La propedéutica (del griegu πρó [pro], que significa ‘antes', y παιδευτικóς [paideutikós], ‘referente a la enseñanza', onde παιδóς [paidós] significa ‘neñu') ye'l conxuntu de saberes necesarios pa preparar l'estudiu d'una materia, ciencia o disciplina. Ye la etapa previa a la metodoloxía (conocencia de los procedimientos y téuniques necesarios pa investigar nun área científica). Na mayoría de les instituciones educatives, los estudios de posgráu (maestría y doctoráu) inclúin un cursu propedéutico.

Propedéutica
asignatura (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Arreya tamién los conceutos de preparación y ensayamientu, poro, la propedéutica ye l'estudiu previu de los fundamentos o prolegómenos de lo que depués s'enseñará con mayor estensión y fondura, a manera d'introducción nuna disciplina. Apurre les conocencies teóriques y práuticos necesarios, imprescindibles y básicos d'una materia, que precisa l'alumnu pa llegar a entendela mientres el so estudiu fondu y exercela dempués.

Cursos propedéuticos a nivel mediu superior editar

N'instituciones de nivel académicu mediu cimeru ye obligatoriu'l tomar unos cursos propedéuticos antes de tomar un exame d'almisión o yá sía pa tomar un cursu a llarga distancia. L'estudiante al traviés de la propedéutica adquier los saberes necesarios pa ingresar a un campu de conocencia. En dellos casos llámase-yos cursos remediales o correctivos pa ponese al día con una materia específico. Nesti artículu utiliza la estricta definición de propedéutica pa establecer capacidá intelectual p'aportar a una especialidá académica. Ye necesariu reforzar lo qu'haya aprendíu y tomar dende antes una seición referente a la enseñanza d'un usuariu con cualidaes antolóxiques.

Propedéutica clínica editar

En medicina veterinaria y humana, la propedéutica ye la enseñanza de les téuniques d'esploración clínica. Enseña'l conxuntu ordenáu de métodos y procedimientos de los que se val el clínicu pa reparar los signos y síntomes. Enseña a inspeicionar, reconocer y clasificar los síntomes y signos relevantes de los irrelevantes antes de formular un xuiciu clínicu (diagnósticu, tratamientu y pronósticu) per parte del profesional.

Bibliografía editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar