Puigpunyent[2]) ye un conceyu de la comunidá autónoma d'Islles Baleares, España. Asitiáu na islla de Mallorca, na comarca de la Sierra de Tramontana. El principal nucleu de población ye'l pueblu de Puigpunyent, siguíu de Galilea, Son Serralta y, finalmente, Conques.

Puigpunyent
Alministración
País España
Autonomía Islles Baleares
Islla Mallorca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Puigpuñent (es) Traducir Gabriel Ferra Martorell
Nome oficial Puigpunyent (ca)[1]
Nome llocal Puigpuñent (es)
Códigu postal 07194
Xeografía
Coordenaes 39°37′21″N 2°31′39″E / 39.62262°N 2.52746°E / 39.62262; 2.52746
Puigpunyent alcuéntrase n'España
Puigpunyent
Puigpunyent
Puigpunyent (España)
Superficie 42.31 km²
Altitú 258 m
Llenda con
Demografía
Población 2055 hab. (2023)
- 997 homes (2019)

- 1015 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.22% de Mallorca
100% de Islles Baleares
0% de España
Densidá 48,57 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
puigpunyent.cat
Cambiar los datos en Wikidata
Términu municipal de Puigpunyent al respective de la islla de Mallorca.

Clima editar

El clima de Puigpunyent ye de tipu mediterraneu costeru, poro, presenta branos calorosos ya iviernos moderaos, anque cabo destacar que les temperatures branices vense anidiaes pola relativa altitú a la que s'atopa'l conceyu y les temperatures ivernices son llixeramente inferiores a otros puntos de la isla. Tocantes a les precipitaciones estes son escases na dómina braniza, lo que provoca periodos de seca, y pel hibiernu son moderaes y escasamente en forma de nieve.

Programa de reciclaxe editar

 
Puigpunyent vista dende El Galatzó. Al fondu Palma de Mallorca.

Puigpunyent convirtióse nun conceyu reconocíu en Mallorca y n'España pola so ambiciosa llabor na potenciación del reciclaxe. Asina, nel primer añu d'aplicación del so ventureru plan de reciclaxe, convirtióse nel conceyu de Mallorca y d'España que presenta un índiz de reciclaxe más altu. Esto foi posible gracies a la collaboración total de tolos vecinos del conceyu qu'al traviés de l'Axenda Local 21 propunxeron les meyores que precisaba esti nuevu sistema de reciclaxe y gracies tamién al conceyu de Puigpunyent pol so acérrima voluntá d'enllantar un programa de reciclaxe complicáu pero qu'hai efeutu surdíu y que pretende ser asonsañáu por otros conceyos de carauterístiques similares.

Esti programa de reciclaxe dexó amenorgar nun 70% los residuos que nun podíen ser reutilizaos. En llinies xenerales, el programa basar na separación de toles residuos nos llares y na recoyida a casa d'estos. Esta recoyida ta rexida por un calendariu selmanal, yá que acaldía namái se recueye un tipu de residuu: orgánicos, plásticos, non reciclables etc. Otru puntu que cabo destacar ye que les bolses pal reciclaxe son distribuyíes a los vecinos de forma gratuita pol conceyu yá que, por casu, la bolsa de residuos orgániques ten de ser especial por que se biodegrade juntamente coles residuos.

Visites y llugares d'interés turísticu editar

Puigpunyent, pola so cercanía a Palma y la so guapura paisaxística, ye una visita obligada na islla de Mallorca. Cuenta con hoteles de luxu (Son Net) y (Ye Ratxo) y dos preciosos agroturismos (Son Pont) y (Son Burguet), según restoranes y chigres. Como visites, amás del propiu pueblu, cabo citar La Reserva del Galatzó y les Bodegues Son Puig. Pa los amantes del monte, la xubida al Puig de Galatzó ye una escursión de dificultá baxa pero con espectaculares vistes. El pequeñu y encantador pueblu de Galilea, perteneciente al conceyu de Puigpunyent, ye tamién visita obligada.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. «Municipio cola denominación de Puigpunyent en dalgún censu anterior.». INE. Consultáu'l 4 d'abril de 2009.

Enllaces esternos editar