Ricardo de Mediavilla

Ricardo de Mediavilla, tamién conocíu como Richardus de Mediavilla, Ricardo de Middletown o Richard de Middletown (1249 (greg.) – circa 1302 (greg.)) foi un sacerdote franciscanu, llamáu «doctor solidus», maestru y escritor, filósofu y teólogu, que florió na segunda metá del sieglu XIII. Estudió na Escuela franciscana de Oxford y forma parte de la Escuela franciscana de París.

Ricardo de Mediavilla
Vida
Nacimientu 1249 (greg.)[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte 1302 (greg.)[1] (52/53 años)
Estudios
Estudios Universidá de París
Llingües falaes llatín
Alumnu de Matteo d'Acquasparta (es) Traducir
Oficiu teólogu, filósofusacerdote
Emplegadores Universidá de París
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orde Franciscana
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Tenemos bien pocos datos de la so vida. Desconocemos ónde y cuándo nació y morrió, si ye inglés (Middletown) o francés (Menneville o Moyeneville), anque paez más probable lo primero. Dellos autores indiquen como fecha probable de la so nacencia l'añu 1249. Nada sabemos de la so mocedá y desconocemos el llugar y fecha del so ingresu na Orde franciscana. Realizó en Oxford los sos primeros estudios, derechu canónicu y ciencies esperimentales. En 1278 ó 1279 pasa a estudiar teoloxía en París, onde llogra'l títulu de bachiller y de maestru en teoloxía, y a partir de 1284 ye maestru rexente de la cátedra de los franciscanos.

Ye un profesor que participa viviegamente nos discutinios culturales del so tiempu, non yá frente a la famosa condena de 1277, sinón tamién nos discutinios ente'l tomismu y la filosofía franciscana. Anque Ricardo ye fiel a les tesis bonaventurianas, nun ye una intelixencia fácilmente sumisa, pos dacuando criticar, dacuando matizar, dacuando dixébrase d'elles y avérase al tomismu. Ye bien probable que conociera a Roger Bacon y, como él, sintiérase atraíu poles ciencies esperimentales. Ye unu de los maestros a quien el Xeneral de la Orde encamentó l'exame de les doctrines de Pedro Juan Olivi. En 1286 dexó la enseñanza porque foi unviáu a Nápoles como preceptor de los fíos de Carlos II de Sicilia, ente ellos san Luis d'Anjou, xunto a Francisco de Mayronis. Ye dudosu que Ricardo los acompañara cuando tuvieron como rehenes en Barcelona, onde permanecieron hasta 1295. La so muerte suel asitiase ente 1300 y 1308.

Obres editar

 
Commentarium...', 1250-1275 ca., Biblioteca Medicea Laurenziana, Florence

Les principales obres de Ricardo de Mediavilla son: Comentariu a les Sentencies, Cuestiones apostaes, trés Quodlibetos, Quaestio de gradibus formarum, Postillae a los evanxelios y a les cartes de san Pablo. Ricardo ye un espíritu caltriante y ensin prexuicios, que recibió con prestu l'ascendiente del tomismu y que sabe pensar de manera personal. Tien un espíritu abierto y conciliador, anque, como diz Hocedez, tiende a siguir xeneralmente la opinión común y tradicional como la más segura. Siguiendo la tradición franciscana, sostién la imposibilidá de la creación dende tola eternidá, la composición hilemórfica universal de los seres creaos, la pluralidá de formes y el primáu de la voluntá sobre l'entendimientu. L'entendimientu ye como'l siervu qu'alluma, cola so lluz, el camín del señor. La voluntá ye capaz d'autodeterminación y puede dir en contra del xuiciu del entendimientu. La voluntá, facultá del amor, empobina la razón escontra la so bien. La voluntá ye cimera a la razón como l'amor ye cimeru al conocer, una y bones el bien ye más sublime que'l ser y que lo verdadero. Esi primáu de la voluntá manifestar nuna actividá que ye llibre por esencia y que quier necesariamente ensin ser coaccionada por otra facultá. Per otra parte, pa P. Duhem, Ricardo ye un precursor de la ciencia moderna. El pensamientu filosóficu de Ricardo representa ensin dulda una etapa escontra'l escotismo, que s'abrir al aristotelismu, pero verdaderamente nun foi nominalista.

Bibliografía editar

  • Portalié, P. Y. L'hypnotisme au moyen age: Avicenne et Richard Middletown, Etudes religieux, historiques litteraires, LV (1892).

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 29 marzu 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.

Enllaces esternos editar