Public Broadcasting Service

El Serviciu Públicu de Radiodifusión, PBS (n'inglés: Public Broadcasting Service), ye la cadena d'Estaos Xuníos de televisión pública. Ensin fines d'arriquecimientu, foi creada en 1969, asumiendo munches de les funciones de la so predecesora, la National Educational Television (NET).

Public Broadcasting Service
cadena de televisión y radiodifusión pública
Llocalización
Sede Crystal City (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Coordenaes 38°51′43″N 77°03′01″W / 38.86208°N 77.05031°O / 38.86208; -77.05031
Public Broadcasting Service alcuéntrase en los EE.XX.
Public Broadcasting Service
Public Broadcasting Service
Public Broadcasting Service (los EE.XX.)
Forma xurídica organización 501(c)(3) (es) Traducir
Historia
Fundación3 payares 1969
Fundador Hartford N. Gunn Jr. (es) Traducir
John Macy
James Day
Sector
Productos destacaos televisión pública (es) Traducir
Participación empresarial
Propietariu de
Forma parte de
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El PBS, que más bien se puede describir como «una rede de televisoras públiques de diversa índole», cuenta con 169 operadores de llicencies educatives non comerciales qu'operen más de 350 estaciones de televisión. D'estes 169 llicencies, 86 son d'organizaciones comuñales, 57 de colexos o Universidaes, 20 d'autoridaes estatales y 6 d'autoridaes locales o municipales.

A diferencia de les grandes cadenes comerciales como NBC, CBS, ABC, FOX y The CW, les estaciones filiales del PBS pueden escoyer y mercar los programes que deseyen de la distribuyida pol PBS, o direutamente d'otres estaciones o productores. Esto fai que la programación tenga un altu nivel de conteníos locales o empobinaos al so públicu específicu, a diferencia de les cadenes comerciales qu'apurren parte del so tiempu nel aire pa la programación de la cadena a la cual tán afiliaes.

A diferencia del so homólogu radiofónicu, la National Public Radio (NPR), el PBS nun cunta con un departamentu de prensa central a nivel nacional o una productora nacional. Tola programación que PBS distribúi, ye producida o contratada por aparcar miembros.

El financiamientu del PBS, vien de les estaciones afiliaes (47%), la CPB y fondos federales (24%), royalties, derechos de retresmisión, servicios satelitales ya ingresos d'inversiones (14%) y venta de productos educativos (12%), como DVD's o Blu-Rays con programes, xuguetes, vestuariu, llibros d'acompañamientu pa determinaos programes, xoyes, música, etc. La tienda online ta n'http://www.shoppbs.org - onde la so compra beneficia a la televisión pública.

PBS ye'l provisor más destacáu de la programación a les estaciones de televisión pública d'Estaos Xuníos, cola distribución de series como la PBS NewsHour, el noticieru más vistu na televisión pública, l'espaciu dominical Masterpiece, dedicáu a les series britániques, y Frontline, el programa dedicáu al periodismu investigativo. Dende mediaos de la década del 2000, les encuestes del Grupu GfK, comisionadas por PBS, siempres la declararon la institución nacional «más confiable nos Estaos Xuníos». Sicasí, PBS nun se responsabiliza por tola programación realizada nes estaciones de televisión pública. Ello ye que les estaciones suelen recibir una gran parte del so conteníu (incluyendo la mayoría d'especialidaes del compromisu d'unidá) de fontes de terceros o de les televisoras afiliaes, como la American Public Television o APT, el segundu conglomeráu d'estaciones de televisión pública (onde delles estaciones de PBS ya independientes tán xuníes) (con sede en Boston, Massachusetts), NETA, WGBH Educational Foundation, WTTW National Productions (con sede en Chicago, Illinois) y los productores independientes. Esta distinción ye una fonte frecuente de tracamundiu pal espectador.

PBS tamién tien una filial llamada'l National Datacast (NDI), qu'ufierta servicios de tresmisión de datos al traviés d'estaciones afiliaes. Esto ayuda al PBS y a les sos estaciones miembros, a llograr ingresos adicionales.

Esta televisora tresmitió a Sesame Street y Mister Rogers' Neighborhood (que'l so recién remake animáu, Daniel Tiger's Neighborhood ta inspiráu nel llexendariu Fred Rogers). Amás, tien una canal hermana dedicáu a los neños llamáu PBS Kids, güei un bloque que toma parte de la mañana o la tarde en delles estaciones, y en subcanales dixitales en delles estaciones del PBS afiliaes. El nuevu ésitu d'esti bloque llámase Nature Cat, que s'atopa n'emisión dende payares del 2015. De camín, Jorge'l curiosu co-producción ente Universal Studios y la WGBH Boston, prepara la so décima temporada y una nueva telemovie.

PBS NewsHour editar

La PBS NewsHour ye'l noticieru más vistu en PBS. Emitir en díes de selmana con Judy Woodruff dende Washington, D.C. y el fin de selmana, la PBS NewsHour Weekend con Hari Sreenivasan dende Nueva York. El so sitiu ye newshour.pbs.org cola posibilidá de vela en direuto na selmana a les 6 pm hora del este de los EE.XX. y el fin de selmana a les 5 pm hora del este de los EE.XX.

Logotipu editar

Periodu !Carauterístiques
1952 PBS fundóse'l 16 de mayu de 1952, como National Educational Television. El so primer logotipu foi utilizáu del 16 de mayu de 1952 al 30 de setiembre de 1962. Consistía nun fondu blancu, con un círculu negru a manera de globu terráqueo y nel so interior había un mapa d'Estaos Xuníos, coles lletres N, Y y T sobre un cuadru a rayes horizontales. Enriba d'éstes, lleíase «National Educational Television» (“Televisión Educativa Nacional”, n'español).
1962 El logotipu de Televisión Educativa Nacional utilizar del 1 d'ochobre de 1962 al 2 d'ochobre de 1966. Consistía nun simple logotipu, onde la sigla NET taba dientro d'un techu inclináu que sale de la parte cimera derecha de la T. Al altor de la N, hai una pequeña antena. Un llocutor en voz-off diz: «This is National Educational Television» (“Ésta ye la Televisión Educativa Nacional”, n'español).
1966 El tercer logotipu utilizar a partir del 3 d'ochobre de 1966 hasta'l 18 de febreru de 1968. Primero apaecen unos puntos grises xirando en círculu, que ceguñen. Depués, un círculu blancu dibúxase alredor de los puntos. Una llinia vertical dibúxase sobre'l círculu, de siguío bórrase. Un pequeñu fueu apaez nel círculu. Delles llinies curves verticales y horizontales cubren el círculu pa crear una imaxe del mundu. Delles llinies en blancu apaecen nel mundu pa formar les lletres NET. El mundu n'última instancia, termina na parte cimera de la T. Una música de fondu preséntase, antes de la intervención de la voz-off, que diz: «This is NET, the National Educational Television Network» (“Este ye NET, la Rede Nacional de Televisión Educativa”, n'español).
1968 El logotipu de NET animar en trés partes. Primero, la seición esquierda de la pantalla enllenar con un rectángulu colloráu; de siguío, la seición central enllenar con un rectángulu mariellu; y al terminar, la seición derecha enllenar con un rectángulu azul. Cada rectángulu de color camuda de forma, creando les lletres NET sobre un fondu negru. Les lletres avérense y apaez «National Educational Television», que tresfórmase nuna llinia azul escuru que se dibuxa enriba de les lletres, que se doblar pa crear un techu con una antena aérea na parte cimera, conectáu a la T. Un llocutor diz: «This is NET, the National Educational Television Network». La música yera una partitura compuesta por Eric Siday, quien tamién compunxo la banda sonora de la empresa fílmica Screen Gems y los logotipos de la programación de la CBS. El nome camudar a This is NET, the public television station (Ésta ye NET, la estación de televisión pública.)

Les versiones de color de l'apertura y el zarru son presentaes na segunda temporada de Sesame Street: Old School (Sesame Street). Tamién hai una versión en blancu y negru na que National Educational Television Network apaez el testu en llugar de la llinia, dende 1968 hasta 1969.

1970 Al camudar a PBS, creó una nueva identidá, que s'utilizaría a partir del 5 d'ochobre de 1970 hasta'l 3 d'ochobre de 1971. El primer logotipu de PBS foi un fondu negru col títulu «Public Broadcasting Service», entrepoláu na parte cimera de cada unu. L'actor MacDonald Carey diz: «This is PBS, the Public Broadcasting Service». “Esto ye PBS, el Serviciu de Tresmisión Pública”, n'español).
1971 La segunda identidá, agora como PBS, utilizar a partir del 4 d'ochobre de 1971 hasta'l 30 de setiembre de 1984. Esti logo empecípiase, con una pantalla completa en negru, presentando una lletra P viendo a la izquierda, que toma la forma d'una cara vista de perfil. Poco dempués, apaecen figures de les lletres B y S en colores naranxa y verde, respeutivamente. Mientres l'apaición, preséntense puntos furaos pa formar les lletres. De fondu escúchase un soníu de sintetizador con efeutu al entamu. En xunto coles lletres, apaecen de forma individual na parte inferior de la pantalla Public Broadcasting Service, alliniáu a la izquierda, y na tipografía sans-serif ITC Avant Garde.
1984 La tercer identidá de PBS utilizar dende'l 1 d'ochobre de 1984 hasta'l 1 d'ochobre de 1989. El logotipu foi desenvueltu por Chermayeff y Geismar. L'usu d'un perfil estilizado d'una cara humana, que tamién recuerda la P inicial de la identidá previa. Repitir el perfil de dos veces, a chancia pon el "públicu" na televisión pública. Esti perfil astractu que se conoz como'l "símbolu de toos".

La identidá empieza con un perfil de color púrpura astractu de la cara humana, a la derecha frente, sobre un fondu negru. Una pieza sale a la derecha, ya instálase a poca distancia del perfil. Les lletres "PBS" apaecen de siguío nuna tipografía blanca, llosa serif. La música d'acompañamientu, compuesta por Jonathan Elias, consiste nun acorde de pianu maxestoses acompañaos por dellos tonos pizzicato, y depués una versión más nidia de la cuerda de pianu. Una versión del logotipu apaez a la fin del primer episodiu de la tercer temporada de Sesame Street. Una televisión, qu'apaecía como daqué normal, depués multiplícase col cantar d'un coru de fondu "Y sigue, y sigue, y en ...". Esto foi por que coincidiera col cantar "Infinitu", qu'apaeció nesi episodiu.

Una versión en 3-D d'esta identidá incluyir nel programa Saturday Night Live con aplausos incluyíos, "Lo meyor de Phil Hartman DVD".

1989 La cuarta identidá de PBS utilizar a partir del 2 d'ochobre de 1989 hasta 1 d'agostu de 1993. Sobre un fondu negru, un llau de cara azul tresparente la cabeza P-dobla a la derecha, dexando tres de sí un rastru de residuos de P-Xefes. Acábense los rexistros de residuos nel logotipu de PBS d'antes, que s'instala nel centru de la pantalla, ocupando casi tou. Delles llinies blanques acaben na parte inferior de la pantalla, dexando'l testu "PBS" na fonte mesma d'antes de la parte inferior esquierda.

Nuna versión alternativa de la identidá, el P-cabeza apaez xusto pol desvanecimiento nel testu PBS. Nun hai racha de llinies al traviés de la pantalla, polo que se trata d'una versión entá más de la identidá. Utilízase la mesma música, como na versión orixinal de la identidá. Una vegada más, el llocutor diz: "Esta ye la P-B-S".

Hai una versión en silenciu tamién.

1992 La quinta identidá de PBS utilizar dende'l 5 d'ochobre de 1992 hasta'l 1 de setiembre de 1996. Empecipiar con un círculu de cristal de color rosa que rota, ente que les cares de delles persones apaecen y sumen dientro d'ella. Entós, averamos a cabu al traviés del güeyu de la P estilizada nuna redolada d'instalación naranxa / rosa d'arte. El conocíu "PBS" xira testu, en blancu yá la esquierda de la P. La música d'acompañamientu, compuesta por Peter Fish, ye un boogie estilu jazz, cola voz d'una muyer cantando no fondero. Entós, una voz masculina diz: "Este ye P-B-S".

Esta identificación nun ye animada con gráficos d'ordenador, sinón que foi creada tradicionalmente na película. La P ye estilizada de cristal esmerilado, y el testu PBS xira nel so llugar poles barres debaxo d'una tribuna.

Esti logotipu foi'l postreru en ser utilizáu, tantu nos adultos como na programación infantil. A partir de 1993, la versión pa los neños utiliza dentes especiales.

1996 La sesta identidá de PBS utilizar a partir del 2 de setiembre de 1996 hasta'l 1 de payares de 1998. La so composición inclúi agora d'una variedá d'oxetos: Un telescopiu xira na esquina inferior esquierda; un globu de la Tierra apaez na parte cimera derecha; ente que nel centru d'un zoom de cristal enmarcáu en diversos oxetos, esmorecer pa revelar la estilizada P, que ye primeramente de color verde mariellu cola seición azul de color correutu. Estos camuden de color a azul y verde, respeutivamente, ente que el de PBS esmorecer nel testu de siguío. La resultancia final asemeyar a la tercer identidá. Depués, l'actriz Lauren Bacall diz: "Este ye P-B-S". Tamién hai una versión onde l'actriz diz "Tas viendo P-B-S".
1998 La séptima identidá de PBS utilizar a partir del 2 de payares de 1998 hasta'l 1 de setiembre de 2002. Trátase d'una combinación d'aición real y efeutos d'ordenador. Empecipiar con un home o una muyer sosteniendo un discu redondo y negro impreses con un logo blancu PBS. Como el(la) tien el discu nel frente de la so cara, dellos acróbates salten superpuestos y salten detrás de la persona, nun patrón circular. Les lletres PBS, apaecen en color negru a la derecha del discu, cola direición del sitio web de PBS (www.pbs.org) debaxo de les lletres. Esta ye la primer vegada que la direición del sitio web apaeció na identidá de PBS.

La música d'acompañamientu ye una música del mundu / pieza de la nueva era, con Lauren Bacall, una vegada más diciendo: "Este ye PBS". Dacuando, Bacall diz "Usté ta viendo la so canal de televisión pública, PBS." Les persones que participaron nel discu redondu d'esta identidá inclúin a Jocelyne Loewen, Jake Martin, Kyle Hebert, Lynne Thigpen, Michelle Ruff, Chris Rock, Steve Burns, Li Gong, y Bacall.

Esta identidá tamién introdució un pequeñu cambéu nel logotipu de PBS. A partir d'esti momentu'l logotipu de PBS apaez siempres de perfil nun círculu negru, col testu "PBS" a la derecha.

2002 La octava identidá de PBS utilizar a partir del 2 de setiembre de 2002 al 27 de setiembre de 2009. Cuenta con aición en vivu, curtiumetraxe filmado nun conxuntu grande con un pisu de madera y cortines de color marrón peludo y tien munches variantes, como "mozos" (voz en off por Edie Mirman) "artistes intérpretes o ejecutantes" (voz en off de David Kaye), "Flores" (voz en off por Helen Mirren), "Daddy and Son" (voz en off de Kyle Eastwood), "Cowboy" (voz en off de David Kaye), y "Xeneraciones" (voz en off por Edie Mirman). Terminar col logotipu de "de PBS" qu'anima la escena. Cada variante tien los sos propios arreglos especiales de l'actual música de promoción "de PBS", xunto con una voz en off. La voz en off ye una d'estos cuatro persones diciendo "Somos PBS," o, n'ocasiones, "Yo soi PBS".

Tamién hai una versión qu'usa un fondu moráu y azul en llugar del orixinal con cortines marrón peludo. Les pallabres "Perspeutiva. Analís. Entendimientu." ceguñen de volao y se difuminan. Depués "ser más" apaez a la derecha, siguíu de "de PBS" en blancu. Bob Hilton diz: "Esta ye P-B-S". Esta variante namái puede ser vista nel programa principal.

2009 La novena identidá de PBS utilizar del 28 de setiembre de 2009 al presente. El dentes amuesa a la xente pareyu comprometíos en distintes actividaes, ociu, observación d'estrelles a unos y otros la llectura d'un llibru d'alcordances. Cada unu termina con una voz en off diciendo: "Sé más de PBS," o, n'ocasiones, "Usté ta viendo PBS". El lema "ser más" amuésase, col logotipu de "de PBS" a la derecha. "de PBS" nel testu que sigue, fai una transición al sitio web pbs.org. Una versión con fondu azul úsase entá nel zarru de la NewsHour, y dizse You're watching PBS (Usté ta viendo PBS).

Lemas editar

  • 1952-1961 (9 años): This is the National Educational Television. (Esta ye la televisión nacional d'educación)
  • 1961-1966 (5 años): This is NET, the National Educational Television Network. (Esta ye NET, la cadena de televisión d'educación nacional)
  • 1966-1970 (4 años): This is NET, the Public Television Network. (Esta ye NET, la cadena pública de televisión)
  • 1970-1984 (14 años): This is PBS, the Public Broadcasting Service. (Esto ye PBS, el serviciu públicu de divulgación).
  • 1984-2003 (19 años): This is PBS. (Esto ye PBS)
  • 2003-2009 (6 años): We are PBS. (Toos somos PBS)
  • 2009-presente (15 años): Be more PBS. (Sé más PBS)

Influencia de la cadena nel mundu editar

En dellos países, munchos de los sos programes ver en delles televisoras, munches d'éstes públiques. La cadena Film & Arts emitió la serie británica Downton Abbey que'l so final estrenar nel Reinu Xuníu y que la sesta y última temporada emítese'l domingu 3 de xineru nel bloque Masterpiece producíu pola WGBH de Boston y emitíu en munches estaciones de PBS. Discovery tien entá n'exhibición a Jorge'l curiosu, el Odd Squad (del creador de Dino Dan), el gatu ensombrerado o The Cat In The Hat y a peg + cat ente que Bumerán TENER al Dino Tren nes mañanes.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar