La privacidá[1] puede ser definida como l'ámbitu de la vida personal d'un individuu, quien se desenvuelve nun espaciu reserváu, que tien de caltenese confidencial. Tamién s'aplica a la cualidá de priváu.

Privacidá
Derechos civiles y políticos, Derechos y secretismo (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Como'l términu inglés privacy deriva del llatín privatus (privacidá), munchos critiquen la incorporación recién del vocablu a la llingua española; por ello ye refugáu y señaláu como un anglicismu, alegando que'l términu correutu ye intimidá. Sicasí, ye aceptáu por otros como un préstamu llingüísticu válidu.

El desenvolvimientu de la sociedá de la información y l'espansión de la informática y de les telecomunicaciones plantega nueves amenaces pa la privacidá qu'han de ser encaraes dende diversos puntos de vista: social, cultural, llegal, teunolóxicu, etc.

La privacidá consiste nun entendimientu coleutivu sobre les barreres y llimitaciones d'una situación dada y el conocer la manera nel qu'operar dientro d'elles.[2]

Declaraciones Universales editar

L'Artículu 12 de la Declaración Universal de los Derechos Humanos adoptada pola Asamblea Xeneral de Naciones Xuníes establez que'l derechu a la vida privada ye un derechu humanu:

Naide va ser oxetu d'inxerencies arbitraries na so vida privada, la so familia, la so casa o la so correspondencia, nin d'ataques a la so honra o a la so reputación. Toa persona tien derechu a la proteición de la llei contra tales inxerencies o ataques.

L'Artículu 17 del Pactu Internacional de Derechos Civiles y Políticos, adoptáu pola Asamblea Xeneral de Naciones Xuníes, consagra al respeutu, lo siguiente:

1. Naide va ser oxetu d'inxerencies arbitraries o illegales na so vida privada,o llugar físicu , la so familia, la so casa o la so correspondencia, nin d'ataques illegales al so honra y reputación.
2. Toa persona tien derechu a la proteición de la llei contra eses inxerencies o esos ataques.

Llexislación europea editar

La Direutiva Europea 95/46 CE de 24 d'ochobre del Parllamentu Européu y del Conseyu relativa a la proteición de les persones físiques no que respecta al tratamientu de datos personales y a la llibre circulación d'estos datos.[3] La Unión Europea (XE) promulgó'l Reglamentu Xeneral de Proteición de Datos (RGPD), que encuádrase na reforma normativa realizada coles mires de garantizar unos estándares de proteición de datos elevaos y afechos a la realidá dixital del mundu actual. Esti Reglamentu, que deroga la Direutiva 95/46/CE, foi aprobáu pol Parllamentu Européu n'abril de 2016 y entró a valir 20 díes dempués de la so publicación nel Diariu Oficial de la Unión Europea, el 4 de mayu de 2016. El so ámbitu d'aplicación estender a tolos países miembros de la Unión Europea y va aplicase direutamente en toos ellos a partir del 25 de mayu de 2018.

Llexislación nacional nos países europeos editar

España

El Art. 18 de la Constitución española de 1978 establez:

1. Garantízase'l derechu al honor, a la intimidá personal y familiar y a la mesma imaxe.

2. La casa ye inviolable. Nenguna entrada o rexistru va poder faese nel ensin consentimientu del titular o resolución xudicial, salvu en casu de flagrante delitu.

3. Garantízase'l secretu de les comunicaciones y, cuantimás, de les postales, telegráfiques y telefóniques, salvo resolución xudicial.

4. La Llei va llindar l'usu de la informática pa garantizar l'honor y l'intimidá personal y familiar de los ciudadanos y el plenu exerciciu de los sos derechos.

Llexislación nacional nos países americanos editar

Llexislación arxentina

L'Artículu 18 de la Constitución de la Nación Arxentina establez:

La casa ye inviolable, como tamién la correspondencia epistolar y los papeles privaos; y una llei va determinar en qué casos y con qué xustificativos va poder dar# en la so allanadura y ocupación.

Ente que l'Artículu 19 de la mesma diz:

Les aiciones privaes de los homes que de nenguna manera ofiendan al orde y a la moral pública, nin perxudiquen a un terceru, tán solo acutaes a Dios, y exentes de l'autoridá de los maxistraos.

Normativa Rexonal

L'Artículu 11 de la "Convención Americana sobre Derechos Humanos o Pactu de San José de Costa Rica", establez que:

"Proteición de la honra y dignidá."

1. Toa persona tien derechu al respetu de la so honra y a la reconocencia de la so dignidá.

2. Naide puede ser oxetu d'inxerencies arbitraries o abusives na so vida privada, na de la so familia, na so casa o na so correspondencia, nin d'ataques illegales a la so honra o reputación.

3. Toa persona tien derechu a la proteición de la llei contra eses inxerencies o esos ataques.

Xurisprudencia:

Xurisprudencia Europea

El Tribunal Européu de Derechos Humanos (TEDH) determinó que: "El conceutu de vida privada algama a la integridá físico y moral d'una persona, y en consecuencia inclúi la so vida sexual." [European Court of Human Rights, case of X and Y versus The Netherlands, Judgment of 26.03.1985, Series A, n. 91, páxs. 11-14, esp. párrs. 7-8, 22-23, 26-27 y 30.][ensin referencies]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: privacidá
  2. > {{ |títulu= Privacy and Publicity in the Context of Big Data |date= 2010 |Autor=Danah Boyd}}
  3. Direutiva Europea 95/46 CE de 24 d'Ochobre del Parllamentu Européu y del Conseyu

Enllaces esternos editar