La Reichswehr (n'alemán lliteralmente, defensa nacional) foi'l nome dau a les fuercies armaes d'Alemaña dende 1919 hasta 1935, cuando'l gobiernu NS rebautiza a les fuercies armaes del país como Wehrmacht.

Reichswehr
militar
Llocalización
Sede Wünsdorf
Direición República de Weimar
Alemaña nazi
Historia
Fundación1r xineru 1921
Disolución mayu 1935
Participación empresarial
Formáu por Reichsheer (es) Traducir
Reichsmarine (es) Traducir
Datos económicos
Emplegaos 115 000
Cambiar los datos en Wikidata

Orixe editar

Al terminar de la Primer Guerra Mundial, les fuercies armaes del Imperiu Alemán habíense desintegráu, abandonando los sos cuarteles y bases ensin esperar una orde oficial pa ello, tal como asocedió con soldaos y marineros nos primeros díes de la Revolución de Payares de 1918. Munchos veteranos de la guerra xunir a los Freikorps (cuerpos llibres), una coleición d'unidaes paramilitares de voluntarios, mayormente con ideoloxía d'ultraderecha, que tuvieron implicaes en choques violentos colos revolucionarios espartaquistas ente 1918 y 1923, según en lluches contra milicies de socialistes y comunistes.

La República de Weimar, constituyida'l 6 de marzu de 1919, promulgó un decretu sobre la Vorläufige Reichswehr ("Fuercia provisional pa la defensa nacional"), que constaba d'un Vorläufiges Reichsheer ("Exércitu nacional provisional") y una Vorläufige Reichsmarine ("Marina nacional provisional") como sustentu d'unes anovaes fuercies armaes, en tantu l'antiguu Exércitu Imperial taba eslleíu na práutica y los aliaos vencedores nun almitíen una reconstrucción de fuercies armaes alemanes poderoses, anque cerca de 400.000 homes emprestaron servicios nel reconstruyíu Reichsheer a lo llargo de los años.

Funcionamientu editar

 
El mariscal Paul von Hindenburg ante una compañía d'honor del Reichswehr en 1926

El 30 de setiembre de 1919 reorganizóse l'exércitu, llamándose Übergangsheer ("Exércitu Transitoriu"). Esti cuerpu duraría hasta'l 1 de xineru de 1921, cuando la Reichswehr foi creada oficialmente coles llimitaciones impuestes pol Tratáu de Versalles que, ente otres coses, establecía que les fuercies de combate del nuevu exércitu tendríen una llende máxima de 100.000 homes (incluyendo nesti númberu oficiales y soldaos). Les nueves fuercies armaes taben compuestes por:

  • Reichsheer, exércitu consistente en dos comandos de grupu, siete divisiones d'infantería y tres divisiones de caballería. Por disposición del Tratáu de Versalles taba prohibíu que dispunxera de tanques, artillería pesada y aviación, y el númberu de los sos efectivos de combate nun podía superar los 100,000 individuos al empar.

Xunto con ello, el Tratáu de Versalles prohibió a Alemaña tener cualquier clase d'aviación militar, almitiendo namái l'empléu d'aeronaves pa usu puramente civil, y que nun pudieren ser reconvertíes pa fines bélicos.

A pesar de les llimitaciones impuestes al so tamañu y carauterístiques, efectuáronse analises de les perdes mientres la Primer Guerra Mundial, prosiguió la investigación y el desenvolvimientu, según l'estudiu de nueves téuniques de combate terrestre y aereu por aciu convenios col Exércitu Coloráu aprovechando que la Xunión Soviética topar en situación similar, al sufrir un casi total aislamientu diplomáticu y nun tener alcuerdos de cooperación con Gran Bretaña o Francia.

Esta situación forzó desdee 1926 una sorprendente collaboración ente Alemaña y la URSS pa realizar estudios conxuntos de táctica militar. Esto dexaba a los oficiales alemanes realizar maniobres secretes y clandestines sobre l'empléu de tanques nuna escuela d'artillería asitiada nes contornes de la ciudá de Kazán (lo cual yera imposible d'executar n'Alemaña), tamién los gobiernos d'Alemaña y la URSS construyeron una escuela d'aviación pa pilotos de caza na llocalidá soviética de Lípetsk (440 km al sureste de Moscú) pa ser emplegada nel entrenamientu d'aviadores xermanos en combate aereu de too tipu, actividá que'l Tratáu de Versalles prohibía na mesma Alemaña. Mentanto, los oficiales soviéticos (qu'escarecíen agudamente de xefes espertos tres l'exiliu o muerte d'éstos na Guerra Civil Rusa) beneficiar al conocer doctrines y métodos más avanzaos utilizaos nel restu d'Europa pol contautu colos militares alemanes. Tal collaboración duró hasta fines de 1933.

Anque los Aliaos vencedores prohibieren que'l nuevu exércitu alemán tuviera un Estáu Mayor, siguió cuntándose coles funciones típiques d'un Estáu Mayor central sol nome "amarutáu" de Truppendienstamt ("Oficina de servicios pa la tropa"). Mientres esti periodu, formáronse académicamente munchos oficiales de nivel mediu que seríen los futuros xefes de la Wehrmacht, como Heinz Guderian, Erwin Rommel, Walter Model o Günther von Kluge.

Foi'l veteranu xefe militar Hans von Seeckt (1866-1936) quien exerció la mayor influencia na evolución de la Reichswehr mientres 1920-1926 como "Xefe de la direición del exércitu", lluchando por que la oficialidá alemana nun escaeciera la investigación en táctica militar y métodos de combate. L'amenorgamientu de los efectivos del exércitu alemán, dende los 780.000 integrantes en tiempu de paz que tenía nel añu 1913 hasta los 100.000 dexaos en 1921, sirvió p'ameyorar realmente la calidá del exércitu pos solamente los aspirantes con mayor talentu llograben enrolarse nes fuercies armaes como oficiales o suboficiales, alzando enforma'l nivel de conocencies y capacidá del militar alemán permediu en comparanza a los sos pares del restu d'Europa.

Dicha llimitación numbérica contribuyó igualmente a que se buscaren nuevos métodos de combate y adoptárense les doctrines de rapidez y movilidá pa la defensa, emplegando al máximu tanques y carros de combate xunto cola infantería; la inferioridá numbérica impuesta en 1919 tornaba invidable pa los oficiales alemanes aplicar nel Reichswehr los conceutos tradicionales d'ataque y defensa de la Primer Guerra Mundial basaos en dellos miles de soldaos atrincheraos en frentes estáticos y llanzaos por centenar a folaes d'ataque. Estes tesis de "guerra moderna" fueron defendíes por von Seeckt y el mozu xeneral Guderian, que conduciríen más palantre al métodu xermanu de la guerra rescamplu denomináu Blitzkrieg que de la mesma tomaba elementos claves del conceutu de guerra acorazada plantegáu pol británicu Basil Liddell Hart y de la "defensa en fondura" del soviéticu Mijaíl Tujachevski. De la mesma investigóse sobre les táctiques de "fueu y movimientu", el valor de l'artillería móvil y la collaboración de toles armes n'operaciones terrestres.

En cuestiones polítiques, la Reichswehr nunca foi una aliada nin simpatizante de la democracia alemana pos los oficiales más veteranos (como'l mariscal Paul von Hindenburg, el so xefe ceremonial) nun amosaben simpatíes pol republicanismu y calteníen una ideoloxía conservadora que vía a la República de Weimar como "fía de la derrota" y simple consecuencia d'un nefastu desastre bélicu. Magar esti sentimientu estendíu, los altos xefes del Reichswehr caltuviéronse lleales al gobiernu democráticu de la República de Weimar ensin intervenir nes lluches polítiques d'esos años nin tomar partíu por dalgún movimientu en particular. Esta traza de "non intervención en política" y de que "l'Exércitu tópase percima de los partíos" foi defendíu por von Seeckt y pol so protexíu'l xeneral Kurt von Schleicher, lo cual acentuó'l calter puramente téunicu y apolíticu del estamentu militar alemán, que conforme a esta idea obligar a obedecer ensin crítiques nin duldes a les autoridaes civiles de vez.

Tres 1933 editar

La doctrina del Reichswehr d'evitar arreyase colos partíos políticos dexara a los sos xefes actuar de manera bastante autónomu ante la República de Weimar pero tamién instaurara una creencia na obediencia ciega a les órdenes de l'autoridá política de vez, ello amenorgó coles mesmes la probabilidá de que los militares profesionales aguantaren al nazismu, siguiendo los planes del dictador Adolf Hitler ensin cuestionamiento dalgunu.

Mientres 1933 a 1934, dempués de que Adolf Hitler convertir en canciller d'Alemaña, la Reichswehr empezó un programa secretu d'espansión, que finalmente aportó a públicu cola creación formal de la Wehrmacht en 1935 y l'arrenunciu públicu de Hitler a siguir respetando les clauses del Tratáu de Versalles.

Fuentes editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar