Puertu de Nueva York

El puertu de Nueva York, en términos xeográficos, referir a los ríos, badees, estuarios y zona de marea alcontraos cerca de la desaguada del ríu Hudson nes proximidaes de la ciudá de Nueva York. Esto dacuando ye mentáu como'l «puertu de Nueva York y Nueva Jersey». Más puramente, dacuando'l términu refierse solamente a la badea Upper New York.

Puertu de Nueva York
Badea y división alministrativa
Llocalización
Coordenaes 40°40′06″N 74°02′44″W / 40.668333333333°N 74.045555555556°O / 40.668333333333; -74.045555555556
Puertu de Nueva York alcuéntrase en los EE.XX.
Puertu de Nueva York
Puertu de Nueva York
Puertu de Nueva York (los EE.XX.)
Instalaciones
Formáu por Harbor Defenses of New York (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Manhattan dende'l ríu Hudson.

Xeografía editar

En sentíu ampliu, el términu inclúi los siguientes cuerpos d'agua:

El conxuntu entiende alredor de 3.100 km², con más de 1.600 km de mariña. Esisten dellos puertos activos en Manhattan, Brooklyn, Queens, el Bronx, Staten Island, Perth Amboy, Elizabeth, Bayonne, Newark, Jersey City, Hoboken y Weehawken.

Historia editar

Antes de la canal Erie editar

 
Nueva Ámsterdam l'área qu'anguaño ye So Manhattan col ríu Este (East River) a lo llargo de los muelles, na parte inferior esquierda; el muriu de proteición contra los británicos ya indíxenes, L'oeste ta na parte cimera.

La población aborixe del sieglu XVII nel puertu de Nueva York, taben amestaos a los cursos d'agua utilizaos pa la pesca y los viaxes. Ellos dieron la bienvenida al primer esplorador holandés nel puertu, Henry Hudson, en 1609. En 1624 llevantóse'l primer asentamientu européu permanente que s'empecipió en Governors Island y Manhattan, y ocho años más tarde, en Brooklyn; llueu estes fueron coneutaes por un ferry. El Direutor Xeneral de Nueva Holanda, Peter Stuyvesant, ordenó la construcción del primer muelle en Manhattan, cerca del ríu Este que se completó a finales de 1648 y llamó Schreyers Hook Dock (cerca de lo que güei ye Pearl Street y Broad Street. Este preparó a Nueva York como una de los principales puertos de les colonies britániques y depués de l'acabante independizar Estaos Xuníos. En 1686 los funcionarios coloniales británicu dexaron el control sobre'l sector de la mariña.

La canal Erie y la so contorna editar

A partir de 1824, el ríu Este empezó a poblase de barcos por cuenta del so fayadizu allugamientu y fondura, el puertu creció rápido cola introducción de barcos a vapor, y depués en 1825 cola conclusión de la canal Erie, Nueva York convertir n'unu de los más importantes puertos d'América, según principal destín. Alredor de 1840, más pasaxeros y un mayor porcentaxe de carga llegaron al traviés del puertu de Nueva York que toes los otros grandes puertos nel país y a partir de 1900 foi unu de los grandes puertos internacionales. Foi'l principal puertu d'entrada d'inmigrantes a EE. UU; tuvo 12 millones de llegaes ente 1892 y 1954.

En 1870 la ciudá estableció l'Autoridá del puertu pa sistematizar el desenvolvimientu marítimu, con George B. McClellan como'l primer inxenieru en xefe.

Segunda Guerra Mundial y dempués editar

 
El tresatlánticu RMS Queen Elizabeth traviesa la badea del ríu Hudson, cola ciudá de Nueva York al fondu, en 1968.

Dempués de que Estaos Xuníos entrara na Segunda Guerra Mundial, el puertu de Nueva York convertir nel principal puertu d'embarque naval de los EE. UU.

El puertu algamó la so máxima actividá en marzu de 1943, mientres la Segunda Guerra Mundial, con 543 barcos fondiaos, a la espera. 1100 almacenes con cerca de 1,5 milles cuadraes (3,9 km ²) d'espaciu zarráu sirve de carga con remolcadores con 575 activos y 39 estelleros. Con un sorprendente inventariu d'equipu pesáu, esto fixo del puertu de Nueva York el más entamanáu del mundu.

Tránsitu marítimu editar

Dende'l puntu de vista náuticu, ye unu de los puertos na badea, que consiste nun complexu d'unes 240 milles (386 km) de les canales, según los anclajes y les instalaciones portuaries, centráu na parte cimera de la badea de Nueva York. Buques de mayor tamañu riquen de l'asistencia de remolcadores. El puertu supón la entrada principal dende l'océanu Atlánticu hasta'l sureste, ente Rockaway y Sandy Hook, que tien otra entrada al traviés del Long Island Sound, nel nordeste de la desaguada del East River. El puertu estender al suroeste de la desaguada del ríu Raritan, al noroeste del puertu de Newark y al norte hasta la ponte George Washington.

Puertu editar

 
Cai pasando delantre de la Estatua de la Llibertá.

Coles instalaciones portuaries de Nueva York y Nueva Jersey, ye'l mayor puntu d'importación de petroleu y el segundu mayor puertu de contenedores del puertu de la nación. Anque la frase siempres implicó l'actividá comercial del puertu de la ciudá de Nueva York.

Dende la década de 1950, el puertu comercial foi casi dafechu clisáu pola instalación de contenedores de buques nel cercanu puertu de Newark-Elizabeth Marine Terminal, na badea de Newark, que ye'l puertu más grande d'esti tipu na mariña este de EE. UU. El puertu menguó n'importancia tocantes a los viaxes de pasaxeros, pero l'Autoridá Portuaria opera los trés principales aeropuertos de Nueva York (La Guardia, JFK y 1939 / Idlewild, 1948) y Newark (1928). La ciudá de Nueva York sigue siendo destín de delles llinies de cruceros, tresbordadores y barcos d'escursión turística. Un nuevu serviciu de pasaxeros inauguróse apocayá en Rede Hook, Brooklyn.

Seguridá y vixilancia editar

La Guardia Costera ocupar de la vixilancia de los cursos d'agua, incluyida la llucha contra'l terrorismu. La disuasión y l'investigación de les actividaes delictives, especialmente rellacionaes col crime entamáu, tamién ye responsabilidá del estáu. La Comisión crear en 1953, nel trabayu de llucha contra la estorsión. En marzu de 2006, el puertu d'instalaciones de pasaxeros diba ser tresferíu a Dubai Ports World. Esiste considerable discutiniu sobre la seguridá de la propiedá nel estranxerusobremanera árabe, d'un puertu de EE. UU., a pesar del fechu de que l'actual yera l'operador de la base británica P&O Ports, y el fechu de que Orient Overseas Investment Limited, apoderada por una empresa china comunista oficial, tien el contratu d'esplotación de Howland Hook Marine Terminal.

Vida marina editar

 
Jersey City dende'l puertu.

Una persistente idea errónea sostién que'l puertu ta en gran parte desprovistu de vida marina. En realidá, ye llar d'una gran variedá d'especies acuátiques nos sos estuarios.

El Serviciu de Parques Nacionales caltién agora la Estatua de la Llibertá, Ellis Island, Governors Island, Castle Clinton, l'Área de Recreación Nacional Gateway, y la tumba de Grant.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar