El reinu de Matamba (1631-1744) foi un estáu precolonial africanu alcontráu no qu'anguaño ye la rexón de la provincia de Malanje de la moderna Angola. Yera un reinu poderosu qu'aguantó enforma tiempu les tentatives de colonización, siendo integráu n'Angola a finales del sieglu XIX.

Reinu de Matamba
(de 1631 a 1744)
estáu desapaecíu
Alministración
Xeografía
Cambiar los datos en Wikidata
Situación del reinu de Matamba con respectu al reinu del Congo escontra 1711.

Oríxenes editar

La primer mención documental del reinu de Matamba ye una referencia d'un homenaxe efectuáu al rei del reinu del Congo, entós Afonso I del Congo, en 1530. Darréu, en 1535, Afonso mentó'l reinu de Matamba como una de les rexones sobre les cualos gobernaba. Nun hai información sobre la historia del reinu, y les modernes tradiciones orales sobre'l reinu, pel momento, nun añader nengún datu relevante. Nun paez probable que'l reinu del Congo tuviera más qu'una presencia leve y simbólico nel reinu de Matamba, y los sos gobernantes fueron, probablemente, abondo independientes. El reinu de Matamba, ensin dulda, tenía rellaciones más estreches col so vecín el reinu de Ndongo.

A mediaos del sieglu XVI, el reinu de Matamba yera gobernáu por una monarca desconocida, que recibió a los misioneros unviaos pol rei Diogo I del Congo (1545-1561). Magar ello, nun esiste nenguna evidencia de que'l reinu convertir al cristianismu.

La llegada en 1575 de colonos portugueses a Luanda, sol mandu de Paulo Dias de Novais, alterió la situación política, colos portugueses intentando intervenir na alministración del reinu de Ndongo, lo que llevó a la guerra ente Ndongo y Portugal en 1579. El reinu de Matamba desempeñó un pequeñu papel nos entamos de la guerra, pero l'amenaza d'una victoria portuguesa incentivó al gobernante de Matamba (probablemente un rei llamáu Kambolo Matamba) a intervenir, unviando un exércitu p'ayudar al reinu de Ndongo contra los portugueses, y xugando un papel determinante na derrota de los portugueses na batalla de Lukala en 1590.

Ataque portugués y conquista por Ndongo editar

En 1618 el gobernador de la colonia portuguesa d'Angola, Luis Mendes de Vasconcelos, llanzó un ataque a gran escala contra'l reinu de Ndongo, faciendo usu de los sos acabante adquirir aliaos imbangala. Los grupos imbangala aliaos de Portugal yeren soldaos mercenarios del sur del ríu Cuanza. Mientres los dos años siguientes, el fíu de Mendes de Vasconcelos, João, lideró l'alianza de fuercies lusu-imbangalas, infligiendo grandes daños a Ndongo. Nesti periodu, el grupu imbangala de Kasanje desertó, llevando a cabu pola so cuenta ataques contra'l reinu de Matamba.

Ndongo siguió sufriendo ataques de les fuercies portugueses, y en 1624 la reina Njinga Mbandi (tamién llamada Nzinga) xubió al tronu siguiendo la guerra. Njinga entró en Matamba y les sos fuercies ganaron a les del monarca de Matamba, la reina Mwongo Matamba, prindándola y faciéndola la so prisionera. Escontra 1631, Njinga unificó dambos reinos, Ndongo y Matamba.

Referencies editar

  • David Birmingham, Trade and Conquest in Angola: The Mbundu and their Neighbours under the Influence of the Portuguese (Oxford, 1966)
  • Graziano Saccardo, Congo y Angola cola storia dell'antica missione dei Cappuccini (3 volumes, Venice, 1982-3)
  • Fernando Campos, "A data da morte de D. Verónica I, Rainha de Ndongo y Matamba," Africa (São Paulo) 1982

Referencies editar

Enllaces esternos editar