República Socialista de Rumanía

La República Socialista de Rumanía (en rumanu: Republica Socialistă România) foi un Estáu socialista qu'esistió ente 1965 y 1989 nel territoriu qu'anguaño ocupa Rumanía. Ente 1947 y 1965 foi denomada oficialmente República Popular Rumana (Republica Populară Romînă).

República Popular de Rumanía
República Popular de Rumanía
República Socialista de Rumanía
(de 1965 a 27 avientu 1989)
Rumanía
estáu desapaecíu
Bandera de Rumanía Emblema de la República Socialista de Rumanía (es) Traducir
Himnu nacional Te slăvim, Românie (es) Traducir
Alministración
Nome oficial Republica Socialistă România (ro)
Сацыялістычная рэспубліка Румыніі (be-tarask)
Capital Bucarest
Forma de gobiernu unipartidismu
Conseyu d'Estáu de Rumanía (dende 1961)
Llingües oficiales rumanu
Miembru de
Xeografía
Superficie 2375002 km²
Llendaba con Xunión Soviética
Demografía
Población 23 102 000 hab. (1987)
Densidá 9,73 hab/km²
Economía
Moneda leu rumanu
Cambiar los datos en Wikidata

Soler incluyir nel periodu llamáu Rumanía comunista, xunto a la República Popular Rumana fundada en 1947. El nome d'esti periodu obedez a que mientres la esistencia de dambos Estaos, la vida del país foi apoderada pol Partíu Comunista Rumanu.

Historia editar

A finales de la Segunda Guerra Mundial, el 8 de mayu de 1945, la Xunión Soviética primió pa incluyir al ilegalizado PCR nel gobiernu de la posguerra, lo que al pasu del tiempu dio llugar a la eliminación de los políticos non socialistes de los primeros planos de la vida política nel país. El rei Miguel I de Rumanía foi obligáu a abdicar y se exilió del país el 30 d'avientu de 1947, de la que foi instalada la República Popular.

Mientres los primeros años de la República Popular, una bona cantidá de los recursos financieros del país fueron dirixíos a los alcuerdos SovRom, que taben constituyíos por compañíes de capital rumanu-soviéticu establecíes tres de la Segunda Guerra Mundial. Amás de los obvios motivos de collaboración económica, ye posible qu'esti tipu d'alcuerdos tuvieren como propósitu una asolapada intervención soviética en Rumanía, la mesma qu'esplicaría les repatriaciones de disidentes rusos a la URSS. Por esta dómina, delles persones —el númberu varia ente 137[1] y decenes de miles[2]— fueron puestes en prisión por razones de índole diversa, pero principalmente por motivos políticos.

Escontra la década de 1960, el gobiernu de la República Popular amosábase más gustante a una política d'Estáu más independiente de la Xunión Soviética. En 1965, Nicolae Ceaușescu ocupó la xefatura del Partíu Comunista y dos años dempués foi escoyíu xefe d'Estáu rumanu, añu en que tamién foi instituyida la República Socialista y reorganizóse el PCR. La denuncia de la intervención militar soviética en Praga (Checoslovaquia) per parte de Ceaușescu, según la relaxación temporal de la represión interna valiéron-y al nuevu réxime socialista un meyoramientu de la so imaxe tantu na mesma Rumanía como nel mundu occidental.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Szalontai, Balazs (2003): "The dynamic of repression: The global impact of the Stalinist model, 1944-1953", nel sitiu n'internet de Asociation for Asian Reasearch, consultada'l 27 de febreru de 2007.
  2. Caraza, Grigore (2004), Aiud însângerat, capitolul IV (en rumanu), nel sitiu n'internet de Procesul comunismului, contrarevolutiei şi tranzitiei criminale, consultáu'l 27 de febreru de 2007.

Enllaces esternos editar