El rally raid, rally campu al traviés (n'inglés: rally cross-country) o a cencielles raid ye una disciplina d'automovilismu y motociclismu que s'apuesta campu al traviés. En cada xornada d'una prueba, los participantes tienen de percorrer cientos de quilómetros d'un pueblu a otru. A diferencia d'un rally tradicional, polo xeneral nun hai caminos delineados, sinón que se cuerre sobre dunes y estepes. Por tanto, una de les claves d'esti tipu de carreres ye la orientación. Previu a l'apaición de los sistemes de navegación satelital, los pilotos y copilotos teníen d'emponese por aciu mapes y brúxula.

Rally raid
Xeneral
Tipu de competición tipu de deporte
Deporte automovilismu
Competición
Cambiar los datos en Wikidata
Un vehículu mientres una prueba de raid.
Una moto compitiendo nel Rally Dakar.

Mientres un raid unos de los participantes tienen de soportar calor intenso, arena y vientu, teniendo que poder travesar torgues importantes, dacuando inclusive'l vehículu puede quedase claváu nel sable polo que ye importante llevar les ferramientes necesaries pa sacalo. Amás d'automóviles (touterréns y buggys) y motocicletes, tamién esisten competencies de rally raid de cuadriciclos y camiones.

La carrera más famosa de rally raid son el Rally Dakar, Camel Trophy y Camel Marathon Bike, pero tamién s'apuesten esti tipu de disciplines nos desiertos d'América del Norte , Suramérica y el Oriente Próximu.

Tipos de vehículos editar

Motos
Coches - T1, T2
Camiones - T4, T5
Cuadriciclos

Pruebes de raids editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar