   Rodrigo Salinas Chacarita 30
2017-18   Jonathan Herrera Deportivu Riestra/Ferro Carril Oeste 13

Por equipu editar

Equipu !Goliadores
Defensa y Justicia 4
Quilmes
Atlético Tucumán 3
Godoy Cruz
Huracán
Almirante Brown 2
Banfield
Gimnasia y Esgrima (CdU)
Instituto
Olimpo
Tiro Federal (R)
Unión (SF)
All Boys 1
Almagro
Argentinos Juniors
Atlético de Rafaela
CAI
Chacarita Juniors
Deportivu Riestra
Ferro Carril Oeste
Gimnasia y Tiro (S)
Juventud Xunida (G)
Los Andes
Rosario Central
Talleres (C)

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

  1. Nel campeonatu 2001-02 ganó'l Tornéu Apertura, y foi proclamáu campeón añal. En 2006-07 foi'l ganador del primer ascensu y darréu llistáu como campeón
  2. «La B Nacional siguiría xugándose en dos zones».
  3. «Segunda División - Campeones».
  4. «AFA: aprobóse la creación del nuevu tornéu de 30 equipos». Archiváu dende l'orixinal, el 18 d'avientu de 2014.
  5. Ganó l'Apertura y vencio a Talleres, ganador de la Clausura, na final del campeonatu por un resultáu global de 6 a 3.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 6,7 Por tabla xeneral.
  7. Ganó-y la final del campeonatu a Belgrano por penaltis (4 a 3) tres un resultáu global de 2 a 2.
  8. Ganó-y la final del campeonatu a Chacarita Juniors por un resultáu global de 3 a 1.
  9. Ganó-y la final del campeonatu a Quilmes por un resultáu global de 2 a 1.
  10. Ganó-y la final del campeonatu a Quilmes por un resultáu global de 6 a 3.
  11. Al tornéu Apertura, considerar como'l campeonatu añal de la categoría, yá que la Clausura foi'l tornéu amenorgáu pol segundu ascensu.
  12. Campeón del tornéu Apertura.
  13. 13,0 13,1 Ganó l'Apertura y la Clausura.
  14. Ganó l'Apertura y venció a Almagro, ganador de la Clausura, na final del campeonatu por un resultáu global de 2 a 1
  15. Ganó l'Apertura y venció a Gimnasia y Esgrima (J), ganador de la Clausura, na final del campeonatu por un resultáu global de 2 a 1
  16. Ganó l'Apertura y venció a Nueva Chicago, ganador de la Clausura, na final del campeonatu por un resultáu global de 4 a 2
  17. Foi'l ganador de l'Apertura y consideráu como campeón
  18. 18,0 18,1 18,2 18,3 Reglamentariamente foi'l ganador de la final pol primer ascensu. Darréu foi llistáu como campeón
  19. 19,0 19,1 San Martín (T) ganó'l zonal Noroeste d'esa temporada lo que-y daba derechu a participar del Campeonatu Nacional B 1988-89; pero'l reglamentu habilitar a participar nel Dodecagonal 1987-88 pol segundu ascensu a Primer División, tornéu que tamién ganó y aportando asina a la primer categoría del Fútbol Arxentino ensin xugar el Nacional "B".
  20. Tomó'l llugar del baxáu Deportivu Mandiyú

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Primer B
Tornéu Rexonal
Primer B Nacional
1986 d'equí p'arriba
Socesor:
Nengunu

.