Recursu non anovable

Considérase recursu non anovable a un recursu natural que nun puede ser producíu, refechu o reutilizáu a una escala tal que pueda sostener la so tasa de consumu. Estos recursos frecuentemente esisten en cantidaes fixes o son consumíos muncho más rápido de lo que la naturaleza puede recrealos.

Bomba estrayendo petroleu d'un pozu.

Llámase reserves a los contingentes de recursos que pueden ser estrayíos con provechu. El valor económicu (monetariu) depende de la so escasez y demanda, y ye una tema qu'esmolez a la economía. La so utilidá como recursos depende del so aplicabilidad, pero tamién del costu económicu y del costu enerxéticu del so llocalización y esplotación. Por casu, si pa estrayer el petroleu d'un xacimientu hai qu'invertir más enerxía que la que va apurrir, nun puede considerase un recursu. Dalgunos de los recursos non anovables son: el petroleu, los minerales, los metales, el gas natural y los depósitos d'agua soterraño (siempres que sían acuíferos confinaos ensin recarga).

La contabilidá de les reserves produz munches disputes, coles estimaciones más optimistes per parte de les empreses, y les más pesimistes per parte de los grupos ecoloxistes y los científicos académicos. Onde la confrontación ye más visible ye nel campu de les reserves d'hidrocarburos; equí, los primeres tienden a presentar como reserves tolos xacimientos conocíos más los que preven atopar. Los segundos ponen la énfasis nel costu monetariu creciente de la esploración y de la estracción, con namái un nuevu barril topáu per cada cuatro consumíos, y nel costu termodinámicu (enerxéticu) creciente, que mengua'l valor d'usu mediu de los nuevos afayos.

Tipos de recursos non anovables editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  • Costanza, R. & al. (1997) The value of the world's ecosystem services and natural capital. Nature, 387: 253-260.
  • Martínez Alier, J. & Schlupman, K. (1991) La ecoloxía y l'economía. Fondu de Cultura Económica, Méxicu.
  • Naredo, J.M. & Parra, F. (compiladores) (1993) Escontra una ciencia de los recursos naturales. Sieglu XXI d'España Editores, Madrid.