Puntu de conxelación

El puntu de conxelación d'un líquidu ye la temperatura a la que dichu líquidu se solidifica por cuenta de un amenorgamientu d'enerxía.[1] El puntu de conxelación varia dependiendo de la densidá del líquidu. El procesu inversu denominar puntu de fusión.

Cálculu del puntu de conxelación:

onde:

diferencia ente los puntos de conxelación d'una solución y del disolvente puru.
constante molal de conxelación. Cuando'l disolvente ye agua'l valor de la constante ye: 1,86 °C Kg/mol
molalidad

El puntu de conxelación algamar nuna solución cuando la enerxía cinética de les molécules fai menor a midida que la temperatura mengua; l'aumentu de les fuercies intermoleculares d'atraición y el descensu de la enerxía cinética son les causes de que los líquidos cristalicen. Les soluciones siempres se conxelen a menor temperatura que'l disolvente puru. La temperatura de conxelación de l'agua puro ye -26 °C.

Pa la mayoría de sustancies dambes temperatures son iguales. Por casu pal mercuriu, que la so temperatura de fusión y de conxelación ye 234,32 K (−38,83 °C). Sicasí otres sustancies como'l agar-agar tienen distintes temperatures pa la fusión y la conxelación siendo que se vuelve líquidu a 85 °C y sólidu a una temperatura ente 32 °C y 40 °C; a esti fenómenu conózse-y como histéresis.

Nel casu de l'agua, el puntu de fusión y de conxelación ye'l mesmu: 0 °C. Esto ye en presencia de nucleos de cristalización nel líquidu, yá que si éstos nun tán presentes, l'agua líquido puede esfrecese hasta −42 °C ensin que se produza la conxelación nun procesu llamáu sobrefusión.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Trujillo Santacoloma, Francisco Julián [1] Soluciones aguacientes: teoría y aplicaciones. Módulu de sofitu académicu en Química, páx.199.] En Google Books.