Raúl Cubas Grau

políticu de Paraguái

Raúl Alberto Cubas Grau (23 d'agostu de 1943Asunción) ye un políticu y inxenieru paraguayu. Foi'l 51ᵘ presidente constitucional de la república ente'l 15 d'agostu de 1998 y el 28 de marzu de 1999.[2][3][4]

Raúl Cubas Grau
Presidente de Paraguái

Vida
Nacimientu Asunción23 d'agostu de 1943[1] (80 años)
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Estudios
Estudios Universidá Nacional d'Asunción
Oficiu políticuinxenieru
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Estudió la carrera militar cuando yera nueva, pero carecía d'una enfermedá que-y torgó siguir, y optó por estudiar Inxeniería Industrial na Universidá d'Asunción, llicenciándose en 1967. Trabayó n'Alministración Nacional d'Eletricidá (Ande), na década de los 80 foi xerente d'una empresa privada, encargáu d'obres públiques, convirtiéndose nun empresariu prósperu.

Entró na política afiliándose na Asociación Nacional Republicana (Partíu Coloráu) y sirvió como Ministru de Finances nel gobiernu Juan Carlos Wasmosy dende 1993 hasta'l so arrenunciu poles sos desavenencies con él en 1996, por cuenta de qu'opúnxose a la destitución de Lino Oviedo.

Presidencia editar

En 1998 foi escoyíu candidatu de l'Asociación Nacional Republicana pa la vicepresidencia de la república, en fórmula col Xeneral Oviedo, quien finalmente tuvo de retirar la so candidatura por cuenta de los sos problemes políticu-xudiciales; entós asumió la candidatura presidencial, y acompañóse del veteranu Luis María Argaña, quien perdiera les primaries con Oviedo; la fórmula finalmente ganó nos comicios d'esi mesmu añu, magar taba compuesta de dos enemigos irreconciliables, al puntu de que los afiches publicitarios de la campaña tuvieron que faese con un montaxe de fotografíes de dambos. Argaña promovió'l boicó de la so propia llista, sabiendo que diba ganar comoquier, lo que llevó a que llegáu'l momentu, Cubas formara'l so Gabinete y principales cargos con miembros del so sector, ensin da-y nengún cargu al sector argañista (y por tanto: dexándolo fuera de les fontes d'ingresos y los tradicionales cupos políticos) Esto provocó una inmediata reacción de dichu sector, que paso a aliase cola oposición. La oportunidá de baltar al Presidente vieno casi darréu: na so campaña eleutoral Cubas prometió lliberar a Oviedo de la cárcel, fechu que cumplió'l 18 d'agostu d'esi mesmu añu, a tres díes d'asumir la presidencia, aprovechando una briguera llegal contra la llei (modificada arremente) que prohibía tanto'l so indultu como'l so perdón.

El 23 de marzu de 1999, el vicepresidente Luis María Argaña foi acribilláu na so carroceta xunto a les sos guardaespaldes na cai "Diagonal Molas López" de la capital. Darréu acusóse d'ello a elementos que responderíen a Oviedo, magar el xuiciu foi viciáu y finalmente enxamás se probo eso, llegándose a dicir que'l V.Pdte. morriera de forma natural y que l'atentáu fuera cuayáu. Una granada que finalmente nun esplotó dexó ver que'l cuerpu (a pesar de tar acribilláu) nun amosaba rastros de sangre. Sicasí, na fervencia del momentu y debíu al descontentu cola lliberación d'Oviedo, asocediéronse manifestaciones de protesta de la población y dellos integrantes del propiu Partíu Coloráu acusaron a Cubas de llevar al país a una guerra civil. Senadores argañistas llograron la condonación de les deldes de llabradores que s'atopaben manifestándose na capital del país en cuenta del so sofitu contra Cubas, y promovióse una desestabilización xeneral, sofitada pelos medios de comunicación. Esta protesta, depués conocida como'l Marzu paraguayu terminó con dellos muertos y esto aceleró una propuesta de xuiciu políticu nel Parllamentu pol mal manexu de la crisis y la lliberación d'Oviedo. Al ver que'l xuiciu espolletaría, el Presidente Cubas arrenunció, optando por asilarse en Brasil, onde vivió munchos años.

El 28 de marzu de 1999, sustituyir el presidente de la Cámara del Senáu, Luis Ángel González Macchi. Ente les poques obres de Gobiernu que pudo realizar mientres la so curtia alministración destácase la cobertoria nacional del serviciu de salú maternu infantil. El so eslogan foi «Cubas al Gobiernu, Oviedo al poder».

Exiliu y regresu al país editar

Volvió a Paraguái en febreru del añu 2002, y darréu foi arrestáu y procesáu por cargos de corrupción y por conspirar pal asesinatu del vicepresidente Argaña, de los cualos foi absueltu na so totalidá.

El 21 de setiembre del añu 2004, la so fía Cecilia Cubas (de 30 años d'edá nesi entós) foi secuestrada, y anque Cubas pagó un rescate de 800.000 dólares estauxunidenses, en febreru del añu 2005, el cuerpu de la muyer foi atopáu soterráu nuna casa abandonada na ciudá de Ñemby pela rodiada d'Asunción. Cuatro activistes del Partíu Patria Llibre, incluyíu'l líder, Osmar Martínez, fueron arrestaos, acusaos y condergaos en xuiciu oral y públicu pol secuestru y asesinatu, la fiscalía pública de Paraguái acusó a dirixentes de les FARC de participar del secuestru y asesinatu, ayudando logísticamente a Patria Llibre para tal crime.[5][6]

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Juan Carlos Wasmosy Monti
 
Presidente de la República del Paraguái

15 d'agostu de 19981999
Socesor:
Luis Ángel González Macchi