El rand (códigu ISO 4217: ZAR) ye la moneda de cursu llegal de Sudáfrica. Toma'l so nome de los Witwatersrand (Cuetos d'Agües Blanques n'afrikaans), una elevación sobre la que la ciudá de Johannesburgu ta asitiada, y onde se toparon los mayores xacimientos d'oru en Sudáfrica.

Rand surafricanu
País Sudáfrica
Entidá emisora Bancu de la Reserva de Sudáfrica
Fabricáu por South African Bank Note Company (en) Traducir y South African Mint (en) Traducir
Primer emisión 14 febreru 1961
Símbolu R
Códigu ISO 4217 ZAR
libra sudafricana (es) Traducir y llibra d'África del Suroeste Rand surafricanu
Cambiar los datos en Wikidata

El rand tamién circula nos países vecinos de Namibia, Suazilandia y Lesothu, integrantes del Área Monetaria Común. Tamién circula informalmente en Zimbabue xunto a otres munches divises por cuenta de la hiperdevaluación y retiru de circulación al que se sometió'l so moneda nacional.

Historia editar

El rand introducir en 1961 cola fundación de la República de Sudáfrica. Sustituyó a la llibra sudafricana con una tasa de cambéu de 2 ZAR = 1 £ = 10 chelines.

Curtia hestoria del tipu de cambéu editar

 
Antigües monedes y billetes de rand.

Dende'l momentu de la introducción del rand en 1961, y hasta 1982, la moneda sudafricana tenía un valor cimeru al del dólar, sicasí'l so valor empezó a menguar por cuenta de la presión internacional xunto con sanciones contra'l país provocaes pola política sudafricana del apartheid. La primer vegada que'l rand rompió la so paridá col dólar foi en marzu de 1982, que siguió camudándose ente 1 y 1,30 ZAR per dólar hasta xunu, momentu nel que la devaluación ganó ímpetu. En febreru de 1985 el rand cotizar a 2 ZAR = 1 USD y en xunetu del mesmu añu'l cambéu de divises estranxeres prohibir mientres tres díes pa torgar una mayor devaluación.

Cuando'l Presidente PW Botha dio'l so discursu'l 15 d'agostu de 1985, el cambéu amenorgárase a R2,40 por dólar. La moneda recuperóse daqué ente 1986–88, cotizando cerca del nivel de los R2 la mayor parte del tiempu y hasta devasando dichu nivel esporádicamente. La recuperación foi sicasí efímera y escontra finales de 1989 el rand cotizaba en niveles de más de R2,50 por dólar.

A principios de los años 90 el sentimientu de que la mayoría de población negra tendría cierta participación na vida política y anunciaríense reformes nesti aspeutu, la incertidume sobre'l futuru del país entainó la devaluación hasta que'l nivel de R3 por dólar foi trespasáu en payares de 1992. Un ensin fin d'acontecimientos locales ya internacionales influyeron dempués sobre'l tipu de cambéu, como les eleiciones democrátiques de 1994 que lo vieron debilitase a R3,60 por dólar, la eleición de Tito Mboweni como'l nuevu gobernador del Bancu de la Reserva Sudafricana y l'asunción del Presidente Thabo Mbeki en 1999 que lo vio esmucise devaluase sobre R6 por dólar. El polémicu programa de reformes agraries que s'empecipió en Zimbabue, siguíu de los ataques del 11 de setiembre de 2001, propulsaron al rand al so nivel históricu más débil de R13,84 por dólar n'avientu de 2001.

Esta devaluación repentina en 2001 llevó a una investigación formal, que pela so parte condució a una espectacular recuperación. Escontra finales de 2002, la moneda cotizaba per debaxo de los R9 por dólar otra vegada, y a finales de 2004 cotizar por debaxo de los R5,70. La moneda devaluóse un tanto en 2005, y cotizaba alredor de R6,35 por dólar a finales d'añu. Sicasí a principios de 2006, la moneda volvió a entamar la so recuperación, y dende el 19 de xineru de 2006 cotizaba per debaxo de R6 por dólar otra vegada y en 2012 R9 por dólar.

Ver tamién editar

Referencies editar

Fuentes editar

Enllaces esternos editar