Rafael Ángel Calderón Guardia

Rafael Ángel Calderón Guardia (10 de marzu de 1900San Xosé – 9 de xunu de 1970San Xosé) foi un médicu y políticu costarricanu, Presidente de la República ente 1940 y 1944, caudiellu y líder de la tradición política conocida como calderonismu. Considérase-y el gran reformador social de la historia de Costa Rica. Ye una de les figures polítiques más prominentes de Costa Rica na segunda metá del sieglu XX. Foi declaráu Beneméritu de la Patria el 17 d'abril de 1974, por alcuerdu Nᵘ1410 de l'Asamblea Llexislativa de Costa Rica.

Rafael Ángel Calderón Guardia
Presidente de Costa Rica

Vida
Nacimientu San Xosé10 de marzu de 1900[1]
Nacionalidá Bandera de Costa Rica Costa Rica
Muerte San Xosé9 de xunu de 1970[1] (70 años)
Familia
Padre Rafael Calderón Muñoz
Casáu con Yvonne Clays Spoelders
Fíos/es Rafael Ángel Calderón Fournier
Hermanos/es Francisco Calderón Guardia
Estudios
Estudios Universidá Católica de Louvain
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticudiplomáticu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Partíu políticu Partido Republicano Nacional (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fíu de Rafael Calderón Muñoz y Ana María Guardia Mora. Casó en primeres nupcias cola aristócrata belga Yvonne Clays Spoelders, quien foi la primer muyer que participó na actividá diplomática costarricense, y en segundes con María del Rosario Fournier Mora, costarricense.

Foi secretariu de la Llegación especial unviada a Hondures en 1919 pol Presidente Federico Alberto Tinoco Granados.

Estudió medicina en Francia y Bélxica. Tando nesi país, conoció la doctrina social de la Ilesia Católica (conocida anguaño como socialcristianismu), que foi'l so guía p'asumir una posición política ya ideolóxica en favor de los más precisaos del país. Al so compromisu con esta ideoloxía contribuyeron tamién el pensamientu del so padre, el Doctor Calderón Muñoz, y del so suegru belga Joseph Clays.

En 1927, pocu dempués del so matrimoniu con Yvonne, tornó a Costa Rica y dedicóse al exerciciu del so oficiu. Aportó a Ciruxanu Xefe del Hospital San Juan de Dios. Mientres exercía'l so llabor nos años 30, na que ganó fama d'home arrogante y caritativu, participó viviegamente en política y foi Diputáu por San Xosé y Presidente del Congresu Constitucional. En 1940, col sofitu del gobiernu de León Cortés Capo, foi escoyíu Presidente de la República.

Nel so gobiernu col sofitu de la Ilesia católica y el líder comunista Manuel Mora Valverde promulgóse'l capítulu de la Garantíes Sociales na Constitución Política y el Códigu de Trabayu. Amás, fundó la Universidá de Costa Rica y la Caxa Costarricense de Seguru Social qu'a lo postrero dieron altos índices de desenvolvimientu humanu y esa paz social tan carauterística nesi país centroamericanu.

Mientres la difícil dómina de la Segunda Guerra Mundial y tres el ataque a Pearl Harbor -y declaró la guerra a Alemaña y a Xapón, primero que lo fixera'l mesmu Estaos Xuníos nel añu 1941. Mientres esti periodu denunciáronse violaciones a los Derechos Humanos de la población alemana, italiana y xaponesa per parte del gobiernu.

Llogró que-y asocediera Teodoro Picado Michalski, que gobernó de 1944 a 1948 sol control de los partidarios de Calderón y del Partíu Comunista. De 1944 a 1946 moró en Nueva York.

Nes eleiciones de 1948 foi nuevamente candidatu a la presidencia. Alendábase un ambiente bien enterrio por cuenta de les acusaciones mutues ente los oficialistas y l'oposición sobre un posible fraude eleutoral (tan común nesa dómina), auníu a los llamamientos, que dende l'interior del país faía José Figueres Ferrer y el so Lexón del Caribe (quien prometieren derrocar a delles dictadures de Llatinoamérica principalmente la de Somoza en Nicaragua y la de Trujillo en República Dominicana) para lo cual teníen entamáu un exércitu de mercenarios llistos pa l'acción y esperando la chispa qu'encendiera'l conflictu qu'asocedió de siguío. El Gobiernu nun intentu d'apangar los ánimos, decidió dexar en manes de la oposición la organización de los comicios de 1948 onde'l Tribunal Nacional Eleutoral declaró provisionalmente electu al candidatu opositor, el periodista, Otilio Ulate Blanco. Sicasí dicha declaratoria diose encontada nes resultancies daes nes telegrames unviaos poles respeutives xuntes receptores de votos y antes de poder confirmar col conteo manual la resultancia, asocedió un siniestra nel Colexu Cimeru de Senoritas onde se quemar, de forma entá non esclariada, les papeletes pa Presidente; entós el doctor Calderón Guardia presentó al Congresu una demanda de nulidá de les eleiciones presidenciales, anque non de les llexislatives, nes que los sos partidarios sí llograren mayoría. El 1° de marzu de 1948 el Congresu, onde l'alianza de calderonistas y comunistes tenía mayoría, anuló les eleiciones presidenciales. Esto españó aquella chispa que provocó una guerra civil, na cual (tres dellos fechos de sangre y l'espectacular toma de Cartago, segunda ciudá del país, per parte de los rebeldes del Exércitu de Lliberación Nacional) les fuercies del gobiernu fueron ganaes, n'apautando Jose Figueres Ferrer colos comunistes de Manuel Mora quien controlaben la defensa oficial de la capital. Calderón entós tuvo que exiliase primeru en Nicaragua y darréu treslladóse cola so familia a Méxicu. En 1949 y 1955 tratu de recuperar el poder por forzar pero fracasó nel intentu.

En 1958 Rafael Ángel tornó pacíficamente al país que lu recibió con vítores, pa ser diputáu nel gobiernu de Mario Echandi Jiménez, anque nun exerció'l cargu. Foi candidatu a la presidencia otra vegada en 1962, y a pesar de la so derrota, hasta la so muerte siguió siendo una figura política bien influyente. Foi Embaxador de Costa Rica en Méxicu de 1966 a 1969.

Foi declaráu Beneméritu de la Patria pola Asamblea Llexislativa de Costa Rica, el 17 d'abril de 1974, por alcuerdu Nᵘ1410.

El so fíu Rafael Ángel Calderón Fournier foi Presidente de Costa Rica de 1990 a 1994.

El muséu Dr. Rafael Ángel Calderón Guardia, allugáu en Barriu Escalante, San Xosé, foi creáu cola misión de recuperar, caltener y de sopelexar la vida y obra de Calderón Guardia. Foi creáu en 1991 como institución adscrita al Ministeriu de Cultura y Mocedá.[2]

Principales Llogros editar

 
Calderón y la so esposa visitando Washington.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6g48swr. Apaez como: Rafael Ángel Calderón Guardia. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Muséu Calderón Guardia
  3. Reseña histórica de l'Academia de Xeografía y Historia de Costa Rica

Enllaces esternos editar


Predecesor:
León Cortés Capo

1936-1940

 
29º presidente de Costa Rica

8 de mayu de 1940 - 8 de mayu de 1944
Socesor:
Teodoro Picado Michalski

1944-1948