República Chechena d'Ichkeria

La República Chechena de Ichkeria (checheno llatín: Noxçiyn Paçẋalq Noxçiyçö, checheno cirílicu: Нохчийн Пачхьалкх Нохчийчоь, Idioma rusu: Чеченская Республика Ичкерия tr. Chechénskaya Respúblika Ichkériya), o RCI, foi'l nome que recibió un Estáu non reconocíu establecíu polos rebeldes chechenos n'oposición al aldu políticu adoptáu pola República de Chechenia.

República Chechena d'Ichkeria
(de 1991 a 2000)
estado histórico con reconocimiento limitado (es) Traducir
Bandera de Chechenia (es) Traducir Escudo de Chechenia (es) Traducir
Himnu nacional Himno Nacional de la República Chechena de Ichkeria (es) Traducir
Alministración
Capital Grozni
Forma de gobiernu presidencialismu
República islámica
Sistema semipresidencialista
Llingües oficiales Idioma chechenu
rusu
Relixón oficial estáu laicu, Sunismu y islam
Xeografía
Coordenaes 43°20′00″N 45°40′00″E / 43.33333°N 45.66667°E / 43.33333; 45.66667
Superficie 15900 km²
Llendaba con Rusia y Xeorxa
Demografía
Población 1 300 000 hab. (1992)
Densidá 81,76 hab/km²
Economía
Moneda Naxar checheno (es) Traducir y Rublu rusu
Cambiar los datos en Wikidata

Declaróse independiente en 1991, y anque nun llogró nenguna reconocencia a nivel internacional, controló de facto partes importantes del país en distintos momentos, especialmente mientres el gobiernu de Dzhojar Dudáyev. Namái recibió'l sofitu del antiguu presidente xeorxanu Zviad Gamsakhurdia y del antiguu Emiratu Islámicu d'Afganistán. Dudáyev tomó'l nome de "Ichkeria" pa la nueva república de la rexón montascosa perteneciente a los clanes más independentistes de la so formación. Mientres les hostilidaes con Rusia, la representación oficial del gobiernu separatista checheno nel exiliu taba en Londres. Nel añu 2000, tres la Segunda Guerra Chechena, el territoriu foi reincorporáu a la Federación Rusa.

El 10 d'ochobre de 2007, el autoproclamado presidente Dokú Umárov anunció l'abolición de la República Chechena de Ichkeria pa tresformala nel Emiratu del Cáucasu. Esta decisión dio llugar a un conflictu con otru autoproclamado líder checheno llamáu Ajmed Zakáyev, que decidió caltener una residual RCI nel so exiliu de Londres.

Los líderes de la RCI tán ente la llista d'organizaciones terroristes en Rusia, y la participación nes sos actividaes ye considerada un delitu.

Historia editar

La proclamación de la soberanía de la RCI dio llugar a un conflictu militar enllargáu ente'l Gobiernu rusu y los separatistes chechenos, qu'adulces causaron una tensión creciente y de conflictos militares en tol Cáucasu Norte.

Dudáyev ganó les primeres eleiciones presidenciales, coles mesmes que'l so partíu trunfaba nes eleiciones parllamentaries. El 7 de payares de 1991 per mediu d'un decretu, el presidente rusu Borís Yeltsin "destituyó" a Dudáyev, pero n'encarando mientres dellos meses los ataques de los milicianos chechenos, sumáu a les protestes, les Fuercies Armaes de Rusia retirar de Chechenia ente marzu y xunu de 1992, consolidándose asina l'autoridá de Dudáyev.

En 1994 Yeltsin desencadenó la llamada Primer Guerra Chechena, que costó la vida a 80.000 persones y que se dio oficialmente por terminada en 1996, cola derrota y retirada de les tropes ruses. Anque establecíu un altu'l fueu, les tropes de dambos bandos siguieron los combates. Magar los trunfos de los milicianos chechenos, Dudáyev foi alcontráu y muertu por un misil teledirigido el 21 d'abril de 1996, mientres falaba per un teléfonu móvil vía satélite.

Reconocencia diplomática editar

La RCI nun foi reconocida polos Estaos miembros de la ONX. El 16 de xineru de 2000 les rellaciones diplomátiques chechenas fueron inauguraes pol representante de la República Chechena de Ichkeria, siendo parcialmente reconocida pol Emiratu Islámicu d'Afganistán. En 1997 Yeltsin robló xunto a Aslán Masjádov el "Tratáu de Paz y los principios de les rellaciones ente Rusia y la República Chechena de Ichkeria". Amás, nel territoriu de Xeorxa el funcionamientu de la RCI nun tuvo, mientres dalgún tiempu, nenguna situación xurídica, porque Xeorxa nun fixo nengún documentu llegal sobre la tema con Rusia, nin cola mayoría de los partidarios de la república separatista. A pesar de les propuestes pa llegalizar esta representación, la independencia de la RCI nunca foi reconocida por Xeorxa.

Gobiernu y política editar

Constitución editar

La Constitución de la República Chechena de Ichkeria foi aprobada pol Parllamentu'l 2 de marzu de 1992, sustituyendo a la Constitución de la República Autónoma Socialista Soviética de Chechenia-Ingushia de 1978. Mientres 1996 y 1997 foi modificada y completada.

Presidente y vicepresidente editar

El xefe de la República Chechena de Ichkeria yera'l presidente, escoyíu por tolos ciudadanos pa un periodu de 5 años.

Periodu Presidente
1991-1996 Dzhojar Dudayev
1996-1997 Zelimján Yandarbíyev
1997-2005 Aslán Masjádov
2005-2006 Abdul Halim Saduláyev
2006-2007 Dokú Umárov

Bibliografía editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar