Primer República de Corea del Sur

La Primer República de Corea del Sur (hangul: 제1공화국, hanja: 第一共和國, romanización revisada: Jeil GonghwagukMcCune-Reischauer: Cheil Konghwaguk)? foi'l primer gobiernu independiente de Corea del Sur, dirixendo al país dende 1948 hasta 1960. Esti gobiernu asocedió al anterior gobierno militar estauxunidense, que gobernó dende 1945 hasta 1948. La Primer República foi establecida'l 15 d'agostu de 1948 con Syngman Rhee como'l so primer presidente. Al igual que los gobiernos que lu siguieron, el gobiernu reclamó la soberanía sobre tola península de Corea, anque namái tenía poder sobre l'área al sur del paralelu 38. La envestidura del gobiernu de Rhee siguó a les eleiciones del 10 de mayu de 1948. La primer constitución del país foi promulgada pola primera Asamblea Nacional, el 17 de xunetu del mesmu añu, que estableció un sistema presidencialista fuerte, nel que'l presidente yera escoyíu indireutamente pola Asamblea Nacional.

Gobiernu militar del Exércitu de los Estaos Xuníos en Corea
Gobiernu provisional de la República de Corea
Primer República de Corea del Sur
(de 15 agostu 1948 a 15 xunu 1960)
Segunda República de Corea del Sur
estáu desapaecíu
Himnu nacional Himnu Nacional de la República de Corea
Alministración
Capital Seúl
Forma de gobiernu presidencialismu
dictadura
Llingües oficiales coreanu
Xeografía
Coordenaes 37°35′13″N 126°58′37″E / 37.5869°N 126.9769°E / 37.5869; 126.9769
Superficie 99720 km²
Demografía
Población 25 012 000 hab. (1960)
Densidá 250,82 hab/km²
Economía
Moneda South Korean won (1945–1953) (en) Traducir, won surcoreanu y Hwan surcoreano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Política editar

 
Ceremonia d'inauguración del gobiernu de la República de Corea.

Rhee foi sofitáu nes eleiciones pol Partíu Democráticu Coreanu, pero al asumir el poder nun incluyó a nengún de los miembros del partíu nel so gabinete. En represalia, los miembros del partíu formaron el partíu d'oposición llamáu Partíu Democráticu Nacionalista, y empezaron a abogar por un sistema de gabinete, lo cual esaniciaría del poder al presidente. Esto llevó a reagrupar la faición de Rhee nel Partíu Nacionalista, que convirtióse depués nel Partíu Lliberal, y caltuvo la base del gobiernu de Rhee mientres la so alministración. La segunda eleición parllamentaria del país foi llevada a cabu'l 30 de mayu de 1950, que dio-y la mayoría d'escaños a los independientes.

El gobiernu nacionalista caltuvo munches de les práutiques del anterior gobiernu militar estauxunidense. Estes incluyeron, la represión total de l'actividá izquierdista, la dura aición militar en contra del llevantamientu en Jeju y la destrucción de los llevantamientos militares en Suncheon y Yeosu, que fueron provocaos col enfotu de navegar hasta Jeju y participar na revuelta.[1]

Guerra de Corea editar

El 25 de xunu de 1950, fuercies norcoreanas invadieron el país. Una coalición de 16 miembros dirixida por Estaos Xuníos tomó la primer aición coleutiva sol poder del Comandu de les Naciones Xuníes (UNC) en contra de l'aición militar de Corea del Norte. Les trémboles llinies de batalla provocaron un altu númberu de víctimes civiles y crearon una inmensa destrucción. Cola entrada de la República Popular China a favor de Corea del Norte en 1951, la llucha llegó a un puntu muertu cerca de la llinia orixinal de demarcación.

Les negociaciones pal armisticiu, empecipiaes en xunetu de 1951, finalmente concluyeron el 27 de xunetu de 1953 en Panmunjeom, agora l'actual Zona desmilitarizada. L'alcuerdu d'armisticiu resultante foi robláu pol exércitu de Corea del Norte, voluntarios de la República Popular China y el Comandu de les Naciones Xuníes (empobináu per Estaos Xuníos y sofitáu pola República de Corea). Hasta la fecha, nunca foi robláu un tratáu de paz. Dempués del armisticiu, el gobiernu de la República de Corea volvió a Seúl el 15 d'agostu de 1953.

Eventos de la posguerra editar

Dempués del armisticiu, Corea del Sur esperimentó un desorde políticu so los años de lideralgu autocráticu de Syngman Rhee, que terminó nuna revuelta estudiantil en 1960. A lo llargo del so gobiernu, Rhee buscó tomar midíes pa encimentar el so control nel gobiernu. Estes midíes empecipiaron en 1952 (pocu dempués de ser escoyíu por un segundu periodu), cuando'l gobiernu entá taba asitiáu en Busán por cuenta de la guerra que se llevó a cabu. En mayu d'esi añu, Rhee primió por aciu enmiendes constitucionales pa faer que la presidencia fuera un puestu escoyíu direutamente. Pa faer esto, declaró la llei marcial y encarceló a los miembros del parllamentu que pensó que podríen votar en contra d'él. Consecuentemente, Rhee foi electu per un ampliu marxe. Dempués, él ganó'l control del parllamentu nes eleiciones de 1954, y dende ende primió al traviés d'una enmienda pa eximirse de la llende d'ocho años qu'establecía'l periodu presidencial.

Primeramente, los planes de reeleición de Rhee na campaña de 1956 víense débiles. La desilusión pública en rellación al so intentu de gobernar mientres un tercer periodu taba creciendo, y el principal candidatu de la oposición, Shin Ik-hee, atraxo a un inmensu ensame de simpatizantes mientres la so campaña. Sicasí, la muerte repentina de Shin mientres la so campaña eleutoral, dexó-y a Rhee ganar la presidencia con facilidá. El contrincante de Rhee na campaña eleutoral, Cho Bong-an, del Partíu Progresista, foi acusáu d'espionaxe y depués foi executáu en 1959.

Los eventos de 1960, conocíos como la Revolución d'abril, desencadenar pola violenta represión d'una demostración estudiantil en Masan el 15 de marzu, día de les eleiciones presidenciales. Primeramente, éstes protestes fueron repelidas pola policía llocal, sicasí, les mesma españaron depués de que fora atopáu'l cuerpu d'un estudiante llexando nel puertu. Subsecuentes protestes non violentes arrobinar por Seúl y depués por tol país. Por cuenta de esto, Rhee resignó'l 26 d'abril d'esi mesmu añu.

Educación editar

Nesti periodu reparó un enorme crecedera na educación, inclusive mientres la Guerra de Corea. La Primer República reparó la completa implementación d'un sistema educativu que fuera esbozáu pol Conseyu pa la Educación coreana mientres el gobiermo militar. Esti sistema educativu foi formáu a partir del ideal del Hongik Ingan, la persona que ye un beneficiu pa los demás, y buscó preparar a los estudiantes por que pudieren participar nuna sociedá democrática. Dalgunos sostienen qu'esta educación democrática fomentó les protestes estudiantiles que depunxeron el gobiernu autoritariu de Rhee en 1960.[2]

La primer Llei d'Educación cobró vixencia'l 31 d'avientu de 1949.[3] L'aspeutu más importante d'esta llei foi la introducción de la educación obligatoria universal nel nivel de primaria. Esti requerimientu llevó a fomentar la construcción d'escueles, lo que, a la fin de la Primer República, la inscripción nes escueles primaries llegó al 95%. Amás, el sistema d'educación de doble escalera utilizáu pol gobiernu de la ocupación xaponesa foi reemplazáu por un sistema d'una sola escalera, con 6 años d'educación primaria, 3 años d'educación media, 3 años d'educación secundaria y 4 años d'educación universitaria.

Tamién nesti periodu adoptó'l primer currículu nacional de Corea del Sur.

Referencies editar

  1. Cumings, 1997, p. 221.
  2. Yang , 1999, p. 756.
  3. Yang , 1999, p. 755.

Referencies editar

  • Cumings, Bruce (1997). Korea's place in the sun. New York: W.W. Norton. ISBN 0-393-31681-5.
  • Yang, Sung Chul (1999). The North and South Korean political systems: A comparative analysis (rev. ed.). Seoul: Hollym. ISBN 1-56591-105-9.