Rafael Estrella Ureña

Juan Rafael Estrella Ureña (10 de payares de 1889Santiago de los Caballeros – 25 de mayu de 1945) foi un políticu y abogáu dominicanu. Siguidor de la ideoloxía d'Eugenio María de Hostos, Estrella Ureña foi presidente interín de la República Dominicana nun curtiu periodu del añu 1930.

Rafael Estrella Ureña
Presidente de la República Dominicana

Vida
Nacimientu Santiago de los Caballeros10 de payares de 1889
Nacionalidá Bandera de República Dominicana República Dominicana
Muerte 25 de mayu de 1945 (55 años)
Oficiu Abogáu, Políticu
Creencies
Partíu políticu Partido Dominicano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Foi Vicepresidente Constitucional de la República Dominicana xunto al dictador Rafael Leónidas Trujillo, mientres el periodu 1930-1932. Conspiró con Trujillo y otros dirixentes a la cayida del gobiernu de Horacio Vásquez, y una vegada roblada l'arrenunciu de Vásquez a la presidencia, Rafael Estrella Ureña foi designáu como presidente constitucional pa concluyir el periodu de Vásquez, hasta'l 16 d'agostu de 1930, conforme a la Constitución de 1929.

Biografía editar

Estrella Ureña nació'l 10 de payares de 1889, en Santiago de los Caballeros. La so madre foi doña Juana Antonia Ureña Estévez. La so preparación académica primaria, realizar na so ciudá natal, Santiago. Tiempu dempués, dir cola so familia a vivir a la ciudá de Santu Domingu, onde realiza los sos estudios universitarios, na Universidá de Santu Domingu. Estrella Ureña, estudió Derechu, y mientres los sos años na universidá entemecer con mozos siguidores de la Doctrina d'Eugenio María de Hostos, esto fíxo-y, camudar la so forma de pensar.

Mientres el gobiernu d'Eladio Victoria, opúnxose rotundamente, y tamién, sintióse desconforme col asesinatu del presidente Ramón Cáceres. Esti refugu atayante d'Estrella, dio-y la gran idea, de conspirar en contra d'esti gobiernu, y formen xunto a otros mozos el "Partíu Lliberal Reformista", que foi fundáu so la ideoloxía del gran maestru Eugenio Maria de Hostos. Tamién, cabo destacar, valga la redundancia, que manifestó'l so descontentu al Xeneral José Bordes Valdez, quién tenía clares intenciones de caltenese nel poder, polo que fizo una campaña violenta en contra d'este. Por cuenta de esto, surdieron diverses concentraciones de persones nes ciudaes y Estrella Ureña, pela cueta foi encarceláu.

Pa les eleiciones de 1924, Estrella Ureña sofita rotundamente a Horacio Vásquez, onde fixo campaña a favor d'este, por que llegara al poder, talo como asocedió. En 1925, funda'l "Partíu Republicanu". Mientres el gobiernu de Horacio Vásquez, foi nomáu na cartera de Xusticia ya Instrucción Pública.

Estrella conspiró xunto a Rafael Leónidas Trujillo, que nesi entós yera'l Xefe de les Fuercies Armaes, a la cayida del gobiernu de Horacio Vásquez; por cuenta de esto, Vásquez vese obliga a arrenunciar, lo mesmo asocedió col so vicepresidente, el Dr. José Dolores Alfonseca. Estrella, antes de dar el golpe a Vásquez, llogra qu'esti lo designe como Ministru d'Interior y Policía, yá que d'esta forma, sustituyiría a Vásquez como presidente, por cuenta de que tamién arrenunciara'l vicepresidente y poro, el cargu tocába-y a esti ministru, en conformidá a la Constitución de 1929. D'esta forma llega Estrella Ureña a la presidencia del país, "Supuestamente", y digo supuestamente, yá quien controló foi Trujillo, esti solu despintóse detrás d'Estrella, por que'l pueblu nun abarruntara.

En 1930, encargar de preparar les eleiciones, onde Trujillo sale ganador y Estrella ye designáu como vicepresidente. Según los historiadores, dalgunos afirmen qu'Estrella Ureña solicitó un permisu pa viaxar al esterior y dende Cuba arrenuncia a la vicepresidencia en 1932, pero hai otros qu'afirmar, que la rellación ente Estrella y Trujillo, diba de mal en peor, por cuenta de la política trujillista, cola cual nun sofitaba, entós Trujillo obligar a arrenunciar, poniendo como sida que s'atopaba un pocu mal de salú, y que por dicha razón nun podía siguir nel cargu.

Nos últimos años de la so vida desempeñó'l cargu de Xuez de la Suprema Corte de Xusticia. Estrella cai enfermu y ye sometíu a una operación quirúrxica, pero esti nun llogró sobrevivir, polo que fina'l 25 de mayu de 1945. Según dellos rumores, dizse que foi'l mesmu Trujillo quien mandó a matar a Estrella, al traviés del ciruxanu, quien foi mercáu pol réxime. Trujillo, pa nun llevantar barruntos, hipócritamente o descaradamente, declara tres díes de duelu nel país

.

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Horacio Vásquez
Presidente de la República Dominicana
3 de marzu al 16 d'agostu de 1930
Socesor:
Rafael Leónidas Trujillo
Predecesor:
José Dolores Alfonseca
Vicepresidente de la República Dominicana
19301932
Socesor:
Jacinto Bienvenido Peynado