Recesión o Estáu en recesión, en macroeconomía, ye l'amenorgamientu o perda xeneralizada de l'actividá económica d'un país o rexón, midida al traviés de la baxada, en tasa añal, del Productu Interior Brutu (PIB) real, mientres un periodu abondo enllargáu. Nun esiste alcuerdu na doctrina alrodiu de cuál ye dichu periodu, magar, col tiempu vieno estender se la opinión emitida por Julius Shiskin nun artículu publicáu nel diariu New York Times en 1975 en redol a dos trimestres consecutivos de cayida como plazu definitoriu pal términu.[1]

Recesión
actividá económica y problema social (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
El PIB mundial (PPA) per cápita per país (2012).

Recesión, ciclos económicos y variables editar

Na teoría de los ciclos económicos, correspuende a la fase descendente del ciclu.[2]

La recesión suelse carauterizar por un amenorgamientu de casi toles variables económiques como son:

  • La producción de bienes y servicios.
  • El consumu: particularmente suelen baxar les ventes d'automóviles y viviendes.
  • La inversión: suel ser especialmente sensible nes recesiones, teniendo cayíes bien pronunciaes mientres estos periodos. Cuando empiora la situación económica, una gran parte ye atribuyible a los amenorgamientos del gastu en nueves inversiones, que son suspendíes o aplazaes nel tiempu.
  • El emplegu: la cayida de la producción de bienes y servicios, provoca que les empreses demanden menos mano d'obra y por tanto produzse un aumentu del desemplegu, asina lo amuesa la Llei de Okun
  • El beneficiu de les empreses.
  • Les cotizaciones de los índices bursátiles.
  • La inflación: suel baxar mientres los periodos de recesión. Al baxar la demanda de materies primes, cayen los sos precios. Los salario y los precios industriales tienen menos enclín a baxar, pero tienden a xubir menos apriesa nes recesiones económiques.

La recesión puede producise de forma nidia o abrupta. Nesti últimu casu falamos de crisis. El procesu complícase cuando un eleváu númberu d'empreses entra en quiebra y abasna a los provisores pudiendo llegar en dellos casos a lo que de normal denominamos crisis. Tal amenorgamientu xeneralmente provoca un gran desemplegu. Si la recesión ye bien seria, conozse como depresión.

Causes de les recesiones editar

Delles causes de la recesión son la sobreproducción, l'amenorgamientu del consumu por escasez de demanda (atribuyible a la esmolición sobre'l futuru, por casu), la falta d'innovaciones y de formación de nuevu capital, fluctuaciones casuales, corrupción política y económica. Les recesiones suelen tar motivaes por fuertes oscilaciones de la demanda amestada.

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar