Richard Chancellor (1521Bristol – 10 de payares de 1556mar del Norte) foi un esplorador y navegante británicu, el primer inglés n'enfusar nel mar Blanco y establecer rellaciones con Rusia. Morrió nun naufraxu al regresu del so segundu viaxe del mar Blanco y foi unu de los fundadores de la Compañía de Moscovia.

Richard Chancellor
Vida
Nacimientu Bristol[1]1521
Nacionalidá Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra
Residencia Bristol
Muerte mar del Norte10 de payares de 1556 (34/35 años)
Oficiu esploradordiplomáticu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Richard Chancellor, nativu de Bristol, adquirió competencia xeográfica y marítima col esplorador Sebastian Cabot y el xeógrafu John Dee. Cabot tuviera siempres interesáu en faer un viaxe a Asia al traviés del océanu Árticu, y, en saleando casi tola so vida pal reinu d'España —habiendo llegáu a capitán xeneral y dirixíu un fracasáu viaxe a les Indies— tornara a Inglaterra en 1547 en retirándose. Al yá vieyu y esperimentáu marín, el rei Eduardu VI concedió-y una pensión vitalicia y nomólu gran pilotu del reinu. Cabot convenció entós al rei qu'amparara la realización de nueves esploraciones, auspiciadas pol favor real y col sufraxu de los comerciantes ingleses.

La Compañía de mercaderes aventureros editar

En 1551, en Londres, Sebastian Cabot, Hugh Willoughby y Chancellor fundaron una compañía comercial, la «Mystery and Company of Merchant Adventurers for the Discovery of Regions, Dominions, Islands, and Places unknown» («Misteriu y Compañía d'aventureros mercantes pal descubrimientu de rexones, dominios, islles y llugares desconocíos»), una compañía que tenía a John Dudley, I duque de Northumberland como principal mecenes y a Cabot como direutor. Esperar con ella non yá afayar una nueva ruta comercial a Oriente, la tan buscada Ruta del Mar del Norte, si non tamién atopar nuevos mercaos pa los paños de llana inglés. Esa Compañía d'aventureros mercantes (1552-53) va ser l'antecedente de la Muscovy Company (o Compañía de Moscovia).

Primer espedición al Árticu (1553-54) editar

La primer espedición de la compañía encamentar a Willoughby, más poles sos dotes de lideralgu más que pola so curtia esperiencia como navegante. La espedición constaba de tres barcos: el Bona Esperanza, al mandu de Willoughby; el Edward Bonaventure, al mandu de Chancellor, qu'actuaba como segundu y como pilotu xefe; y el Bona Confidentia, al mandu de Cornelius Durfoorth.

Los buques partieron de Londres el 10 de mayu de 1553 y un tarrecible torbolín («tarrecible whirlwinds») nel mar de Noruega, frente a les islles Lofoten, dixebró'l barcu de Chancellor del restu de la flota. El 14 de setiembre Willoughby llogró algamar el cabu Norte, cerca de l'actual frontera ente Finlandia y Rusia, y punxo aldu esti, internándose nel actual mar de Barents (nesi momentu mar de Murmansk), en direición al archipiélagu de Nueva Zembla. En reconociendo les mariñes del archipiélagu, entamaron el regresu a Escandinavia. Próximos a la boca del ríu Arzina, cerca de Múrmansk, los barcos quedaron atrapaos nel xelu. Nin los barcos nin la tripulación, d'unos 70 homes, taben preparaos pal duru iviernu polar, y dempués de dellos intentos fallíos pa llograr escapar del xelu, morrieron toos, probablemente por conxelación o inhalación d'anhídridu carbónico. Fueron atopaos por pescadores rusos un añu dempués, apaeciendo'l diariu d'a bordu del capitán Willoughby.

De la mesma, Chancellor, col buque Edward Bonaventure, atopó la entrada del mar Blanco y llogró echar ancles nel puertu d'Arkhangelsk. Cuando'l zar Iván el Tarrecible supo de la llegada de Chancellor, convidó darréu a los exóticos viaxeros a visitar Moscú pa una audiencia na corte real. Chancellor fixo'l viaxe de más de 1 000 km a Moscú al traviés d'un país cubiertu de nieve y xelu. Atopó Moscú bien grande (muncho más grande que Londres) anque con construcciones bien primitives, una y bones la mayoría de les cases yeren de madera. Sicasí, el palaciu del zar yera bien luxosu, según les cenes qu'ufiertó n'honor a Chancellor. Al zar rusu complacía-y abrir rutes comerciales marítimes con Inglaterra y otros países, una y bones Rusia entá nun tenía nesa dómina una conexón col mar Bálticu y tola zona yera reinvindicada poles potencies vecines de la Mancomunidá de Polonia-Lituania y l'Imperiu suecu. Amás, la Lliga Hanseática tenía'l monopoliu sobre'l comerciu ente Rusia y Europa Occidental y Central. Chancellor tamién taba esperanzáu, atopando un bon mercáu pa la so llana inglés y agorando una bona receición de les pieles ruses y otros bienes a cambéu. El zar dio-y cartes pa llevar a Inglaterra d'invitación a los comerciantes británicos, prometiéndo-yos privilexos comerciales.

Segunda espedición al mar Blanco (1555-56) editar

Cuando Chancellor tornó a Inglaterra nel branu de 1554, el rei Eduardo morriera, y la so socesora, María I d'Inglaterra, executara a Northumberland pa poner nel so llugar a lady Juana Grey. La reina nada tenía contra Chancellor y la Compañía de Moscovia, como l'asociación llamábase entós, y unviólu de nuevu al mar Blanco en 1555. Nesi viaxe Chancellor enterar del tráxicu destín de Willoughby, recuperó los sos papeles y los barcos y atopó les notes sobre'l descubrimientu de Nueva Zembla. Chancellor pasó'l branu de 1555 tratando col zar, entamando les partíes comerciales y tratando d'aprender como podría algamar China pela ruta norte.

En 1556 Chancellor partió de regresu a Inglaterra, llevando con él a Osep Nepeja, el primer embaxador rusu al so país. Dexaron Arkhangelsk na seronda, con una flota de barcos compuesta pol Edward Bonadventure, el Philip and Mary y los dos barcos recuperaos de Willoughby. N'ochobre/payares, col iviernu próximu, la flota trató de pasar l'iviernu nel fiordu de Trondheim, na mariña oriental de Noruega. El Bona Esperanza fundióse, el Bona Confidentia paeció entrar nel fiordu, anque nunca más se supo d'él, y el Philip and Mary envernó con ésitu nel interior del fiordu, llegando a Londres el día 18 d'abril de la primavera siguiente. El Edward Bonadventure decidió nun entrar pa envernar ya intentar llegar a tiempu a la mariña escocesa, pero naufragó nel Pitslago el 7 de payares. Chancellor perdió la vida, anque l'unviáu rusu sobrevivió y llogró llegar finalmente a Londres.

Anque Chancellor morrió, atopara una nueva manera de llegar per mar a Rusia,y esa ruta permaneció mientres años como la única ruta vidable pa los ingleses. Col tiempu sería sustituyida per otres rutes meyores.

Na ficción editar

Chancellor apaez como un importante personaxe na novela The Ringed Castle, quinta de los seis noveles de la serie de ficción histórica, la Lymond Chronicles, de Dorothy Dunnett

Ver tamién editar

Referencies editar

  • Entrada «Richard Chancellor», na Encyclopedia of World Biography, Detroit, Gale, 1997.
  • Entrada «Richard Chancellor», nel Oxford Dictionary of National Biography.
  • Dunnett, Dorothy. "The Ringed Castle, Nueva York, Vintage Books, 1971.