Ría d'Avilés

ría n'Avilés, Asturies

La Ría d'Avilés alcuéntrase nel conceyu asturianu del mesmu nome.

Ría d'Avilés
Situación
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Tipu ría
Coordenaes 43°35′34″N 5°56′08″W / 43.59278°N 5.93556°O / 43.59278; -5.93556
Ría d'Avilés alcuéntrase n'Asturies
Ría d'Avilés
Ría d'Avilés
Ría d'Avilés (Asturies)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

La ría d'Avilés asitiase na Mar Cantábrica, averada al conceyu que-y da nome. Trátase d'un estuariu natural. La ría desemboca a la mar na llocalidá de San Xuan de Nieva, tal como la conocemos anguaño ye'l resultáu del enantamientu del puertu d'Avilés sofrida na dómina de los cincuenta al implantase Ensidesa (güei Arcelor)[1], pa dar salida y entrada a los productos metalúrxicos que diben fabricase na nueva factoría. Anguaño la ría ta arrodiada d'importantes empreses como son Inespal, Cristalería Española, Asturiana de Zinc, etc. Na marxn oeste de la ría alcuéntrase tamién la rula d'Avilés y la cofradía de pescadores.

Dende l'añu 2003 ta realizandose un importante llabor de llimpieza de los llodos contaminaos de la ría, que por mor de la gran contaminación de décades pasaes, dexara la ría en mui mal estáu dende'l puntu de vista ecolóxicu[2]

Imaxe de la ría

L'arte na ría editar

A lo llargo de la ría d'Avilés pueden vese diferentes elementos culturales.

Pontes editar

  • Ponte de San Sebastián. [3] [4]
  • Ponte Azud

Escultures editar

La ruta del acero[5]. Les siete pieces son:

  • Transición de Luis Taboada
  • Alegoría de la siderurgia de Fidel Pena
  • Miscelánea de Tomás Marbán
  • Vientos de acero de Anabel Barrio
  • Desequilibrio de Ricardo Mogo
  • Mano de Eva de José Manuel Truyés
  • Vulcano y Prometeo de Ramón Rodríguez [6]

Formando parte del paséu, nel so cauce altu, tamién pue alcontrase una pieza del vieyu Puente de San Sebastián, asina como dellos elementos relativos a la industria. Son destacables tamién les plaques de la llamada ruta del colesterol y la placa y monumentu n'alcordanza del llugar onde asitiábase la Escuela d'aprendices d'Ensidesa.

Escultura Avilés Encargada a Benjamín Menéndez por la Autoridad Porturaria de Avilés [7], esta escultura convirtióse en uno de los símbolos de la ciudad. Se conforma de tres grandes conos d'aceru Cor-ten ubicados nel paseo de la ría, cerca la rula. La escultura destaca nes panorámiques de la ría d'Avilés.

Centru Cultural Internacional Oscar Niemeyer editar

Diseñáu pol arquiteutu brasilanu Oscar Niemeyer, el Centru Cultural Internacional Oscar Niemeyer inagurose na primavera de 2011. Accedese al mesmo pol Puente de San Sebastián y una pasarela desde el puertu deportivu. Alcuéntrase ne fastera derecha de la ría.

Plaza y pasarela editar

Para acceder al paséu de la ría y al Centru Niemeyer esisten dos víes principales: el pasu Larrañaga y la pasarela construyida sobre la antigua plaza del pescáu[8], que tamién ye'l centru d'información y receición del Niemeyer.

Bibliografía editar

  • Alvargonzález Rodríguez, Ramón Mª y Roza Candás, Maximino. La desecación de marismas en la ría de Avilés en los siglos XIX y XX. Añu 2000. Xixón:Fundación Alvargonzález. ISBN 84-922159-4-1.
  • Menéndez, Benjamín. Proceso constructivo de la escultura "Avilés" : Paseo de la Ría, Avilés. Añu 2005. Uviéu: Imprastur. DL AS 3381-2005.
  • Ruiz Seisdedos, Monica. Dique de la bocana del puerto de Aviles: una clara historia de ingeniería maritima. 26-07-2002. Salinas: Azucel. ISBN 84-86546-83-0

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar