Pujerra ye un conceyu español de la provincia de Málaga, Andalucía. Asítiase al oeste de la provincia, nel Valle del Genal, siendo una de les poblaciones que conformen la contorna de la Serranía de Ronda. Per carretera tópase asitiáu a 117 quilómetros de Málaga y a 652 km de Madrid. En 2006 cuenta con una población de 316 habitantes; en 2000 cuntaba con 304.

Pujerra
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Pujerra Francisco Macías Guerrero
Nome oficial Pujerra (es)[1]
Códigu postal 29450
Xeografía
Coordenaes 36°36′48″N 5°08′59″W / 36.6133°N 5.1497°O / 36.6133; -5.1497
Pujerra alcuéntrase n'España
Pujerra
Pujerra
Pujerra (España)
Superficie 24 km²
Altitú 775 m
Llenda con Júzcar, Cartajima, Igualeja y Benahavís
Demografía
Población 279 hab. (2023)
- 158 homes (2019)

- 143 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.02% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 11,63 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Les fiestes llocales celebrar mientres el mes de xunu n'honor al patrón del pueblu San Antonio de Padua.

Cunta una lleenda que'l rei godu Wamba vivió nun pobláu cercanu (Cenay) a Pujerra.

Historia editar

Pocu saber de la hestoria de Pujerra en dómina preislámica. Los restos más antiguos atopaos na llocalidá son de hai 1500 años, nel sieglu II dC. Trátase d'unos lladriyos de dómina tardorromana denominaos "brácaris", que contienen inscripciones con simboloxía cristiana, lo que llevó a pensar a dellos historiadores que yá en dómina romana esistiera equí un asentamientu.

Edá Media editar

Esiste amás na llocalidá la lleenda del rei Wamba, según la cual esti rei visigodu nació y vivió en Pujerra, onde vinieron buscalo pa unxilo como rei.

Magar ello, l'orixe de Pujerra ta nel periodu islámicu, cuando surden munchos pueblos nel Valle del Genal; pela redolada de Pujerra esistíen tamién los llugares de Bentomí, Cenay y Moclón, que sumieron a lo llargo del sieglu XVI. Coles mesmes, la estructura urbana de Pujerra, formada por cais estreches y trabancoses, evidencia'l so orixe moriscu.

Edá Moderna editar

Tres la conquista de Ronda y la Serranía y dempués de la espulsión de los moriscos nel añu 1501, Pujerra quedar ensin población musulmana y ye repoblada por cristianos vieyos.

Mientres la edá Moderna, el pueblu foi tierra de realengu y perteneció a la ciudá de Ronda.

Nel sieglu XVIII, la población adquier una cierta importancia por cuenta de la esplotación de los sos xacimientos minerales y les numberoses industries asitiaes na ribera del ríu Genal, como fábriques d'aguardiente, molinos fariñeros y d'aceite. La incipiente economía de la dómina reflexar en dos fachaes de la calle Estación, que caltienen la decoración típica de la dómina enmarcando les sos puertes.

Edá Contemporánea editar

Por cuenta de la so heroica participación na llucha contra los franceses mientres la Guerra de la independencia, Pujerra consigue la so carta de villazgo y l'independencia municipal en 1814 de manes del rei Fernandu VII. Inda se caltién una coplilla d'aquella dómina que diz asina:

Napoleón, Napoleón conquistasti a toa España, pero nun pudisti entrar na tierra de les castañes

Nel sieglu XIX, Pujerra foi un importante llugar de camín nes comunicaciones ente Ronda, la Serranía y la Costa del Sol. Asina, yá en 1820 pertenecía al partíu xudicial de Estepona.

La mayor población que tuvo Pujerra data del añu 1854, cuando la so cifra xubía a unos 675 habitantes.

Nel sieglu XXI, Pujerra ye un pueblu prósperu que se sofita en gran parte gracies a la so escelente producción y comercialización de castañes. La so población actual ye de 300 habitantes, y tien bona comunicación per carretera con Ronda y la Costa del Sol.

Monumentos editar

  • Ilesia del Espíritu Santu
  • Ermita de San Antonio
  • Bustu de Wamba

Artesanía editar

Artículos de cueru y piel.

Gastronomía editar

Dalgunos de los platos típicos son:

  • Olla de xinoyos
  • Guisu de castañes
  • Farrapes
  • Veguero
  • Sopa refrita
  • Roscos
  • Postres ellaboraos con castañes Mostu
  • Mistela

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar