La Princesa Zelda (ゼルダ Zeruda) personaxe ficticiu de la saga de videoxuegos The Legend of Zelda, de la compañía Nintendo. Ye una nueva, perteneciente a la ficticia raza hyliana. Ye la princesa del reinu de Hyrule y, desque se cumple la lleenda en The Legend of Zelda: Ocarina of Time y la Trifuerza estrémase, la posesora del fragmentu de la Sabiduría. Ye la encarnación mortal de la diosa Hylia.

Zelda
Personaxe de The Legend of Zelda
Universu universu de The Legend of Zelda
Creador/a/es Shigeru Miyamoto
Información
Raza Hyliano
Sexu Muyer
Edá Ente 7 y 22
Ocupación Princesa
Familiares El Rei de Hyrule (padre)
La Reina de Hyrule (madre) (finada)
Residencia El Rei de Hyrule (padre)
La Reina de Hyrule (madre) (finada)
Nacionalidá Hyliana
[editar datos en Wikidata]

Al igual que Link, la princesa Zelda non siempres ye'l mesmu personaxe en tolos xuegos. Esto debe a que foi maldita pol Heraldu de la Muerte, el rei de los Demonios, a morrer y reencarnarse ensin fuelgu mientres tola eternidá pa enfrentase al mal.

Nos xuegos más antiguos y de mayor simplicidá argumental, Zelda yera la princesa secuestrada pol villanu, xeneralmente Ganon, a la que Link, l'héroe, tenía de rescatar. Sicasí, el so rol dientro de la saga camudó enforma a lo llargo de los años, confiriéndose-y mayor complexidá y fondura. Asina, en xuegos como The Legend of Zelda: The Wind Waker, el so papel nun se llinda a ser una moza n'apuros, sinón que collabora direutamente con Link nel combate final disparando Fleches de Lluz col so arcu y participa viviegamente na hestoria, aportando a ella la que salva al protagonista en delles ocasiones. La so función nos xuegos, pos, foi aumentando n'importancia, alloñar de los tópicos y estereotipos qu'esisten alredor d'esti tipu de personaxes.

D'alcuerdu a Shigeru Miyamoto, el creador, el nome del personaxe provién de Zelda Sayre Fitzgerald, la prometida y de la mesma heroína del escritor F. Scott Fitzgerald.[1]

Apaiciones na saga The Legend of Zelda editar

De manera similar a Link, Zelda tuvo múltiples encarnaciones al traviés de la serie. Xeneralmente tien una edá cercana a la del héroe. De cutiu ye una neña, pero apaeció como moza adulta en trés causes: en Ocarina of Time (nes partes del xuegu que se desenvuelven nel futuru), en The Adventure of Link y en Twilight Princess.

Zelda siempres apaez como una señorita formosa, delgada y de pelo de color claru roxu o cafe escuru (dependiendo de la reencarnación). Suel llevar vistíos de seda fino blancos, rosados o lavandas, de cutiu col emblema de la familia real de Hyrule bordáu. Suel utilizar tamién accesorios como bilortos y brazaletes.

Acomuñada davezu a la diosa Nayru y a la Trifuerza de la Sabiduría, Zelda suel amosase como una moza sensata y juiciosa. Por cuenta de que ye la encarnación d'una diosa, tien dellos poderes máxicos innatos, tales como la telepatía o les premoniciones. A la so máxima capacidá, Zelda puede invocar poderosos conxuros y crear o desfaer barreres y sellos.

En dellos títulos como The Legend of Zelda: Ocarina of Time y The Legend of Zelda: The Wind Waker, la so identidá ta oculta hasta que la hestoria avanza.

Un costume de los diseñadores de The Legend of Zelda ye que la primer vegada qu'apaez el personaxe nun xuegu, facer tando de llombu, pa darréu xirase a cámara lenta escontra'l xugador.

La pieza musical representativa de la princesa Zelda ye la Nana de Zelda (Zelda's Lullaby), compuesta por Koji Kondo y que suena davezu cuando entra n'escena. tres la muerte de la so madre.quien foi una la reina Hyrule muerre d'un ataque al corazon cuando zelda yera mozu quedando a zelda col so padre'l rei de Hyrule viudu cola so fía zelda

The Legend of Zelda editar

Ye'l primer videoxuegu de la serie, llanzáu na consola NES en febreru de 1986 en Xapón y en xunu del mesmu añu n'América. La hestoria cunta que la princesa Zelda ye secuestrada pol malváu Ganon, que la oculta nel so xoril nel Monte de la Muerte. Primero que la secuestraren, rompió la Trifuerza de la Sabiduría n'ocho pedazos y esvalixar a delles zones de Hyrule pa evitar que'l malváu facer con elles. La neñera de Zelda, llamada Impa, sale en busca de daquién que pueda ayudar a la princesa, tal que cunten les lleendes. Nel camín atopa a un rapazu llamáu Link que decide aceptar la misión y empieza la busca de la Trifuerza pa rescatar a la princesa. Esti xuegu surdió de la idea de Shigeru Miyamoto sobre'l so niñez, nes qu'él suañaba con que viaxaba a otros mundos destruyendo bisarmes. Gracies a esto dio l'estilu d'aventures nos videoxuegos nos que'l xugador tomaba un papel importante nun desenllaz y un final, aportando a según munchu xugadores el meyor xuegu de la hestoria [1].

Zelda II: The Adventure of Link editar

Una antigua princesa llamada Zelda ye víctima d'un conxuru llanzáu por un malváu bruxu que trabayaba pal so hermanu'l príncipe y que la fai cayer nun suañu eternu. El príncipe ordena que, na so memoria, toles primoxénites de la Familia Real de Hyrule fueren llamaes Zelda en memoria del eventu. Nesti xuegu pa la consola NES, un nuevu héroe llamáu Link tien d'espertala a la princesa durmiente del so letargo y evitar que Ganon vuelva a la vida.

The Legend of Zelda: A Link to the Past editar

Nesta entrega de la serie, un malváu bruxu llamáu Aghanim, controláu por Ganon, asesinó al rei Hyrule. Link y el so tíu, pertenecientes a una familia que s'encarga de protexer a la familia real, van al castiellu pa intentar salvar a la fía del rei, Zelda. Link llogra escapar con ella, pero'l so tíu ye gravemente mancáu nel intentu. Con esti puntu de partida, el mozu empieza una aventura onde se-y encamienta'l llabor de superar la prueba de los trés dioses: Din, Nayru y Farore. Zelda esconder nun templu, pero finalmente ye secuestrada pol villanu, xunto con otros seis doncelles. Los siete mochaches prindaes son les descendientes de los siete sabios de Hyrule que'l bruxu quier utilizar pa devolver a Ganon a la vida. El nuevu héroe tien de rescatar a Zelda y a les otres seis doncelles pa evitar que'l mal apoderar del mundu.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time editar

Esta entrega de la serie llanzada para Nintendo 64 desenvolver en dos periodos de tiempu distintos, dixebraos ente sigo por siete años. Coles mesmes, nél apaecen dos versiones de la mesma princesa Zelda: una qu'entá ye una neña y otra yá adulta. Nesti xuegu, la moza tien una serie de velees que la faen resabiar de Ganondorf, un gerudo que xura llealtá al so padre'l rei. Nos sos suaños ve a un mozu que, cola Espada Maestra, llogra lliberar a Hyrule de l'amenaza d'esi home y guía a Link por que consiga les Piedres Espirituales necesaries pa llograla. Sicasí, el villanu adelantrar a los sos planes y, mientres Link cai nun suañu de siete años, él posa les sos manes sobre la Trifuerza, cumpliendo la lleenda y quedándose namái col fragmentu del poder,La primer vegada que Link ve a la princesa Zelda neña ye dempués de terminar el cuartón del Gran Arbol Deku,Ella amuésase bien duce y cúnta-y el so suaños profeticos a Link,Al axuntar Link les 3 piedres espirituales va ver a la princesa Zelda,pero antes d'entrar a la ciudadela Hyrule,ve a la princesa fuxendo de Ganondorf xunto a la so neñera Impa nun caballu blancu.Adopta la identidá d'un mozu sheikah llamáu Sheik pa pasar desapercibida nun mundu agora gobernáu por Ganon. Amarutada como Sheik, va ayudar a Link mientres la so aventura, enseñándo-y cantares antiguos que l'héroe va precisar tocar cola so ocarina pa poder cumplir la so misión. Zelda, amás, ye quien-y apurre a Link l'ayalga de la Familia Real: la Ocarina del Tiempu, un instrumentu musical con poderes místicos col que, a la fin del xuegu, Link ye capaz de tornar a la so dómina orixinal pa recuperar el tiempu perdíu.

The Legend of Zelda: Majora's Mask editar

Esti xuegu ta allugáu cronológicamente meses dempués de The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Nél narra l'aventura de Link na tierra de Términa en colándose de Hyrule en busca de la so fada Navi. Zelda tan solo apaez nuna curtia escena por aciu analepsis na que se repara cómo se despide del héroe al partir de viaxe, apurriéndo-y la Ocarina del Tiempu y enseñándo-y la Cantar del Tiempu.

The Legend of Zelda: The Wind Waker editar

Nesti xuegu llanzáu pa la consola Nintendo GameCube y rellanzáu para Wii U , Link atopar con una nueva capitana pirata llamada Tetra qu'acepta ayudar a rescatar a la so hermana, secuestrada por un páxaru xigante. Esta rapaza resulta ser la postrera descendiente de la Familia Real del antiguu reinu de Hyrule y la portadora de la Trifuerza de la Sabiduría. Al nun nacer nel senu de la Familia Real, nun recibió'l nome de Zelda. Sicasí, a partir de determináu momentu, llega a vistir coles sos ropes y munchos personaxes (como l'espíritu del rei o'l villanu Ganondorf llamar por esi nome.


The Legend of Zelda: Link's Awakening editar

Mientres saleaba metanes una nube'l barcu de Link naufraga y llega a una estraña islla que resulta ser productu de los suaños d'un pexe xigante que Link tien d'espertar... Nesti xuegu Zelda nun apaez direutamente, solo méntase que Marin, la moza qu'atopó a Link dempués de naufragar, tien un gran asemeyáu físicu con ella.

The Legend of Zelda: Oracle of Ages y The Legend of Zelda: Oracle of Seasons editar

Pareya de xuegos pa Game Boy Color. En Oracle of Ages (Oráculu del Tiempu), Link va tener que viaxar al traviés del tiempu pa poder salvar la tierra de Labrynna. En Oracle of Seasons (Oráculu de les Estaciones), Link llega a Holodrum, onde les estaciones desordenáronse, y va embarcase nuna misión na que, col poder un místicu oráculu, va faer que tou vuelva a la normalidá. En dambes, al acabar una partida coneutada (acabando un xuegu y usando la contraseña nel otru) Zelda apaez a la fin. La princesa ye secuestrada por Koume y Kotake pa ser ufiertada como sacrificiu pa la resurrección de Ganon. Sicasí'l plan de les bruxes falla y terminen siendo elles quien se sacrifiquen. Depués de vencer a Ganon, Link y Zelda tornen sanos y salvos cola ayuda del Árbol Maku.

The Legend of Zelda: The Minish Cap editar

Equí Zelda amuésase como una princesa amiga de la infancia de Link, el nietu d'un ferreru. Al empiezu del xuegu ella va busca-y a la so casa por que lu acompañe a unes fiestes celebraes nel Castiellu de Hyrule. Mientres l'intre de les fiestes, Vaati, un malinu espíritu que busca'l poder llexendario de Hyrule, atáca-yos. Zelda acaba convertida nuna estatua de piedra. Nel intre de la hestoria, Vaati afaya que'l poder que quería atopábase dientro de la princesa Zelda, polo qu'empecipia un ritual p'arrampuña-y lo y convertise nel ser más poderosu del mundu. Usando'l gorru Minish de los deseos, Zelda pide un deséu col so corazón pa faer que tou torne a la normalidá.

The Legend of Zelda: Twilight Princess editar

Nesta entrega, la princesa vese forzada a abandonar el tronu por mieu a que Zant, el tiranu de les solombres proveniente del Tapecer (una dimensión paralela a la que s'unviaben a los delicuentes de Hyrule a pasar la eternidá), acabara cola so xente. Zarrada a lo cimero d'una torre, ye la única hyliana amás de Link que ye consciente de lo qu'asocede nel reinu. el so diseñu a camudáu un pocu teniendo'l pelo llargu de color café escuru, un vistíu moráu con una falda blanca,y teniendo botes negres con pantalones,guantes blancos llongures y la so corona siendo dorada con una brisma azul.Midna, princesa del Tapecer, afaya a Link encadenáu con forma llobu, y ayúda-y escapar de los cuartones pa llevalo ante Zelda, que mira impotente pela ventana l'escuru paisaxe del Tapecer sobre la ciudadela. Mientres l'intre de la hestoria, Ganondorf toma'l control del cuerpu de la princesa pa lluchar contra Link. Evitando atacala direutamente, utiliza la maxa de Ganondorf pa debilitalo y obliga-y a abandonar el cuerpu de Zelda. Tres otra batalla ente Link, Midna y Ganondorf, Zelda recupera'l control del so cuerpu. Al llombu de Epona, la princesa llanza fleches de lluz p'amoriar a Ganondorf, consiguiendo asina que l'héroe baltar.

Ganáu finalmente'l villanu, Midna recupera la so forma orixinal. Link y Zelda acompañar al Desiertu Gerudo, llugar nel que s'atopa l'Espeyu del Tapecer, l'únicu venceyu ente Hyrule y el Reinu del Tapecer. Tres una murnia despidida, Midna destrúi l'espeyu por que dambos mundos nunca vuelvan atopase.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass editar

El xuegu ye una secuela direuta de "Wind Waker", na que volveremos ver a Link como un neñu y vamos poder navegar de nuevu en barcu, derromper los mares y buscar ayalgues.

Nesta entrega de la serie pa la consola Nintendo DS, Link, Tetra y la so banda de pirates salen en busca de nueves tierres nes que refundar el reinu de Hyrule. Al pasar por una trupa borrina atopen un barcu pantasma del cual cúntase que tien una gran maldición. Tetra disponer a esploralo, pero perder nel barcu. Con esti puntu de partida, Link va tener qu'afayar qué asocedió con Tetra.

Nesti xuegu Tetra reivindica de cutio que'l so nome nun ye Zelda (a pesar de ser la so descendiente direuta) y dexa claro que nun-y gusta que la llamen asina.

The Legend of Zelda: Spirit Tracks editar

El 6 de payares de 2009 Nintendo reveló un nuevu xuegu de la serie pa Nintendo DS nel que la Princesa Zelda, en forma espectral, ayuda direutamente a Link mientres tola so aventura. Nesti xuegu, la princesa ye víctima d'una combalechadura entamada pol ministru del reinu, Makivelo, que dixebra la so alma del so cuerpu pa resucitar a Mallard, un demoniu de l'antigüedá. Link y l'alma de Zelda tendrán de recuperar el cuerpu de la princesa pa evitar que'l villanu cumpla los sos planes.


The Legend of Zelda: Skyward Sword editar

Nesti xuegu llanzáu pa la consola Wii, Zelda nun ye una princesa, sinón una amiga de la infancia de Link. Dambos viven en Altárea, una gran islla que llexa nel cielu percima d'un inmensu mar de nubes. Nesti llugar esiste la lleenda de que, so les nubes, esiste un mundu nel qu'una diosa llamada Hylia combatió al rei de los demonios munchos años tras. Mientres l'intre de la hestoria, Zelda cai a les tierres qu'hai so les nubes y afaya, con ayuda d'Impa, qu'ella ye la encarnación mortal de la diosa, qu'arrenunció a la so condición divina pa poder utilizar la Trifuerza contra'l mal. La moza entós repara que'l rei de los demonios, l'Heraldu de la Muerte, ta a puntu lliberar, polo que decide viaxar al pasáu y quedase nel Templu del Presidiu mientres miles d'años dientro d'una gran piedra d'ámbare pa reforzar el sellu que prinda al malinu hasta la llegada del héroe, que baxó dende Altárea na so busca. Esta Zelda, a la fin del xuegu, decide quedase nes tierres so les nubes. Va Ser quien consolide la Familia Real de lo que darréu se llamaría Hyrule.

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds editar

Nesti xuegu llanzáu pa la consola Nintendo 3DS, la princesa Zelda ayuda a Link a evitar qu'un reinu d'una versión paralela a Hyrule llamáu Lorule, robe la Trifuerza. La princesa ye prindada nun cuadru por Yuga, el conseyeru de la princesa Hilda de Lorule que quier llograr los triángulos doraos pa devolve-y al so reinu la rellumanza perdida cuando los sos ancestros destruyeron la so propia Trifuerza pa evitar la guerra. A la fin de xuegu, Zelda toca la Trifuerza completa xunto con Link y desea que la Trifuerza de la dimensión de Lorule nunca fuera destruyida, consiguiendo, asina, qu'en dambes dimensiones vuelva reinar la paz.

Apaiciones n'otres sagues editar

Saga Super Smash Bros editar

La princesa Zelda tamién ye un personaxe seleccionable na serie de videoxuegos Super Smash Bros. de Nintendo. El so diseñu foi camudando, pasando del modelu d'Ocarina of Time al de Twilight Princess, dependiendo de la entrega de la serie ya inclúi la posibilidá de tresformase en Sheik. A pesar de qu'esti personaxe nun apaeció en Twilight Princess, utilízase un modelu diseñáu coles carauterístiques artístiques propies d'esi xuegu.

Les sos habilidaes vienen de la so maxa y de la maxa que dean les Grandes Faes a Link n'Ocarina of Time: Fueu de Din, Vientu de Farore y Amor de Nayru. El so Smash Final ye la Flecha de Lluz, que puede usar inclusive siendo Sheik.

En Super Smash Bros. pa Nintendo 3DS y Wii U , Zelda y Sheik pasen a ser personaxes independientes, y Zelda gana como ataque adicional l'habilidá d'invocar a un Espectru como los vistos en Phantom Hourglass y Spirit Tracks.

Hyrule Warriors editar

La princesa Zelda ye unu de los personaxes jugables nel spin-off Hyrule Warriors desenvueltu por Koei y publicáu por Nintendo. Nesti xuegu'l so diseñu ye totalmente distintu a otres encarnaciones, pos utiliza una armadura de combate pa encabezar a les sos tropes na guerra. Los sos ataques combinen esgrima con maxa, moviéndose como si danciara. Cuenta con trés armes seleccionables: un florete, la Batuta de los Vientos y el Cetru del Dominiu Zora.

Xuegos non canónicos de Phillips CD-i editar

Dos de los trés videoxuegos non canónicos que Philips llanzó pal so formatu CD-i, son protagonizaos pola princesa Zelda[2]. Los sos títulos son Zelda's Adventure y Link: The Faces of Evil.

Referencies editar

Ver tamién editar