Prueba de Papanicolaou

Plantía:Ficha de prueba diagnóstica La prueba de Papanicolaou (llamada asina n'honor de Georgios Papanicolaou, médicu griegu que foi pioneru en citoloxía y detección temprana de cáncer), tamién llamada citoloxía vaxinal, ye una esploración complementaria que se realiza pa diagnosticar el cáncer cervicouterino.

Oxetivu editar

L'oxetivu d'esta prueba consiste n'atopar los cambeos de les célules del pescuezu uterín que son precursores del cáncer, primero qu'empiecen a causar síntomes y dexando que los tratamientos sían eficaces. El cáncer cervicouterino ye una enfermedá 90 % prevenible, si la prueba de Papanicolau realízase regularmente. Esta prueba tienen de realizá-yla toles muyeres qu'empecipiaren la so vida sexual una vegada al añu mientres dos o trés años consecutivos, y si los resultaos son negativos va repitise cada trés a cinco años en casu de nun haber factores de riesgu y hasta los 65 años. Si esisten factores de riesgu pa cáncer de pescuezu d'úteru (entamu a temprana edá de rellaciones sexuales, infeición por virus del papiloma humanu, enfermedaes de tresmisión sexual, tabaquismu, multiparidad, inmunodepresión o toma d'anticonceutivos orales) el siguimientu va tener que ser añal.

La téunica de Papanicolau puede aplicase tamién a la citoloxía d'otros órganos, dende material expectorado de les víes respiratories hasta un cepilláu endoscópico gástricu, según un hisopado nasal o rectal.

Analís clínicu editar

 
Seición del úteru y la natura.

Les muestres utilizaes pa esta prueba tomar de tres sitios:

Si l'estudiu realizar mientres l'embaranzu, la muestra nun se va tomar del endocérvix, sinón namái del pescuezu uterín esternu y la natura.

Anque se trata d'una prueba con baxa sensibilidá (50-60 %) y una alta tasa de falsos negativos (30 %), en munchos casos tratar d'errores en tomar de muestra o del llaboratoriu. Puede ameyorase la téunica usando la citoloxía en mediu líquidu que consiste n'esleir la muestra nuna solución fita pal so procesamientu (eso dexa amás l'estudiu d'infeición por virus del papiloma humanu).

Si la resultancia ye positivu, según les circunstancies particulares y la resultancia concreta de cada casu, esisten diverses opciones: puede realizase de nuevu tomar dempués de trescurríos seis meses o inclusive realizase un exame llamáu colposcopia, que dexa reparar la mancadura sospechosa in situ y tomar biopsia. Un profesional de la salú ye quien tien d'empobinar a la paciente, teniendo en cuenta toes los datos de la historia clínica.

La prueba de Papanicolau ye un exame baratu, fácil y simple que cualquier médicu o enfermera puede realizar y que contribúi conducentemente al diagnósticu precoz del cáncer del pescuezu uterín. La muestra llograda ten de ser analizada por médicos especializaos en anatomía patolóxica con formación específica. El so usu amenorgó les muertes por cáncer de cérvix en más del 50 %.

Resultaos editar

Les resultancies anormales clasifíquense siguiendo'l sistema Bethesda:[1][2]

  • Anomalíes de les célules escamoses (SIL)
    • Célules escamoses atípiques de significáu inciertu (ASC-US)
    • Célules escamoses atípiques suxestives d'altu grau (ASC-H)
    • Mancadures intraepiteliales escamoses de baxu grau (L-SIL)
    • Mancadura intraepitelial escamosa d'altu grau (H-SIL)
    • Carcinoma de célules escamoses (SCC)
  • Anomalíes de les célules epiteliales glandulares (AGC)
    • Les célules glandulares atípiques ensin especificar n'otra (AGC-NOS)
    • Les célules glandulares atípiques que suxuren neoplasia (AGC-Neo)
    • Adenocarcinoma in situ endocervical (AIS)
    • Adenocarcinoma (AC)

Referencies editar

Bibliografía editar

  • Lacruz Engarradiella C. Citoloxía xinecolóxica de Papanicolaou a Bethesda. Editorial Complutense; 2003. ISBN 84-7491-717-4
  • Apgar, Brotzman, Spitzer. Colposcopía principios y práutica. Editorial Mac Graw Hill; 2003. ISBN 970-103642-5