Pygoscelis antarcticus

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu. El pingüín antárticu[3] (Pygoscelis antarcticus) ye una especie de pingüín que s'atopa nes Islles Sandwich del Sur, L'Antártida, les islles Orcadas del Sur, Shetland del Sur, Xeorxa del Sur, Islla Bouvet, Islles Balleny y Islla Pedru I. El so nome vien de la delgada franxa negra na parte baxa de la cabeza que la fai paecer el barbijo o barbiquejo d'un cascu negru, faciéndolo unu de los pingüinos más fácilmente identificables.

Pygoscelis antarcticus
pingüín antárticu
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Sphenisciformes
Familia: Spheniscidae
Xéneru: Pygoscelis
Especie: P. antarcticus
(Forster, 1781)[2]
Distribución
Sinonimia
Pygoscelis antarctica (Forster, 1781)[2]
Consultes
[editar datos en Wikidata]

La so estatura algama los 75 cm y esisten aproximao 7.500.000 pareyes reproductives. La so dieta consiste básicamente en krill con un pocu de peces.

Pingüín antárticu cazando krill.

En tierra constrúin niales circulares de piedres, y ponen alredor de 2 güevos, que son guariaos alternadamente pol padre y la madre por veces de 5 a 10 díes. Pueden tamién procrear sobre iceberes, anque prefieren llugares ensin xelu. Los güevos eclosionen dempués de 35 díes, y los pitucos tán cubiertos por una pelusa gris nel llombu y blanca na parte frontera. Los pitucos permanecen nel nial por 20–30 díes enantes de formar parte de la guardería de pitucos. Alredor de los 50–60 díes d'edá, camuden plumaxe, consiguiendo la coloración adulta y vanse al mar.

Reproducción editar

Añera una vegada per añu nes islles alredor del continente antárticu. La temporada de cría empieza en payares. Les colonies que pueden cuntar con miles de pareyes. Alloñar permediu ente los niales al centru de la colonia ye de menos d'un metro. De normal la niarada consiste de 2 güevos que tomen de 34 a 40 díes guarar.

Nesta especie los pichones nun se van del nial hasta que nun son relativamente grandes, pasáu los 30 díes de nacíos. En munchos de los otros pingüinos los mozos formen grupos o bandaes ente ellos dende bien pequeños.

En 2004, dos pingüinos barbijo machos llamaos Roy y Silu nel Central Park Zoo, New York formaron una pareya, y se turnaron tratando de guarar una piedra; ésta foi sustituyida por un encargáu por un güevu fértil, y la pareya guaró y crio al pitucu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar